Remvloeistof in E-Kadett

Forumindex Forums Modellen Kadett Remvloeistof in E-Kadett

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    kaneelschep
    Deelnemer

Hoi.

Kan iemand me vertellen hoe ik herken wat voor remvloeistof in mijn E-Kadett gsi zit?
      Moet het dot 4 of 5 zijn?
      En is er verschil in kleur ofzo?

Ik heb namelijk eindelijk een nieuw setje brembo HP schijven en Ferodo DS2500 blokken gekocht. Dus ik dacht laat ik er dan maar meteen gevlochten slangen bij bestellen.
      Dat zal wel wat remvloeistof gaan kosten om te vervangen en ontluchten.

Bedankt!

lambo452

ik gebruik altijd dot 4 verschil in kleur weet ik niet…
        en als je een schoon bakje gebruikt kan je het evt nog een keer gebruiken..
        maar ik had vorige keer dat ik de een remcilinder moest vervangen aan een klein flesje genoeg maar dan moest ik alleen bijvullen en ontluchten.. jij moet je hele systeem vullen… dus zal wel meer zijn dan

succes ermee

kaneelschep
        Deelnemer

Nah ik hoef niet het hele systeem te vullen maar als je die slangen vervangt zal er toch wat bij moeten.

Marc-el
          Deelnemer

dot 4 moet er in is geel/wit van kleur. staat waarschijnlijk ook op de dop van het reservoir.

dot 5 is paars geloof ik, en is een hele andere samenstelling

succes ermee

kaneelschep
            Deelnemer

Dank je voor de tip!
              Het is niet per se dat ik niet weet wat er in hoort… Alleen zijn onlangs de achterremmen vervangen door schijven ipv trommels en de voorklauwen voor de nieuwere types bij een garage in Hongarije.
              De garage heeft er ook meteen helemaal nieuwe vloeistof in gedaan.. Nu heb ik alleen vergeten te vragen wat ze erin gedaan hadden.

Maar als ik het kleurtje weet dan weet ik wat erin zit.
              Zal ook wel dot 4 zijn denk ik!

Is dot 5 beter ofzo?

EVD

staat altijd op de dop of op het reservoir welke erin moet.
                Dot 5 is gewoon andere samenstelling, en kan op geen manier samen met dot 4.
                Reken maar op compleet systeem: 0.4 liter.
                Maar aangezien je ook moet ontluchten zou ik gewoon een liter pakken.

Succes, Erik

GlennGSI
                Deelnemer

gaat idd niet zoveel in. ene ontluchten.. gewoon weer in het flesje laten lopen. Kan je dan weer in het reservior gooien. Ene Dot 4 moet der in gegooit worden :)

Remvloeistof kost de kop btw ook niet. dus of je nou een liter haalt of een halve dat maakt niet zoveel uit genoeg heb je dan sowieso wel.

c-dett16v
                  Deelnemer

een tip van mij,

als je toch alles nieuw heb gemaakt, zoals schijven rondom en voor alles nieuw,

vernieuw dan ook gelijk al je remvloeistof!!

dan is je remsysteem weer compleet up to vandaag;)

remvloeistof trekt op den duur water aan en wordt onder andere daardoor donkerder van kleur,
                    water kan verdampen in je leidingen als je veel en hard remt, dan wordt het stoom, en stoom is in tegenstelling tot water wel comprimeerbaar, dat wil zeggen dat wanneer dit gebeurt(Vaper Lock) dan heb je geen remmen meer:agent

dus doe wijs, vervang gelijk alles, ben je in 1 keer klaar!

c-dett16v
                    Deelnemer

een tip van mij,

als je toch alles nieuw heb gemaakt, zoals schijven rondom en voor alles nieuw,

vernieuw dan ook gelijk al je remvloeistof!!

dan is je remsysteem weer compleet up to vandaag;)

remvloeistof trekt op den duur water aan en wordt onder andere daardoor donkerder van kleur,
                      water kan verdampen in je leidingen als je veel en hard remt, dan wordt het stoom, en stoom is in tegenstelling tot water wel comprimeerbaar, dat wil zeggen dat wanneer dit gebeurt(Vaper Lock) dan heb je geen remmen meer:agent

dus doe wijs, vervang gelijk alles, ben je in 1 keer klaar!

hanskadett

volgens mij heeft dot 5 een hoger kook punt dus je kunt je remmen warmer trappen zeg maar als je toch zoveel vervangt heb ik ooit ook gedaan gewoon alle olie eruit pompen en vervangen door dot5 remt net zo hard geen verschil alleen hoger kookpunt

c-dett16v
                        Deelnemer

origineel gepost door hanskadett
                          volgens mij heeft dot 5 een hoger kook punt dus je kunt je remmen warmer trappen zeg maar als je toch zoveel vervangt heb ik ooit ook gedaan gewoon alle olie eruit pompen en vervangen door dot5 remt net zo hard geen verschil alleen hoger kookpunt

stelt dot 5 geen hogere eisen aan het systeem?

omdat het agressiever is?!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.