Forumindex › Forums › Modellen › Ampera › Reserveer nu uw Ampera
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 februari 2011 om 19:33 #17232390SenatormanLid sinds:
1 January 1970Citaat vanaf Opel.nl
Elektrische mobiliteit is een feit. Vanaf nu neemt Opel reserveringen aan voor de Ampera, die in 2011 op de markt komt. Het is de eerste elektrisch aangedreven auto die bovendien een onbeperkte actieradius heeft. Voor de basisversie geldt in Nederland een vanafprijs van € 42.900,-, waarin 19% BTW is inbegrepen. Het model met een nog rijkere standaarduitrusting dan de basisversie, zal in de markt gezet worden tegen een prijs van € 44.500,-. De Ampera is volgens de huidige overheidsregels BPM- en wegenbelastingvrij.
Met deze prijsstelling kiest Opel voor duidelijkheid richting de klant. Sommige andere fabrikanten kiezen ervoor de prijsstelling van hun elektrische auto’s te splitsen: een basisprijs voor de auto en een leasebedrag voor de accu. Aangezien het leasebedrag doorgaans wordt onderbelicht, lijkt de prijs daardoor aantrekkelijk. De leasebedragen worden echter maandelijks betaald over een periode van meerdere jaren, zodat de totale kosten overeenkomen met auto’s waarvan de accu bij de verkoopprijs is inbegrepen. De gekozen prijsstelling van de Ampera voorkomt misverstanden door de totale kosten voor het gebruik van de accu in de prijs te verwerken.
Wilt u een Opel Ampera reserveren, dan kunt u zich hier aanmelden en zo een ‘e-Pionier’ worden. U verzekert zich hiermee, op volgorde van inschrijving, van een van de eerste exemplaren en mag zich dan eind 2011 tot de allereerste eigenaren van Europa’s eerste praktische, elektrische gezinsauto rekenen. Bovendien kwalificeert u zich als voorinschrijver van een vroege proefrit, deelname aan speciale Ampera-activiteiten en de meest actuele nieuwsupdates. Eind 2011 start de levering van de Opel Ampera.
7 februari 2011 om 20:21 #17813239Met deze stelling kiest Opel hoogstwaarschijnlijk niet voor goede verkopen van dit model.
Als ze dit willen promoten en goed willen laten draaien hadden ze wel eens een knappere prijs mogen neerzetten. Wie koopt er een nieuwe auto voor 42K…..
Dat zijn er zeker niet veel procentueel gezien.
7 februari 2011 om 21:39 #17813240wat een stronthoop zeg:swear
net zo lelijk als die toyota en honda modellen.
gauw de fik er in.9 februari 2011 om 16:07 #17813241Is echt een hele mooie auto !! vind ik !
En de techniek is anders dan die van Toyota en Honda.
De Ampera wordt permanent aangedreven door stroom ( er draait alleen een generator als je meer stroom nodig hebt. )
Super systeem ! en jammer dat ik niet 42K heb !Maargoed.. is mijn mening he !
9 februari 2011 om 20:28 #17813242nog meer elektronica ,dan moet ik gelijk denken aan nog meer storingen , foutcodes,kapotte relais ,zekeringen ,kortsluiting ,brand enz
een elektrische auto is niet zo bijzonder ,in de jaren 1800 reden ze al met een elektrische koets en, in de jaren 1900 kwamen de elektrische en hybride auto al op de markt,hier was toen weinig vraag naar omdat de brandstof motoren harder gingen en grotere afstanden reden.
als de hele wereld in de toekomst zen elektrische auto gaat opladen ,dan vraag ik me af wat er met de co2 uitstoot gebeurd ,de schoorsteen van de kolen centrale zal dan overuren gaan draaien .
9 februari 2011 om 21:21 #17813243Een volledig electrische auto is eigenlijk heel simpel in onderhoud, er zit immers maar 1 bewegend onderdeel in de auto en dat is de electromotor. Afgezien van een kleine beetje electronica is het allemaal vrij goedkoop en makkelijk te onderhouden. Maar dit wil een dealer/fabrikant uiteraard niet, want dan verdient ie er niet aan. Daarom is de hybride auto bedacht :D We gooien 2 complexe technieken in 1 auto en we kunnen de consument weer uitkleden met reparatiekosten
daarbij:
de amerikaanse versie van de ampere, de chrevolet volt, ziet er uiteraard weer een stuk beter uit
9 februari 2011 om 21:26 #17813244Ik denk dat dit wel verkoopt in NL, zolang ze die bijtellingsregeling zo interessant houden dan hangen deze je straks op de bumper.
9 februari 2011 om 21:42 #17813245Vind hem wel oke, en wordt denk ik aardig verkocht straks, als je bedenkt dat je hem voor woon/werk verkeer gebruikt hij ongeveer net zo veel stroom/brandstof gebruikt als een pc en beeldscherm per dag,iets van 1 euro:P
Mooi dat we met zulke auto’s minder afhankelijk zijn van …..landen.
Alleen: als iedereen in nederland eleck. gaat rijden hebben we een probleem, want het elektriciteitsnetwerk is in nederland hier niet op berekend, als het bv. zomers erg warm is en veel stroom wordt gevraagd hebben ze al een probleem.
Leuk dat de overheid dit stimuleert maar laten ze eerst eens kijken wat de gevolgen kunnen zijn.9 februari 2011 om 22:46 #17813246kom op zeg in deze puinbak wil je toch niet gezien worden!!
kun je net zo goed gelijk zo’n lelijke Toyota of Honda kopen.9 februari 2011 om 23:50 #17813247Opel geeft voor de Ampera een topsnelheid op van 161 km/u. De elektrische actieradius ligt tussen de 50 en 80 kilometer. Met hulp van de verbrandingsmotor komt de auto meer dan 500 kilometer ver. Het vermogen van de elektromotor bedraagt 150 pk en de maximale trekkracht is 370 Nm.
Bron: Autoweek
Dat zijn toch best intressante cijfers :thumbup op de prijs na dan.
Dat met een lease-plan voor de accu’s was ik niet van op de hoogte… een Prius en een Civic Hybrid zijn te koop onder de 25k… maar als je dan ook nog een lease-bedrag moet aftikken iedere maand :swear :thumbdown
10 februari 2011 om 16:39 #17813248De nieuwe relais gaan niet meer kapot die zijn niet slijtgevoelig transistorrelais nou.. of je krijgt kortsluiting
10 februari 2011 om 18:08 #17813249[rquote=1864587&tid=142213&author=Jigsaw]Een volledig electrische auto is eigenlijk heel simpel in onderhoud, er zit immers maar 1 bewegend onderdeel in de auto en dat is de electromotor. Afgezien van een kleine beetje electronica is het allemaal vrij goedkoop en makkelijk te onderhouden.
daarbij:
de amerikaanse versie van de ampere, de chrevolet volt, ziet er uiteraard weer een stuk beter uit[/rquote]
In your dreams,niks simpele electronica,niks goedkoop onderhouden.
Je gaat je gewoon blauw betalen aan zo’n rijdende staafmixer
10 februari 2011 om 18:47 #17813250als er nou eens een benzine of een diesel motor in lag zonder elektromotor zou het echt een mooie auto zijn!!
11 februari 2011 om 14:15 #17813251er zal best wel weer iets bedacht worden waardoor je als nog moet gaan betalen ,een contract bij eneco voor je laadstation :D of extra gemeente heffing ,de staat zal altijd van de burger blijven stelen om hun eigen schuld aan te vullen ,kunnen ze het niet meer met de wegenbelasting doen dan word er vast weer iets anders bedacht .
11 februari 2011 om 16:22 #17813252Stroomheffing,amperetax,enz enz
19 februari 2011 om 13:39 #17813253[rquote=1864706&tid=142213&author=Edition 2000]kom op zeg in deze puinbak wil je toch niet gezien worden!!
kun je net zo goed gelijk zo’n lelijke Toyota of Honda kopen.
[/rquote]Je valt wel erg veel in herhaling….
De auto is apart en wel doordacht…
De vorm is afwijkender dan we gewend zijn van opel maar de nieuwe modelen Astra en insignia zijn ook al aardig apart gestyled en lijken af en toe ook op seat…
Smaken verschillen.
19 februari 2011 om 18:27 #17813254[rquote=1865167&tid=142213&author=RonaldH][rquote=1864587&tid=142213&author=Jigsaw]Een volledig electrische auto is eigenlijk heel simpel in onderhoud, er zit immers maar 1 bewegend onderdeel in de auto en dat is de electromotor. Afgezien van een kleine beetje electronica is het allemaal vrij goedkoop en makkelijk te onderhouden.
daarbij:
de amerikaanse versie van de ampere, de chrevolet volt, ziet er uiteraard weer een stuk beter uit[/rquote]
In your dreams,niks simpele electronica,niks goedkoop onderhouden.
Je gaat je gewoon blauw betalen aan zo’n rijdende staafmixer [/rquote]
lees ff een regel verder in het vervolg…..
22 februari 2011 om 19:02 #17813255Zal mij benieuwen of er hier ook echt veel mensen in gaan rijden??? Zal wel een klein hoopje zijn dan? Kan niet snappen dat mensen dit nou mooi vinden??:hmmz
22 februari 2011 om 19:05 #17813256[rquote=1862853&tid=142213&author=Edition 2000]wat een stronthoop zeg:swear
net zo lelijk als die toyota en honda modellen.
gauw de fik er in.[/rquote]Hahaha:D jij hebt er echt wel een hele hekel aan volgens mij, aan die auto.s???haha ja ik vindt het ook niks hoor:thumbdown
22 februari 2011 om 19:15 #17813257@Jigsaw
Ook zonder hybride (combinatie met verbrandingsmotor) is het onderhoudsgevoelig.22 februari 2011 om 19:38 #17813258[rquote=1864138&tid=142213&author=speaker]Is echt een hele mooie auto !! vind ik !
En de techniek is anders dan die van Toyota en Honda.
De Ampera wordt permanent aangedreven door stroom ( er draait alleen een generator als je meer stroom nodig hebt. )
Super systeem ! en jammer dat ik niet 42K heb !Maargoed.. is mijn mening he ! [/rquote]
Ben het helemaal met je eens !!
24 februari 2011 om 08:30 #17813259[rquote=1875445&tid=142213&author=RonaldH]@Jigsaw
Ook zonder hybride (combinatie met verbrandingsmotor) is het onderhoudsgevoelig.[/rquote]
leg uit…
19 maart 2011 om 23:35 #17813260AMSTERDAM – Allemaal leuk en aardig, de plug-in hybride, maar nu komt het moment dat de auto zich ook op de automarkt moet gaan bewijzen. Opel Leasing heeft een eerste aanzet gegeven door de leaseprijs van de Ampera vast te stellen.
De full operational leaseprijs van de Ampera is bij Opel Leasing 729 euro per maand op basis van 48 maanden en 20.000 kilometer per jaar.
Opel Leasing heeft -uiteraard- veel vertrouwen in de restwaarde van de Ampera en roemt de lage onderhoudskosten.
Andere leasemaatschappijen hebben op dit moment nog geen leasetarieven voor de Ampera bepaald, blijkt als we Athlon Car Lease en ING Lease bellen. Het wordt interessant om te zien of de grote leasemaatschappijen het vertrouwen in de restwaarde van de Ampera met Opel Leasing delen.
Uitstoot
De vanafprijs van de Ampera is 42.900 euro. Het Nederlandse volumemodel met een completere uitrusting kost 44.500 euro. De CO2-uitstoot van de Ampera is 40 g/km, waardoor de eigenaar van de plug-in hybride van 14 procent bijtelling profiteert.
De levering van de Opel start aan het einde van dit jaar. Opel geeft acht jaar of 160.000 kilometer garantie op het accupakket van de Ampera.
Bron Autoweek.nl
Ik weet niet wat een Prius of Civic Hybrid doen maar hiermee hangt het succes dus samen, zitten ze onder dit bedrag dan ist kat in het bakkie.
1 mei 2011 om 12:13 #17813261Heerlijk die genuanceerde reacties van Edition 2000 :lol:
1x zeggen dat je t niks vind = wel voldoende toch.. :idea:1 mei 2011 om 20:19 #17813262Carice heb er ook een. :p
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.