Reservesleutel bijmaken

Forumindex Forums Modellen Corsa Reservesleutel bijmaken

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271850
    ArnoDekkers1995
      Lid sinds:
      12 December 2013

      Hallo,
      Aangezien ik slechts 1 sleutel heb voor mijn auto (Combo C) wil ik er graag 1 bijmaken als reservesleutel.
      Ik heb dit type sleutel nu:

      Welke stappen moet ik hier allemaal voor ondernemen?
      Ik begrijp niet zo goed welk ebay product ik nu precies nodig heb..

      Ik ben overigens in het bezit van een opcom.

      Groeten,
      Arno

      #18284100
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        ik denk toch al snel de dealer.. is een aparte complete sleutel.. dus niet 2 delig zoals bijvoorbeeld bij een vectra b of een astra g
        en je hebt een extra chip nodig in de sleutel denk ik voor als je een transponderring om je contact hebt zitten anders start je auto niet met die sleutel
        nadeel is dat het wel prijzig kan zijn voor 1 sleutel
        ik weet zo geen goedkopere manier

        #18284101
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Is gewoon een 2 delige sleutel, je hebt nodig sleutel met platte sleutelbaard, transponderchip en afstandsbediening.
          Deze dien je dan in te leren in de auto. Bij de dealer zal dit zo totaal rond de 70 euro kosten. Ebay de helft denk ik.

          #18284102
          liviu2004
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2014
            #18284103
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              @Haasje17 wrote:

              Is gewoon een 2 delige sleutel, je hebt nodig sleutel met platte sleutelbaard, transponderchip en afstandsbediening.
              Deze dien je dan in te leren in de auto. Bij de dealer zal dit zo totaal rond de 70 euro kosten. Ebay de helft denk ik.

              Zag er voor mij als 1 delig uit… Niet net als bij een astra g of vectra b dat je echt ziet dat het 2 delig is

              #18284104
              ArnoDekkers1995
                Lid sinds:
                12 December 2013

                Zou ik bijvoorbeeld ook deze kunnen gebruiken?
                Of kan ik deze niet programmeren/slijpen?

                http://www.ebay.co.uk/itm/For-Vauxhall-Opel-Corsa-Astra-Vectra-Zafira-2-Button-Remote-Flip-Key-Fob-Case-/291427261171?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item43da6b1af3″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                #18284105
                Byjugo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 May 2013

                  De sleutels die je doorstuurt zullen allebei waarschijnlijk wel geslepen kunnen worden.
                  De crux van het verhaal zit hem in de transponder. Dat is een chip die je in de sleutel moet plaatsen.
                  Die is los van de printplaat die in de sleutel zit om de deuren te openen…
                  De sleutels die jij doorstuurt zijn wel geschikt om een transponder in te plaatsen, maar de transponder zelf zit er niet bij.

                  Ik ben er een poos geleden ook naar wezen zoeken. Na bij diverse sleutelboeren te zijn geweest, had ik er eentje gevonden die mijn transponder ook uit kon lezen en kopiëren.. Kosten: €90.- plus de mededeling dat de beste man geen garantie durfde te geven dat de “oude” transponder bleef werken bij deze operatie.
                  Uiteindelijk naar de dealer geweest, daar een nieuwe, originele gehaald voor €130.-

                  #18284106
                  SimpleFace
                    Lid sinds:
                    14 July 2014

                    Transponder kan je ook los kopen en er in zetten. Vervolgens bij iemand met een tech2 laten inleren, zou moeten werken i.c.m de klapsleutel die je hebt gepost.
                    http://www.ebay.nl/itm/ID40-Transponder-OPEL-Agila-Astra-Corsa-Omega-Tigra-Vectra-Zafira-Schlussel-NEU-/221784713066?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item33a366276a” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    #18284107
                    sero_t
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 March 2015

                      ik heb via aliexpress de handzender voor 20 euro besteld en een klapsleutel inclusief sleutelbaard 7,50. en ik zie die transponders voor 1 of 2 euros, ik had gevraagy bij de dealer en die vroeg 150 euries voor zon sleuteltje, nu ben ik 27,50 kwijt en als de sleutel binnen is even slijpen voor hooguit tien euro en even iemamd met een opcom of tech2 regelen en lief aan kijken en voor minder als 50 euro heb je nieuwe sleutel

                      #18284108
                      sero_t
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 March 2015

                        of je kan voor nog goedkoper eentje bestellen voor 2 euro ongeveer op aliexpress, zonder handzender, als je hem toch als reserve wilt bewaren is dat misschien een goedkopere optie ben je voor 10/15 euro klaar met transponder en slijpen dan alleen nog inleren

                        #18284109
                        Byjugo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          2 May 2013

                          @sero_t wrote:

                          of je kan voor nog goedkoper eentje bestellen voor 2 euro ongeveer op aliexpress, zonder handzender, als je hem toch als reserve wilt bewaren is dat misschien een goedkopere optie ben je voor 10/15 euro klaar met transponder en slijpen dan alleen nog inleren

                          Laat het even weten als het gelukt is, ik ben heel benieuwd of het zo simpel is als je denkt…

                          #18284110
                          corsa14slow
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 December 2011

                            Ik heb bij een Corsa B (ouder techniek, weet niet of het bij een C anders is) gewoon de sleutel laten kopiëren bij de sleutel maker om de hoek. de chip heb ik van de sloop gehaald (weet niet van welke auto, lag in één van de auto’s in de Opel hoek) en deze met de Opcom in geleerd. werkt prima…

                            #18284111
                            sero_t
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              27 March 2015

                              @Byjugo wrote:

                              @sero_t wrote:

                              of je kan voor nog goedkoper eentje bestellen voor 2 euro ongeveer op aliexpress, zonder handzender, als je hem toch als reserve wilt bewaren is dat misschien een goedkopere optie ben je voor 10/15 euro klaar met transponder en slijpen dan alleen nog inleren

                              Laat het even weten als het gelukt is, ik ben heel benieuwd of het zo simpel is als je denkt…

                              zal het laten weten, ik wacht nu nog op de sleutelbaard, hoop dat ik de juiste zender heb gekregen, dat is het enige waar ik me zorgen om maak. want hij ziet er toch net iets anders uit, maar de verkoper gaf aan dat het zou moeten werken.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.