Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › restauratie c kadett
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 augustus 2011 om 20:20 #17896777
Ziet er nog helemaal niet zo slecht uit… goed bezig.. enne… orgineel geeft wel meerwaarde.
17 augustus 2011 om 14:08 #17896780aaahh kijk, super, daar heb k wat aan! :wors helaas duurt t een tijdje voordat ik weer verder kan gaan, want: ik ga weer studeren :shock: en heb een introweek.
ik heb net het kale staal ingesmeerd met fertan, wat een troep zeg, onwijs dun, stinkt en et lijkt op ecoline wat je vroeger op de basisschool gebruikte :???:
groetjes!
17 augustus 2011 om 16:48 #17896779je pakt het goed aan! Enneh ik zou m wel verlagen maar verder origineel houden. Zeker met die velgjes eronder. Als je dan een paar cm gaat zakken, bijv 4 cm, dan gaat ie er een stuk beter uitzien en het weggedrag wordt 10x beter. Maarja dat is mijn mening ;)
17 augustus 2011 om 17:17 #1789679950mm rondom kost nog maar 160 euro. en is goed spul. heb ik ook ligt als een blok op de weg
17 augustus 2011 om 18:15 #17896801@16v kadett c wrote:
50mm rondom kost nog maar 160 euro. en is goed spul. heb ik ook ligt als een blok op de weg
helemaal mee eens, daar rij ik ook mee.
25 augustus 2011 om 10:56 #17896802ik ben weer terug van weggeweest! introductie van de haagse hogeschool in delft, veel gezien, veel gedaan, vrachtwagen/verhuiswagenpulling, met 8 mensen 50 meter, en dat drie keer, ik was gesloopt! ook veel gedronken, stripteases gezien, in een kroonluchter gezeten met 5 man, bier gegooit in een rondvaartboot, gewakeboard in de gracht, drakenboot races gehouden en ga zo maar door! typisch studentenshit :angel
ondertussen heeft mijn vader ook echt niet stilgezeten… :D hier wat foto’s van de dett:
gaat erg veel werk in zitten, maar et ziet er dan ook erg goed uit, erg weinig roest, het enige wat ik tot nu toe echt moet aanpakken zijn de onderkanten van de a-stijlen….
en dan is t tijd om te vurreven met ecoline! rare beschrijving op de verpakking: eerst ontvetten, natmaken, fertan erop smeren en bij snel droogproces nog een x natmaken..
25 augustus 2011 om 11:22 #1789680325 augustus 2011 om 19:31 #17896804Is nog een hele nette Kadett. Ga je hem zo orgineel mogelijk houden? Ik hoop van wel..
25 augustus 2011 om 19:49 #17896805vind het er wel allemaal nog redelijk goed en netjes uitzien!
26 augustus 2011 om 00:12 #17896806Zo deze Lurker heeft zich ook even uitgeleefd :) Mooie foto’s & top werk :)
26 augustus 2011 om 21:09 #17896807mooie auto!!!! orgineel houden :wors :wors en succes ermee
23 oktober 2011 om 15:20 #1789680823 oktober 2011 om 15:32 #1789680923 oktober 2011 om 15:35 #17896810ik overweeg toch wel om te gaan verlagen, echter niet zo extreem maar subtiel. zodat ik de (al reeds gekochte) originele schokdempers kan houden, en dat de auto (iets) sportiever maar niet extreem racy aanvoelt.
23 oktober 2011 om 15:48 #17896811netjes hoor!
heb mijn kadett ook pas verlaagd en ben er niet rouwig om :) Ziet er toch net weer iets mooier uit dan…Maar zou toch wel andere schokdempers steken, want stuggere zijn toch beter zodat je bij een drempel/putje de wielkasten niet raakt
24 oktober 2011 om 15:54 #17896812okee, heb een een foto van je verlaagde kadett? hoeveel heb je hem verlaagd?
24 oktober 2011 om 18:31 #17896813@noordwijksebram wrote:
okee, heb een een foto van je verlaagde kadett? hoeveel heb je hem verlaagd?
In het restauratie/styling deel kijkt van het forum vind je het topic van Koendettc….daar staat foto´s. Als je daar kijkt vind je misschien meer foto`s die je verder kunnen helpen.
En je project ziet er netjes uit….ga zo door :thumbupEn idd Koendettc je hoeft er echt niet rouwig om te zijn dat je hem verlaagd hebt…staat hem super (en die verbrede velgen ook).
24 oktober 2011 om 18:49 #17896814Standaard c-tjes staan idd erg hoog, een verlaging staat net ff wat mooier maar duwt hem kwa wegligging vaak ook een jaar 10 ontwikkeling verder al moet ik eerlijk bekennen dat ik kwa weggedrag weinig klachten heb over de C.
7 december 2011 om 18:40 #178968167 december 2011 om 18:49 #17896817deur waar ik het over had, ik heb alleen de goot nodig. dit kan tegenwoordig ook gelijmt worden.
ik zit constant te denken aan een saab 2.3L turbo of een 1300fjr/1100gsx motor in.
Ik denk niet dat dit plan in deze auto doorgevoerd gaat worden, maar speculeren is altijd leuk. wat zeggen de specialisten?
Bij een 2.3 heb je hoger koppel, maar motorfietsmotor is more fun!7 december 2011 om 19:24 #17896818is dat zinkspary dat je daar gebruikt??
zoja haal er maar af anders heb je strak een probleem met spuiten.en tja welke motor alles heeft zijn voor en nadelen
saab past mooi aan een opel bak maar heef het probleem van het carter.
motorfiets motor heeft een super geluid maar geen achteruit. kun je gebruiken door een reverse bak of een startmotor.
maar bij de motorfiets motor moet je wel rekening houden dat je het goed maakt wil je dat op kentken krijgen8 december 2011 om 15:31 #17896819jhaa pipo, kom je een beetje laat mee!:P nee hoor grapje, dat is epoxy primer uit van fertan oftewel ferprox. :D
maar waarom krijg je dan een probleem met spuiten als ik zink had gebruikt? :wtfik zou denk ik gaan voor de saab motor als ik m niet origineel wil houden.
motorfietsmotor is ook wel interesant, want daar bestaat ook een elektronische achteruit voor…
achter mij woont een man met een kitcar, Indy? naja die heeft een elektronische achteruit.
zeg pipo, weet jij nog een leuk extraatje op die opel wat vroeger standaart was, of veel gebruikt?
zoals een minikompasje voor op het dashboard o.i.d.?8 december 2011 om 17:36 #17896820@noordwijksebram wrote:
jhaa pipo, kom je een beetje laat mee!:P nee hoor grapje, dat is epoxy primer uit van fertan oftewel ferprox. :D
maar waarom krijg je dan een probleem met spuiten als ik zink had gebruikt? :wtfik zou denk ik gaan voor de saab motor als ik m niet origineel wil houden.
motorfietsmotor is ook wel interesant, want daar bestaat ook een elektronische achteruit voor…
achter mij woont een man met een kitcar, Indy? naja die heeft een elektronische achteruit.
zeg pipo, weet jij nog een leuk extraatje op die opel wat vroeger standaart was, of veel gebruikt?
zoals een minikompasje voor op het dashboard o.i.d.?op zink hecht geen plamuur enz.dus je krijgt onthechting.het beste is epoxy primer daar kun je gewoon overheen plamuren.
de achteruit word gemaakt van een startmotor en een los tandwiel op de aandrijfas.
mm standaart of extra ppffff
vroeger hing er altijd en vossestaart aan de spiegel of antenne :???:
en zo,n ding waar je je kmteller stand op in kon vullen dat je wist hoeveel je op een tank kon rijden.
losse toerenteller op het dash en ga zo maar door8 december 2011 om 18:28 #17896821Hee leuk project! Welke opleiding volg je in Delft? Ik loop daar ook wel eens rond :angel
9 december 2011 om 16:16 #17896822pipo dankjewel voor de tips! misschien doe k er nog wat moois mee,
alhoewel het geen vossenstaart aan de binnenspiegel word, want ik heb principieel iets tegen opbjecten aan de binnenspiegel.enne Rico, (richtingscoefficient?):P (grapje)
technische bedrijfskunde (TBK), wat brengt jouw daar? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.