Remtrommels en velgen Rekord E2 ?

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Remtrommels en velgen Rekord E2 ?

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    xerxes

Ik vraag me af of de remtrommels en velgen van deze Rekord E2 wel origineel zijn. De bouten van de velgen hebben wel erg weinig vlees. Hoort dit zo of klopt er iets niet?

Freestyler
      Deelnemer

Dat is idd erg weinig :hmmz

xerxes

Moet je die naafopening ook zien. De velg ligt er overheen. Kan toch nooit origineel zijn!?

wybe
          Deelnemer

is wel origineel!
            heeft die van mij ook!
            moeren draaien er even ver om bij mij en centreert ook niet op de naaf.
            had de Rekord van mijn vader vroeger ook en die had hem nieuw gekocht!

gr Wybe.

xerxes

OK! :thumb
              Heel erg bedankt!

Kan ik rustig eens beginnen met onderdelen bestellen (weet ik zeker dat ze passen) en die berg roest schoonmaken. Maar ik blijf het een bizarre constructie vinden. Maar goed, als ze bij je vader er nooit af zijn gevallen, zullen ze bij mij ook wel blijven zitten :D

Freestyler
              Deelnemer

En anders zijn er op internet langere tap einden te vinden

http://www.krause-rennsporttechnik.de/shop/Fahrwerk/Hinterachse/Radbolzen-lang?source=2&refertype=1&referid=107″ onclick=”window.open(this.href);return false;

xerxes

Tnx, ik heb ze net besteld. Plus wat pakkingen. Ansich niet duur maar wel ff 20 euro verzendkosten, pfffff :swear

wybe
                  Deelnemer

Het lijkt of ze niet erg vast komen.
                    Maar mijn vader zij zijn D rekord had plattere moeren dan zijn E rekord.
                    Daardoor lijkt het zo!

Gr. Wybe

xerxes

Wybe, ik ben van bouwjaar 56, oud dus. Ik heb begin jaren ’70 mijn opleiding gehad in de montage. Heb aan italianen en fransen gesleuteld. En als je maffe constructies wilt zien, is dat waar je moet zijn. ;)

Whatever, een bout moet de moer omsluiten en een beetje vlees over hebben, niet tekort komen. Dit vind ik een constructie die ik bij een duitser niet zou verwachten. Ik vind het eentje uit het griezelkabinet. Het zal allemaal best werken en ze zullen er wel niet afvallen maar ik vind het zo niet horen.

Ik ben eeuwen geleden al gestopt met het sleutelen en ik heb geen idee hoe het tegenwoordig allemaal werkt. Mijn kennis houdt ook zo ongeveer op met het begin van de Omega reeks. De techniek van de Rekord snap ik allemaal nog, iesse siempel. En ik heb zo’n beetje de meeste auto’s van die tijd wel gezien maar dit heb IK nog nooit gezien, zelfs niet bij een italiaan. En die hebben stunts….

Het is net alsof ze maar 1 maat bout hebben voor alle types of zo iets. Zoals in het leger vroeger, of het is te groot of het is te klein maar passen doet het nooit. :)

Freestyler
                      Deelnemer

@xerxes wrote:

maar wel ff 20 euro verzendkosten, pfffff :swear

Dat is het nadeel van bestellen uit het buitenland.
                        Maar Krause heeft wel veel leuk spul :thumb

geert opel
                        Deelnemer

hoort zoo is wel goed dat hebben ze allemaal

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.