Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Reparatie setje kabelboom achterdeuren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2015 om 19:04 #17270917
Beste forumleden, vandaag me eens even verdiept in een paar storingen in mijn net gekochte Zafira A 2001, waarvan ik vermoedde dat het aan de bekende kabelbreuken lag. Inderdaad kwam ik de ene na de andere pruts-reparatie tegen. 5 kabels waren al eens (geprobeerd) te repareren met soldeer en ook plakband en vervolgens teruggepropt in de rubberen beschermhoes….
Wordt een vrij kansloze missie om dit nog goed te krijgen.
Ik wil dus graag links en rechts, het hele stuk vervangen met een reparatiesetje.
Wie weet waar ik deze het beste kan bestellen? Ben nu alleen nog die dure van Koyiro (€84,46) tegengekomen.
Groeten11 maart 2015 om 10:42 #18276935Op ebay Duitsland zie je ze ook staan. Als ik me niet vergis rond de €50 inclusief verzend kosten.
12 maart 2015 om 16:19 #18276936Ha Dolby, bedankt voor de tip, maar ik heb ze laatst al gevonden en besteld bij J.G.Automaterialen in Beek. € 45,= per stuk.
Prima prijs lijkt me.
Duidelijke beschrijving en schema, uurtje werk en alle irritatie weg!
Ik ben er nog niet achter hoe ik hier foto’s kan plaatsen, ben dan ook redelijk nieuw hier.
Heb je nog een tip, dan zet ik een paar foto’s bij dit bericht.
Groeten12 maart 2015 om 19:20 #18276937@Oban wrote:
Ha Dolby, bedankt voor de tip, maar ik heb ze laatst al gevonden en besteld bij J.G.Automaterialen in Beek. € 45,= per stuk.
Prima prijs lijkt me.
Ik ben er nog niet achter hoe ik hier foto’s kan plaatsen, ben dan ook redelijk nieuw hier.
GroetenDe plaatjes kun je uploaden naar bv tinypic.com
na het uploaden zie je aan de linkerka t een mooie url staan.
bv
[img]jouw%20plaatje.jpg[/img].
Die copy past je en het forum zal jouw foto laten zien.Hoop dat je er iets aan hebt.
12 maart 2015 om 19:49 #18276938Goed solderen, en de draad wat langer houden.
Zo doe ik dat al tijden en het gaat perfect. Netjes in de krimpkous en snakeskin. Dan gebeurd er niets meer mee.In principe kan je met de brander van de action al heel goed solderen….. :vertag Daarmee vloeit de tin heel goed de draad in en krijg je geen tinbobbel.
Die setjes met draden ken ik ook. Vind het de prijs niet waard. Solderen moet je toch….en een paar extra draden verlengen kost lang niet zo veel geld.
12 maart 2015 om 20:02 #18276939@Fearless wrote:
Goed solderen, en de draad wat langer houden.
Zo doe ik dat al tijden en het gaat perfect. Netjes in de krimpkous en snakeskin. Dan gebeurd er niets meer mee.In principe kan je met de brander van de action al heel goed solderen….. :vertag Daarmee vloeit de tin heel goed de draad in en krijg je geen tinbobbel.
Die setjes met draden ken ik ook. Vind het de prijs niet waard. Solderen moet je toch….en een paar extra draden verlengen kost lang niet zo veel geld.
Dus als ik jou goedbegrijp gewoon meten ,defecte stuk er uit knippen.
Stukje verlengen.
solderen,krimpkous er overheen schuiven,snakeskin als extra Bescherming er over heen.Waar haal jij die snakeskin vandaan en heb je daar een plaatje van ?
12 maart 2015 om 21:04 #18276940Hoi Fearless, het klopt wel wat je zegt, maar mijn voorganger heeft er zo’n bende van gemaakt, dat ik toch heb besloten de reparatiesetjes aan te schaffen.
12 maart 2015 om 21:09 #18276941Dat ziet er idd wel erg netjes uit.
kan je mij een pm sturen met waar je deze besteld had?
Alvast bedankt!12 maart 2015 om 21:32 #18276942Hoi Nessuno,
Hier de link naar de kabeltjes: http://www.egbersbeek.nl/catalogsearch/result/?q=51277079″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Wel een beetje raar dat ze het hebben over een reparatiesetje voor de achterklep, maar het zijn toch echt de goede voor de achterdeuren. Bij de productomschrijving staat ook dat het om 11 kabels gaat.
Ik twijfelde eerst over deze aanschaf, ik kan best goed solderen, maar toen ik die troep aantrof in mijn auto was ik snel overstag.
Nu heb ik er in ieder geval ff geen omkijken meer naar.
De nieuwe kabeltjes voelen erg soepel en flexibel aan.Ik moet er wel bij zeggen dat ik van te voren wel ff naar de foto’s van Dolby heb gekeken!
Zie hier: viewtopic.php?f=187&t=184358
Succes!13 maart 2015 om 07:18 #18276943@Oban wrote:
Hoi Nessuno,
Hier de link naar de kabeltjes: http://www.egbersbeek.nl/catalogsearch/result/?q=51277079″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Wel een beetje raar dat ze het hebben over een reparatiesetje voor de achterklep, maar het zijn toch echt de goede voor de achterdeuren. Bij de productomschrijving staat ook dat het om 11 kabels gaat.
Ik twijfelde eerst over deze aanschaf, ik kan best goed solderen, maar toen ik die troep aantrof in mijn auto was ik snel overstag.
Nu heb ik er in ieder geval ff geen omkijken meer naar.
De nieuwe kabeltjes voelen erg soepel en flexibel aan.Ik moet er wel bij zeggen dat ik van te voren wel ff naar de foto’s van Dolby heb gekeken!
Zie hier: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=187&t=184358″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Succes!Blijft een boel geld voor die paar cm kabel. (mijn rubbers zijn nog goed)
Dus daar hoef ik het niet om te doen.
En heb er zoiezo 2 nodig.
Denk dat ik de boel eerst maar eens los ga halen
Meten is weten lijkt mij.13 maart 2015 om 08:29 #18276944Ik heb ook eerst gekeken om te meten, maar kwam er al snel achter dat aan beide kanten al 5 kabels gebroken waren en al meerdere reparaties uitgevoerd waren. De kabels worden na verloop van tijd hard en stug, daarom breken ze.
De kabeltjes van de reparatieset zijn erg soepel vanwege het siliconenomhulsel. ik verwacht dat deze daarom wel weer een tijdje meegaan.
Het rubberen hoesje krijg je er trouwens niet bij.13 maart 2015 om 11:45 #18276945Het is een boel geld. Inderdaad maar zoals Oban al aangeeft bij hem waren per kant 5 kabels kapot en was al meerdere keren aan geprust zeg maar. Het houd ergens op.
Ik had het geluk dat bij mijn Zafira maar 1 rode draad kapot was. Deze was eenvoudig te repareren. Daarmee heb ik geluk gehad na deze reparatie inmiddels al weer maanden geleden werkt alles
100%. Ben er erg blij mee. :thumbBedankt voor jouw foto’s Oban. weet ik ook hoe het reparatie setje compleet uit ziet. :thumb
13 maart 2015 om 11:46 #18276946@Oban, graag gedaan daarom zitten we op het forum. Om iedereen proberen te helpen waar we kunnen. :thumb
@Oban wrote:
Ha Dolby, bedankt voor de tip, maar ik heb ze laatst al gevonden en besteld bij J.G.Automaterialen in Beek. € 45,= per stuk.
Prima prijs lijkt me.
Groeten14 maart 2015 om 07:02 #18276947@Oban wrote:
Hoi Fearless, het klopt wel wat je zegt, maar mijn voorganger heeft er zo’n bende van gemaakt, dat ik toch heb besloten de reparatiesetjes aan te schaffen.
Sorry. ..maar die stekkers en die tang gebruik ik niet in de auto.
Dat is wachten op weer een storing.
Ipv die tang kun je het beste een stekkkertang met moment kopen.dan ben je er zeker van dat de stekkerverbinding blijft zitten aan de draad.
Voor dit soort dingen het liefst soldeer. . -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.