Sinds een paar dagen meld m’n Zafira (OPC) dat de remvoeringen gecheckt moeten worden. Maar als ik de buitenste blokken bekijk van de 4 wielen zit er nog genoeg materie op. Bij de voorste wielen heb je die metalen pinnen waarmee je herrie krijgt als ze de schijf raken. Daar zit nog genoeg ruimte tussen.
Kan het dat de blokken aan de binnenzijde wél dusdanig zijn afgesleten of is een sensor/draad storing een bekend probleem bij de remvoeringmelding?
Heb bij mijn vec. c het volgende gehad, die gaf ook melding op display en blokken waren niet op maar daar was de rand die vaak ontstaat boven aan de schijf door de sensor heen gesleten. dat zou het kunnen zijn.
Ik zou even alle wielen eraf halen. Kijken of de sensor is doorgeschuurd wat witje al zegt. Of de binnenste blokken zijn op. Het kan ook dat je draden onderbroken zijn.
Als de blokken ongelijk afgesleten zijn is het wel altijd zaak om te zorgen dat de glijbussen van de remklauw goed gangbaar zijn.
En slijp de randen van de schijf af! Dat scheelt weer voor de volgende keer.
Thanx voor de tips. Ik moet er toch aan geloven om de wielen eraf te halen. Geen pretje met dit weer, zonder garage, overkapping of wat dan ook.. Achja, je moet er wat voor over hebben :)
Is de sensor snel te herkennen en makkelijk bij te komen of zit het ergens in de hub weggestopt?