Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › resonantie onder mn dashboard?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 oktober 2011 om 18:25 #17242278
help,
heb sinds vrijdag een soort van trilling onder/in mn dashboard, eerst was het alleen boven de 120 maar inmiddels al vanaf 50.
het klinkt een beetje als een blaadje die in mn luchtkanalen vastzit (of onder de ruitenwisser) alleen doet ie het ook als de blower uitstaat.(en er zit niks onder mn wissers;gecontroleerd :angel )
het is ieder geval ook niks wat op aan het dash zit kwa kapjes e.d. dit hebben we allemaal al aangedrukt onder het rijden (is ook niet de voorste strip, hiervan weet ik dat het regelmatig voorkomt)het komt voor zover ik kan horen redelijk uit het midden
wil/ga uiteraard mn dash wel eruit slopen als het nodig is maar mischien is het een bekend probleem voor iemand?17 oktober 2011 om 18:56 #17928762Bij een Vectra?
17 oktober 2011 om 19:35 #17928763volgens mij zit ik in het calibra gedeelte, gaat ook om een calli dus ;) :-P
17 oktober 2011 om 19:55 #17928764Oh ***, dat krijg je als je naar “vandaag gepost” kijkt heh…. ;)
Ik hab bij mij precies zo’n geluid alsof er een droog krokant rollend blaadje in de lucht kanalen zat in mijn Kadett, maar bleek toch uit de teller bak te komen en een beetje teflon spray heeft het volledig genezen….
17 oktober 2011 om 19:58 #17928765kat van de buren ? hep ik wel eens meegemaakt was beetje aangebrand
18 oktober 2011 om 12:41 #17928766@vinci; thanx, dit ga ik ff controleren. waar uit de tellerbak kwam het precies? gewoon de aandrijving van de snelheidsmeter oid?
iemand nog meer mogelijke optie’s?
18 oktober 2011 om 12:53 #17928767De voorste rand denk ik dat het was, kon het dan wel ook opwekken door er in een bepaald traag ritme op te drukken. Waar het exact vandaan kwam geen idee, heb gewoon een klein drupje teflon in die rand laten zakken en weer weggepoetst met een doekje. Daarna nog eens de rest van mijn dash er mee opgepoetst en moet zeggen dat ik sindsdien van een hoop knarsjes en kraakjes verlost ben…
7 november 2011 om 22:34 #17928768ff een update hierover, is inmiddels opgelost (was dit topic vergeten :angel )
het probleem was dat de bus/lager van de rechter ruitenwisser die vesleten was en hierdoor met wind de wisser begon te klapperen.
vervangen voor een dtm exemplaar en probleem opgelost (wisser gaat gewoon naar de zijkant ipv recht omhoog ;) )blijft wel vaag, iedereen die het gehoord heeft zweerde erbij dat het uit het dash kwam :-P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.