Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Restauratie Coupe SR '74
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 november 2008 om 17:01 #17451193
ook goed bezig met de coupe, erg handig zoon spit. mooie auto ga het volgen veel:kewlpics
erg leuk top
hij lijkt wel op de manta
;);)
28 november 2008 om 22:11 #17451194leuk project, ga het zeker blijven volgen!
28 november 2008 om 22:31 #17451195origineel gepost door pipo
ja ok als je hem naar een bedrijf brengt die er echt aandacht aan besteed dan zal het goedkomen.maar de meeste geven niet alles uit dus gaan naar goedkopere bedrijven die het meer om de centen doen en nergens naar kijken dan alleen stralen.denk dat je dan meer naar een gespecialiseert bedrijf moet:vertag dan komt het wel goed.
maar helemaal vrij van straalgrid heb ik er nog geen gezien:hmmzgewoon auto blank maken met afbijt of schuurpapier en de echteroestige stukjes stralen dan is het allang goed.
waarom een deel wat niet geroest is stralen:hmmzBij mij op het werk worden er regelmatig auto’s gestraald.. laatst ook nog een Commodore gehad.
Wat je zegt over het kromtrekken klopt inderdaad.. maar eigenlijk alleen het dak het midden van de deuren en grote oppervlaktes van motorkap of kofferdeksel trekken krom. Deze worden dan ook gewoon niet gestraald. Elk straalbedrijf weet dat ook wel.
Van het grit klopt idd ook blijft altijd wel ergens zitten.. Maar als je zorgt dat het niet met staalgrit word gestraald maar met grunt dan gaat het in iedergeval niet in je dorpels of ergens anders roesten.
Ohja en uiteraard gelijk in de EP spuiten de carrosserie anders heb je zo de roest er weer op en in zitten..
29 november 2008 om 00:17 #17451196Bedankt voor de reacties weer,
@JohnC, inderdaad heel handig de spit! bij jou komt het blanke staal al te voorschijn;)Ja eindelijk he Jeroenus haha, werd tijd dat ik er aan kon begonnen! Heb er lang op moeten wachten maar nu dan eindelijk aan de slag. Ik ben ook benieuwd welke er het eerst klaar is, haasten doen we zowieso niet:D Ik hoor het wel als je in `t weekend langs wil komen.
Morgen (zaterdag) weer verder met de onderkant schoon maken, ik heb ondertussen aan de binnenkant ook alle dempings-matjes eruit, poehh wat zaten sommige toch vast geplakt:o
29 november 2008 om 13:12 #17451197Mooie auto + mooi project = mooier resultaat! :thumbup Ga dit volgen.
5 december 2008 om 10:45 #17451198De afgelopen week in m’n vrije tijd nog even bezig geweest met het verwijderen van de tectyl, en de onderkant is nu zogoed als tectyl-vrij.
Ook de anti-trillings matjes aan de binnenkant zijn er ondertussen allemaal uit.
Hier nog even een paar foto’s van wat minder goede plekken:P
Hier rechtsvoor is een van de ergste stukken, en ook een van de weinige plekken waar ”ze” al eens hebben geknoeid met plaatjes over elkaar lassen.
Linksvoor is dan weer bijna niks aan te zien.
Hierna ben ik begonnen met het voorfront eraf te halen, zodat ik makkelijker bij de randen kan onder de koplampen.
Omdat de steun van het spit door de gaten zitten van het front moest de voorkant even los, en heb ik hem ondersteunt.
De rand eerst nagemaakt van dun karton, en erna overgetrokken op staal.
Erin gelast, en meteen tijdelijk in de menie gezet zodat er geen vliegroest meer op komt.
Tot zover de update van deze week :D
Oja, commentaar en tips zijn altijd welkom!5 december 2008 om 10:58 #17451199nice!:thumbup
5 december 2008 om 12:19 #17451200Net wrek hoor, dit lijkt me helemaal nog niet zo’n slecht coupetje te zijn. Mooie basis voor een solide restauratie:thumbup
5 december 2008 om 13:57 #17451201al goed bezig zie ik.
ik laat de auto stralen is mij te veel werk dat gepiel in die hoekjes met een brom tol.:wors:worsps kijk wel uit voor je koplampen met slijpen
5 december 2008 om 14:30 #17451202origineel gepost door JohnC
al goed bezig zie ik.
ik laat de auto stralen is mij te veel werk dat gepiel in die hoekjes met een brom tol.:wors:worsps kijk wel uit voor je koplampen met slijpen
ik was 600 euries kwijt voor binnen en buiten (niet onderkant) incl. epoxy. is alleen een stuk rijden voor je (ijmuiden)
5 december 2008 om 16:21 #17451203:o:thumbup
gaat de goede kant op.zo ben je nog eerder klaar dan ik.
vooral omdat die van jou minder werk behoeft haha:P
ziet er goed uit.
maar da omgezet randje bij je koplamp wat je aan het binnescherm hebt gelast moet dat niet iets verder doorlopen
:hmmz5 december 2008 om 17:24 #17451204Very good bezig.
Keep up the good work:thumbup5 december 2008 om 23:10 #17451205Goed gezien dat die koplampen daar liggen, ik had er wel rekening mee gehouden:thumbup
En inderdaad, stralen is wel handiger. Ik zit er ook over te denken om zelf iets aan te schaffen zodat ik zelf de moeilijke plekken kan stralen.
Dat omgezette randje hoort verder door te lopen, maar daar kwam ik ook pas achter toen ik dat stukje al erin had gelast. Ik meende vantevoren zeker dat die rand niet zo hoog doorliep, maar achteraf dus toch wel, dus daar las ik zo nog een randje op:)
En ben maar niet bang dat de mijne eerder klaar is, ik heb veel dingen die ik nog moet leren en jij hebt al meer ervaring:angel:afro6 december 2008 om 08:45 #17451206origineel gepost door hanzel
Goed gezien dat die koplampen daar liggen, ik had er wel rekening mee gehouden:thumbup
En inderdaad, stralen is wel handiger. Ik zit er ook over te denken om zelf iets aan te schaffen zodat ik zelf de moeilijke plekken kan stralen.
Dat omgezette randje hoort verder door te lopen, maar daar kwam ik ook pas achter toen ik dat stukje al erin had gelast. Ik meende vantevoren zeker dat die rand niet zo hoog doorliep, maar achteraf dus toch wel, dus daar las ik zo nog een randje op:)
En ben maar niet bang dat de mijne eerder klaar is, ik heb veel dingen die ik nog moet leren en jij hebt al meer ervaring:angel:afroja misschien meer ervaring maar ook 10 keer meer werk.door dat die van mij 10 keer rotter is hahaha
6 december 2008 om 10:22 #17451207Maar 10 keer? :angel
6 december 2008 om 11:28 #17451208:fy1:P
26 maart 2009 om 14:54 #17451209AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hanzel, al updates ??
26 maart 2009 om 17:16 #17451210Ik ben een tijdje opzoek geweest naar een ander front voor de C1 want dat viel nog niet mee, en tussendoor nog wat andere karweitjes hier thuis gedaan waardoor er even niet veel van gekomen is helaas.
Ik heb ondertussen ook de andere kant aan het binnenscherm een nieuwe rand ingelast, en ik heb nu dus een ander front liggen, die een stuk beter is als mijn oude:thumbupDus ik kan weer vooruit en hoop op korte termijn weer een update te hebben:)
26 maart 2009 om 18:16 #17451211knappe SR.
Ik zou m idd ook gewoon ‘vrijwel’ ori laten.
misschien blok iets tunen, maar cker 1.2SR laten
10cm verlagen of wat.
Kvind de kleuren mooi zoals ie is.succes.
mooie spit ook18 december 2009 om 17:34 #17451212Zoo, lang niks gebeurd in dit topic. En toe nu toe eigenlijk heel weinig tot niks gebeurd aan de Coupe… in verband met andere werkzaamheden aan andere auto’s wat belangrijker was. Ondertussen een Sedan erbij gekocht, voor gewoon dagelijks mee te gaan rijden en een beetje lassen en opknappen wat nodig is, maar geen complete restauratie.
Maar wat ik eraan doe, wil ik wel zo goed mogelijk proberen te doen, dus ik ben begonnen met de krokante kofferbak te vervangen door harde plaatdelen. Dat heb ik vanavond afgerond dus ik dacht, ik plaats gewoon in dit topic tussendoor even de werkzaamheden aan de Sedan :wink:Na alle tectiel te hebben verwijderd kwam ik hierbij uit:
de rotte delen van de vloer er uit gezaagd:
Dat uitsteeksel links boven heb ik erin laten zitten omdat daar de datum ingeslagen stond: 12-11-1973
Ik vind het wel grappig dat het zo`n vroege C kadett is, dus wilde de datum er graag inhouden.En bij Pipo een goed stuk bodemplaat gevonden en de oude ”2” uit mijn bodem gehaald en in de nieuwe bodem gelast, daaraan is dus nog steeds te herkennen dat het om een oude Sedan C1 met lange pook gaat :P :
Passend maken:
:D :D :D :D :D
De middelste bodemplaat zit er al in, maar links langs de chassisbalk zat ook een slecht plekje, en ook een paar stukjes chassisbalk die behoorlijk verroest waren, dus ook meteen wat stukjes eruit geslepen.
Maar ook rechts, de reservewielbak zag er niet al te best meer uit;)
Onderkant bij de reservewielbak, ook een stukje chassisbalk wat ingevreten is.
En als we dan toch bezig zijn dan ook maar de dekplaat vervangen, dus die er ook meteen uitgezaagd:
Alles eruit, op de bodemplaat na:
Fototje van de ouwe en nieuwe dekplaat (die trouwens van Van Wezel was en voor geen meter pastte :puke
En hier de reservewielbak, oud en nieuw;)
Hier is de binnenkant weer voorzien van allemaal nieuw/hard staal
En hier de dekplaat, na een hele tijd slijpen, lassen en kloppen later, eindelijk passend gekregen :hmmz
En links achter aan de zijkant nog een stukje ingevreten roest uitgezaagd, en iets passends voor gemaakt.
Toen de binnenkant helemaal gezandstraald zodat alle oppervlakkige roest verdwenen was
De binnenkant hier en daar wat geplamuurd, zodat het toch weer net iets netter oogt:
De dekplaat had ook wel wat plamuur nodig, en toen was die spuitklaar:
Eerste laag Primer erop
Toen 2 laagjes grondlak:
En als laatste 2 dikke lagen kleur erop:)
Let niet op de roestige bumper, deze komt er binnenkort nog een andere op.Hier nog een plaatje van al het vervangen staal.
De onderkant van de linkerchassisbalk heb ik ook nagemaakt en vernieuwd, maar hiervan heb ik nog geen foto’s. Een dezer dagen plaats ik wel wat foto’s van de onderkant.
Op de achtergrond wacht de Coupe nog steeds geduldig op vooruitgang :D
18 december 2009 om 17:51 #17451213Goed werk!! :wors:wors
18 december 2009 om 20:22 #17451214knap werk je mag die van mij ook wel zo doen!!!!!:wors
18 december 2009 om 20:58 #17451215Mooi topic zo! Kan zien dat beide Kadett’s goed aangepakt worden met al die nieuwe panelen.
Mag ik vragen hoe jij die matten aan de binnenkant eruit hebt gehaald?18 december 2009 om 21:00 #17451216Hoe heb je de chassisbalk in de koffer hersteld? Heb je daar een nieuwe voor gevonden? Ben ook bezig aan een kadett limo en koffer is ook een ramp, vooral de linkse chassisbalk is helemaal rot :thumbdown
19 december 2009 om 09:42 #17451217Dankjullie voor de reacties!
Die matten heb ik met een verffohn warm gestookt (niet te heet anders worden ze wel erg soepel) en dan met een plamuurmes eronder steken. Duurt wel even, maar het werkt goed.
Wat betreft de chassisbalk; deze heb ik geen andere gezocht, maar er waren aan de binnekant van de kofferbak wat kleine plekjes rot, die ik nagemaakt heb van een stuk plaat en in vorm heb geklopt/gebogen.
Aan de onderkant was het balkje onder de linkerchassisbalk compleet rot, maar dat heb ik ook nagemaakt van een gewoon stuk plaat. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.