Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Remus sound
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 september 2011 om 17:43 #17241443
Hoi mensen,
Vandaag is de Corsa b met gemak door de keuring gekomen, en heb direct een Remus pijp van de sloop afgehaald 30 euro :jerry en onder mijn 1.4 geschroefd.
Maar komt helemaal geen sportgeluid uit :???: :wtfOp YouTube zie je verschillende Corsa’s met een Remus uitlaat en die hebben meer geluid en ook die hebben een kat erop.
Ik wil mijn katalysator gewoon er op houden.
Moet ik hiervoor perse een open lichtfilter kopen? scheelt dat echt zoveel?Alvast bedankt
26 september 2011 om 17:46 #17919420een remus zelf doet niet zoveelk onder een 1.4 .
hij begint pas echt herrie te maken wanneer je de middendemper er tussen weghaalt en evt. de kat.
luchtfilter is leuk , maar alleen luchtfilter en remus is ook niet de oplossing , eerder vermogen verlies en je hebt al niet veel over met een 1.4 :hmmz
26 september 2011 om 18:01 #17919419@crossagek wrote:
een remus zelf doet niet zoveelk onder een 1.4 .
hij begint pas echt herrie te maken wanneer je de middendemper er tussen weghaalt en evt. de kat.
luchtfilter is leuk , maar alleen luchtfilter en remus is ook niet de oplossing , eerder vermogen verlies en je hebt al niet veel over met een 1.4 :hmmz
Oke bedankt voor de duidelijke uitleg :thumb .
Maar als ik de middedemper verwijder dan komt tie volgend jaar niet meer door de apk?Anders laat ik het zo zitten, vind het best zo.
Ben al blij om te horen dat de monteur zei dat het blokje na 270.000 nog in goede gezondheid is en niet versleten is.
En dat de auto er als nieuw uitziet aan de onderkant bijna tot geen roest :thumbup26 september 2011 om 18:28 #17919418zonder middendemper kom je wel door de apk, bij de apk wordt niet gelet op geluid alleen op gasdichtheid en bevestiging.
26 september 2011 om 20:24 #17919423@mantarobin wrote:
zonder middendemper kom je wel door de apk, bij de apk wordt niet gelet op geluid alleen op gasdichtheid en bevestiging.
Dankje,! :thumb
Aan deze 2 posten heb ik wat aan!Kan voor mij part dicht ben wederom goed geholpen!
28 september 2011 om 07:22 #17919424Ik stel me even voor ,
Gerard berkhout opel corsa 14 i 8 v .
Ik wil meer herrie , als ik het goed begrijp kat weg en een remus einddemper erop ,maar wie kan mij vertellen of laten zien welke eindedemper het meeste herrie/ spound geeft ?
28 september 2011 om 07:37 #17919422Wij rijden zelf met een sebring demper. Bij een koude motor hoor je deze wel een beetje maar niet overdreven. Pas bij een warme motor komt er een zeer beschaafd laag gebrom uit. Een open lucht filter is nooit goed voor je motor, hier zijn al een hoop topics over te lezen.
Wel kun je inderdaad je middendemper er onder uit halen, echter zul je wel de afweging moeten maken. Zit je vaak op de snelweg, of niet? Het kan natuurlijk erg irritant zijn om de hele tijd dat zelfde geluid te hebben. Ook trek je sneller de aandacht dus oom agent kan het er niet mee eens zijn. Middendemper vervangers kun je praktisch overal halen. Bij gm-tuningparts of nl-power oid. Mocht je deze gaan halen, ze kosten ongeveer tussen de 60-80 euro.
Mocht je een NIEUWE demper halen, houdt er dan rekening mee dat deze altijd ingebrand moeten worden. Let er ook op, dat je je niet verkijkt op goedkope dempers. De rede dat deze vaak goedkoop zijn, is door de bouwkwaliteit en dempingskwaliteit. Vaak zit er weinig tot geen dempingsmateriaal in. Dit resulteert dan weer in veel te veel lawaai.
28 september 2011 om 07:44 #17919421Ik zou je katalysator er op houden voor de keuring! En anders een sportkat er op laten zetten.
Gr.
Pastra29 september 2011 om 15:25 #17919425gewoon zelf een einddemper maken , heb ik ook en een mooi geluid
30 september 2011 om 07:11 #17919426zal zeker de middendemper eronder uit halen heb ik ook gedaan en heb ook een corsa b 1.4i (de sloomste versie) had er eerst een sebring onder en die hoorde je alleen lichtjes als je stil stond en erachter pal naast stond, daarna is er een andere sportdemper ondergekomen die al iets meer geluid gaf bij stationair maar tijdens rijden bijna niks tot helemaal geen sporttief geluid, dus afgelopen weekend de middendemper eronder uit gehaald en heb nu tenminste het geluid zoals het hoort( middendemper had toch een gaatje erin zitten dus moest toch vervangen worden) heb de kat nog wel laten zitten voor de apk maar is al een hele verbetering!
BPR
1 oktober 2011 om 18:13 #17919427Of je maakt het zo, dat je je kat met flenzen maakt en je een stukje pijp ook zo maakt, dan hoef je voor de apk, maar een paar boutjes los en vast te maken om legaal te zijn.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.