Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Restauratie Coupe SR '74
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 november 2008 om 18:11 #17208145
Na 3 jaar rond te hebben gereden in mijn Coupe SR van 1974, kan ik nu eindelijk beginnen aan een complete restauratie.
Het idee om hem eens helemaal te restaureren is er al lang, maar omdat we eerst onze garage anders in moesten richten, kan ik er nu eindelijk in met de kadett :D
Het is een originele SR met 1200 motor, en zo wordt ie ook weer opgebouwd.Twee weken geleden stond hij er zo nog bij:
Ik ga net als Marton, en meerdere, de kadett in een spit hangen. Deze heb ik inmiddels zo goed als klaar:
Dus het demonteren kon beginnen!!
Op het moment hangt hij al in het spit, maar hier heb ik nog geen goede foto’s van.
Aangezien ik voor de eerste keer een auto restaureer, en het graag in 1 keer goed doe, zal het wel een lang project gaan worden 8)
Maar dat is niet erg, ik heb er in ieder geval veel zin in!!Binnenkort meer foto’s!
25 november 2008 om 18:15 #17451169egt rot is die niet he, je binnenschermen zijn nog behoorlijk goed.
succes ermee25 november 2008 om 18:52 #17451170kijk weer een fijn coupetje dat weer eens goed word aangepakt!
Suc6 ermee!!!
Gr Lau! :)
25 november 2008 om 19:16 #17451171Ik heb ze wel eens slechter voor bij zien komen, ja. Maar volgens mij gaat ie er alleen maar op vooruit;)
suc6:afro
25 november 2008 om 20:07 #17451172super man ,maar al het goede komt langzaam ,neem de tijd en doe het goed
mijn kadett coupe retauratie gaat ook niet snel ,ligt nu even stil ik ben namelijk thuis met rug klachten
maar goed ga zo door25 november 2008 om 20:16 #17451173Gaaf project!
Veel suc6 alvast met al het werk wat er nog gaat komen:D
en blijf mooie foto’s posten he!:thumbupGr.Jim
25 november 2008 om 21:00 #17451174Mooi kaddetje man, je laat hem toch wel orgineel he!! Zou het zonde vinden als je zo’n mooie uitvoering gaat verbouwen..
25 november 2008 om 21:00 #17451175Zeker een mooi project, erg dikke wielen ook!! :wors
25 november 2008 om 22:10 #17451176hee zo slecht was die no niet op het eerste gezicht.mooi ding om te restaureren.maarja er komen altijd meer verassingen :P
heb ik ook bij mijn station hahah
suc6:thumbup25 november 2008 om 22:43 #17451177Dankjulliewel voor de reacties!
En inderdaad, zo heel slecht is hij niet, vergeleken met veel andere kadettjes.Hij wordt weer hetzelfde opgebouwd als nu, dus ook dezelfde kleuren. Op kenteken staat hij ook als: Kleur(en) Rood/Zwart.
Ik vind het ook juist mooi om hem origineel te houden/maken.
Alleen de verlaging en deze wielen gaan er waarschijnlijk wel weer onder. Maargoed dat zijn dingen die altijd nog verandert kunnen worden, en zover is het nog lang niet.Gisteravond en vanavond ben ik al lekker bezig geweest met het eraf krassen en steken van de tectyl. Veel werk maar je kunt er op deze manier lekker goed bij, dus geen ramp om te doen:D
Tot nu toe valt het me allemaal nog niet tegen met de rottigheid…
Drie jaar geleden heb ik voor de apk een stuk moeten lassen, dat is die rode strook in de foto hierboven.De rechterwielkast
De komende tijd ben ik dus nog wel even bezig met schoonmaken.
Daarna kan het laswerk beginnen :D25 november 2008 om 22:49 #17451178AnoniemLid sinds:
1 January 1970mooi man
was inderdaad helemaal zo slecht nog niet
maar als je der weer klaar mee bent gaat ie in iedergeval weer n stuk langer mee:thumbup:thumbupwielen vind ik hem ook:worsstaan
mooi dat je hem weer net zo (maar dan mooier )weer opboud
persoonlijk zou ik wel voor n wat “dikkere”motor gaan;):P
maar verders :thumbup:wors:wors:wors26 november 2008 om 07:35 #17451179origineel gepost door louwe 16 klepper
mooi manwas inderdaad helemaal zo slecht nog niet
maar als je der weer klaar mee bent gaat ie in iedergeval weer n stuk langer mee:thumbup:thumbupwielen vind ik hem ook:worsstaan
mooi dat je hem weer net zo (maar dan mooier )weer opboud
persoonlijk zou ik wel voor n wat “dikkere”motor gaan;):P
maar verders :thumbup:wors:wors:worsgaat hij ook er lag een 1200n in komt een s in dan is dat ook weer orgineel:P
ja het zou mooier zijn met een dikke motor.maar omdat dit een orginele 1,2 sr is zou ik hem ook zo laten.ik vind dat bij deze meerwaarde.helemaal orgineel op verlaging en wielen na.mischien wel de 1,2 wat tunen door bv andere nokkenas uitlaat carb en misschien inwendig.maar verder gewoon 1,2 houden:Dgroeten
26 november 2008 om 11:46 #17451180erg mooi project dit, de wielen misstaan hem absoluut niet,
ben benieuwd wat het gaat worden,
Die spit die je gamaakt hebt, heb je dat zelf ook helemaal geslepen etc, of heb je dit zegmaar als bouwpakket gekocht? wil zelf ook zoiets maken namelijk ;)
thnx, en ga vooral zo door
26 november 2008 om 14:34 #17451181ik ben bij iemand die ook zon spit heeft alles op wezen meten, en het ijzer daarna bij iemand op maat laten zagen en erna zelf in elkaar gelast.
ik zou ook kwa snelheid liever een dikkere motor willen maar ik hou het liever lekker origineel, vandaar dat de 1.2 erin blijft :)
26 november 2008 om 16:47 #17451182wat ik mij afvraag wrm zie ik bij haast geen enkel restauratie project dat iemand hem laat stralen zijn body
26 november 2008 om 17:03 #17451183omdat het onzin is de hele body te laten stralen en door warmte ontwikkeling er vanalles kromtrekt en ook dat je dat straalgrit jaren later nog tegen komt
26 november 2008 om 17:30 #17451184Knappe SR,en ziet er nog vree goed uit.
Alvast veel succes met je projectje.26 november 2008 om 19:00 #17451185daar ben ik het dus niet mee eens.ik heb zelf een fiat 500 project gedaan en die was echt vrij van alle zand/grit achtige troep en een beetje straler kan je zo vertellen hoe ze het beste resultaat behalen met zo min mogelijke vervorming
26 november 2008 om 19:16 #17451186ja ok als je hem naar een bedrijf brengt die er echt aandacht aan besteed dan zal het goedkomen.maar de meeste geven niet alles uit dus gaan naar goedkopere bedrijven die het meer om de centen doen en nergens naar kijken dan alleen stralen.denk dat je dan meer naar een gespecialiseert bedrijf moet:vertag dan komt het wel goed.
maar helemaal vrij van straalgrid heb ik er nog geen gezien:hmmzgewoon auto blank maken met afbijt of schuurpapier en de echteroestige stukjes stralen dan is het allang goed.
waarom een deel wat niet geroest is stralen:hmmz26 november 2008 om 19:40 #17451187Vd Kerkhof in Veghel hè :vertag
Dat is de beste hier in de hele regio.27 november 2008 om 10:15 #17451188omdat je met stralen ook de beginnende plekken tegen komt die je normaal haast niet ziet als leek zijnde
27 november 2008 om 16:32 #17451189net of je scherm spontaan int midden begint te roesten.
als ik straal straal ik alleen de randen daar is de auto stevig en kan er weinig kromtrekken.verderest schuur ik hem blank en kom ik dan roestpuntjes tegen kan dat nog makkelijk met een handstraal apparaat28 november 2008 om 11:30 #17451190sioss in oss, is anders ook goed.
daar heb ik mijn kadett voor 3/4 laten stralen.
netjes werk geleverd,en als je thuis met de compressor en de stofzuiger er nog een keer door heen gaat, blijft er niet veel meer zitten.groeten.
28 november 2008 om 11:39 #17451191mijn fiat 500 is toen 2 keer gestraald voor en na het laswerk eraan toen is ie eerst helemaal schoongemaakt en bij de 2e keer in een zink bad geweest
28 november 2008 om 16:55 #17451192hehe eindelijk issie eraan begonnen, heeft een tijdje geduurd:P hahah
ziet er netjes uit jonge, ik kom misschien van t weekend wel ff kijken (bel nog wel ff). Ik ben benieuwd welke er als eerste klaar is, mijn sedan of jouw coupe…….:o -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.