restauratie c kadett

Forumindex Forums Modellen Kadett restauratie c kadett

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 51 tot 65 (van in totaal 65)
  • Auteur
    noordwijksebram

laatst zitten googelen naar ouwe opel berichten,;

ook omdat ik op zoek ben naar klassieke items voor in het dettje,

omega-two
      Deelnemer

@noordwijksebram wrote:

jhaa pipo, kom je een beetje laat mee!:P nee hoor grapje, dat is epoxy primer uit van fertan oftewel ferprox. :D
        maar waarom krijg je dan een probleem met spuiten als ik zink had gebruikt? :wtf

ik zou denk ik gaan voor de saab motor als ik m niet origineel wil houden.
        motorfietsmotor is ook wel interesant, want daar bestaat ook een elektronische achteruit voor…
        achter mij woont een man met een kitcar, Indy? naja die heeft een elektronische achteruit.
        zeg pipo, weet jij nog een leuk extraatje op die opel wat vroeger standaart was, of veel gebruikt?
        zoals een minikompasje voor op het dashboard o.i.d.?

mooi project hoor,ik zie het nu eigelijk voor het eerst .
        maar wil je wel zeggen dat al die troep uit veenendaal van fertan en ferprox niet echt goed is .
        die ferprox heeft me echt veel kopzorgen gekost,wat een rommel zeg.

zat ook onder mijn dett,tot dat ik met trijkkit aan de gang ging,alles brande er gewoon af na een minuut of 10.
        toen ben ik maar weer begonnen om weer de bodem kaal te maken.

dus die één componenten rommel komt nooit meer op een project bij mij :fy1

Rico2.0

@noordwijksebram wrote:

enne Rico, (richtingscoefficient?):P (grapje)
          technische bedrijfskunde (TBK), wat brengt jouw daar?

Werktuigbouwkunde, die kans is daar natuurlijk ook het grootst hè :angel
          Dus de volgende keer even gedag zeggen tegen die jongen in die Subaru jas hahaha

Ik hou je project in de gaten :thumbup

noordwijksebram

@Rico2.0 wrote:

@noordwijksebram wrote:

enne Rico, (richtingscoefficient?):P (grapje)
            technische bedrijfskunde (TBK), wat brengt jouw daar?

Werktuigbouwkunde, die kans is daar natuurlijk ook het grootst hè :angel
            Dus de volgende keer even gedag zeggen tegen die jongen in die Subaru jas hahaha

Ik hou je project in de gaten :thumbup

gewoon doen hoor! haha en subaru jas, check, ik zal het in de gaten houden!

giuliettaevo
            Deelnemer

:agent

ik zeg Saab motor…. Motorfietsblokken hebben nauwelijks koppel en zijn daarom in mijn ogen niet geschikt voor een auto.

pipo

@giuliettaevo wrote:

:agent

ik zeg Saab motor…. Motorfietsblokken hebben nauwelijks koppel en zijn daarom in mijn ogen niet geschikt voor een auto.

mm zal iets meer problemen geven een racer inbouwen tegenover een auto motor.maar kwa plezier dat heb je met een racer net zo veel.lekker ligt op de neus dus super sturen.
                vergelijk maar eens een 2,0 of 2,4 kwa sturen tegenover een 1,2 ohv die ohv gaat sneller over de rotonde ;) en koppel heeft een hyabusa of een zx14r ook wel alleen ligt iets hoger in toeren :thumb en er kan ook altijd nog een pompje op zoals bij de saab.
                mijn baas rijd met een racer in zijn croswagen met turbo 1000cc gsxr met +-275 300 pk.en ze passen nu het regelement aan :vertag anders komen de auto motoren niet meer aan kop :swear

giuliettaevo
                Deelnemer

Die turbo op de motorfietsmotor maakt het verschil.. ;) Als je 200 pk hebt bij 12000 rpm blijft er niet veel koppel over, misschien 150nm. Om de snelheid er in te houden moet je hem dan wel heel goed in de powerband blijven houden… Welk koppel hoort er bij die 275-300pk? En wat weegt de crosswagen? Beide is wel belangrijk om snel te zijn. Hoe lichter hoe minder koppel je nodig hebt om te accelereren.

Voor het sturen zal het idd wel beter zijn minder gewicht op de neus. En de Saab motor is zekers een zwaar kreng. Maar met originele injectoren en dikke uitlaat en intercooler ga je wel makkelijk naar de 280 pk met dik 450 Nm koppel… En de totale ombouw kost een stuk minder als een C20LET inbouwen. ;) Die 2000 euro voor de LET-motor kun je wel 4 Saab blokken voor kopen.. :D

Overigens ben ik benieuwd hoe lang je zou kunnen rijden met zo’n motorfietsblok in een auto. wordt veel zwaarder belast door het gewicht van de auto en de aandrijfas ipv ketting zal ook wel de nodige krachten anders overbrengen op bv bakhuis e.d. Ik denk dat het geen ombouw is om 100.000km mee te rijden in ieder geval ( hoewel dat voor de meeste hobby-auto’s niet zo belangrijk zal zijn..). Klinkt natuurlijk wel gaaf zo’n jankblok. :agent

pipo

gemiddelde kitcar weegt 550 600 kg en daar hebben ze ook r1 of suzi s in hangen en dat vertrekt ook als een hel.en nou zal een lege c kadett ook niet zo veel meer wegen als zo,n kitcar.die crosswagen woog 400 kg

[youtube:ipp86kyr]http://www.youtube.com/watch?v=wgEpoRgB32s[/youtube:ipp86kyr]

hier in actie alleen al dat geluid :wors :wors

giuliettaevo
                    Deelnemer

ieder zijn meug… ;) Wist jij overigens nog ergens dikke 10 of 8 cilinder blokken te koop voor leuke bedragen? maatje zoekt iets leuks voor in een W108 mercedes namelijk… :D

pipo

@giuliettaevo wrote:

ieder zijn meug… ;) Wist jij overigens nog ergens dikke 10 of 8 cilinder blokken te koop voor leuke bedragen? maatje zoekt iets leuks voor in een W108 mercedes namelijk… :D

emiel maas uit liessel heeft nog wel een paar srt10 blokken liggen volgensmij;) die doet veel amerikaans import en onderdelen.
                        heb nog wel een rover 3500 blokje liggen met 5 bak voor in de c kadett maar dat zal wel niet interresant zijn;) ligt al om te proberen in een c kadett maar moet nog wat aangepast worden :cry

noordwijksebram

de hoeveelheid cilinders zegt mij vrij weinig…. net als aantal cc’s. saab haalt echt kneiterveel koppel uit een standaart 2.3 turbo (aero) blok. en dan zit je qua gewicht relatief laag. en een beetje wegligging wil ik ook wel. nu is mijn plan om alles zo origineel mogelijk te doen dus komt er geen ander blok in. maar mijn volgende project misschien wel^^.

noordwijksebram

nu eindelijk weer een update: volgende week zaterdag gaat het pareltje naar de spuiter. voorwerk gedaan, zoals jullie al hebben gezien, afgesproken dat ze word gespoten in dezelfde kleur met een blanke laklaag in plaats van unikleur, (daar schijnt geen blanke lak over heen te gaan). iets duurder maar wel mooier. dat is me althans vertelt. :agent

noordwijksebram

da’s een leuke!

deze voiture kwam in vandeweek tegen, mooi? corsa cc,

pipo

@noordwijksebram wrote:

da’s een leuke!

deze voiture kwam in vandeweek tegen, mooi? corsa cc,

met het dak er op lijkt de corsa net een invalide wagen :shock:

076 wokkel

R1 motor in een C kadettje : http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=4&t=126176″ onclick=”window.open(this.href);return false;

15 berichten aan het bekijken - 51 tot 65 (van in totaal 65)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.