Om de remschoenen te vervangen moeten de remtrommels eraf. De remschoenen worden op hun plek gehouden door diverse veertjes. En er zit een automatische steller op voor de remschoenen. Het beste gebruik je de andere achterremmen als voorbeeld hoe het weer in elkaar moet.
Zeker kun je een plaatje lassen in de chassisbalk. Neem wel plaatmateriaal van dezelfde dikte, ca. 2 mm.
Om de remtrommels eraf te halen verwijder je eerst het stofkapje op de naaf, dan de splitpen uit de centrale moer trekken, moer losdraaien en de trommels met het wiellager afnemen.
Roest lijkt vaak erger dan het is. De betreffende plek kun je het beste schoonschuren tot het blanke metaal, gat dicht lassen, de hele plek behandelen met roeststabilisator, bijv. Fertan, dan goed verzegelen met grondverf, lak en tectyl.
Het is mogelijk dat de trommels er niet meteen af willen, doordat de steller de remschoenen in de loop der tijd verder naar buiten heeft geduwd. Aan de achterkant zit een gat in de ankerplaat. Door dat gat kun je eventueel met een schroevendraaier aan het stelwieltje draaien zodat de remschoenen verder naar binnen kunnen en de trommel niet meer blokkeren.
Auteur
Berichten
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.