Remstof gaat er niet af met velgenreiniger…

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Remstof gaat er niet af met velgenreiniger…

• Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 26 tot 46 (van in totaal 46)
  • Auteur
    RISL
    Moderator

Vandaag alles geprobeerd, behalve schuurpapier. Het resultaat is dat er al wel heel veel remstof af is, maar het blijft lelijk….niets aan te doen dus.
      Van de winter eens kijken of ik ze ga schuren en opnieuw in de lak zetten.

Bartezzz

Iron-X ook geprobeerd?

schoteltje met ammonia ook geprobeerd? :)

Zoek anders maar even naar een How-to op het Carclean forum ;)

Edit, mocht je geen iron-x willen kopen, je mag ook even langs hilversum rijden en dan proberen we even wat ;)

RISL
        Moderator

Ik heb Iron-X niet geprobeerd en Hilversum is wat ver. De velgen zijn redelijk beschadigd (diepe krassen) door de vorige eigenaar en ik wil er eigenlijk ook niet teveel geld tegen aangooien, maar eens gaan kijken naar een andere, mooie set. Ik hoopte deze set gewoon netjes te kunnen maken voor verkoop, maar ik denk dat ik ze ga gebruiken als wintervelgen zodra deze winterbanden op zijn en ik de stalen velgen kan verkopen.

Bedankt voor het aanbod in ieder geval :thumb

Juffer1
          Deelnemer

@ Risl :

Welke Mequiars velgenreiniger heb je geprobeerd dan, die consumenten lijn of de professionele lijn die Bart noemde ?
            Iron-x is overigens geen velgenreiniger. Iron-x gebruik je naast een velgenreiniger om de metaaldeeltjes die nog op de velg zitten en een velgenreiniger niet zo verwijderen weg te halen.

Dasty zou ik erg mee oppassen, plastic wieldoppen is iets heel anders dan een setje licht metalen velgen….
            Tot op heden heb ik het altijd schoongekregen met de Mequiars prof Wheel Brightener (wel beetje spelen met de mengverhoudingen).
            Voor minder vervuilde velgen gebruik ik overigens Billberry wheel cleaner.

@ Risl : Als je mij anders je gegevens even per u2u of mail wil sturen dan kan ik wel kijken of ik je een sample – flesje per post op kan sturen.

RISL
            Moderator

Hey Juffer1, ik heb de consumentenlijn geprobeerd (denk ik).
              Een vriend van me heeft een kast vol reinigings- en poetsmiddelen voor auto’s en ik heb al zijn velgenreinigers geprobeerd. Ik weet de exacte naam van die Meguiars reiniger niet, maar volgens mij was het iets als “Hot Rims”.

De Dasty heeft de grote stukken remstof er wel afgehaald, maar daaronder zitten ook heel veel zwarte puntjes die lijken op een soort putcorrosie in het lichtmetaal. Ik denk dat een reiniger niet meer helpt. Er heeft al een spuiter naar gekeken en die gaf ook aan dat dit er alleen uitgaan door het te schuren en dan opnieuw te spuiten. Vervolgens noemde hij een bizar hoge prijs per velg en heb ik besloten om hier volgend jaar mijn wintervelgen van te maken en zelf eens te kijken hoever ik kom met schuurpapier en een spuitbus. Ik zal vanavond eens een foto posten van één van de velgen.

Heel erg bedankt voor het aanbod in ieder geval :thumb maar deze velgen zijn te ver heen voor reinigen alleen.

Bartezzz

Hot rims is idd van de consumentenlijn.

als je het zo zegt klinkt het alsof het ingebrand remstof is, dit is een bekend probleem als ze niet goed zijn bijgehouden qua onderhoud.
                iron-x is hier perfect voor ;)

RISL
                Moderator

Ik ga vanavond een foto maken en posten en dan hoor ik graag jullie mening :)

Wat betreft onderhoud van mijn auto….ik heb ‘m al schadeauto gekocht. Daarvoor heeft de auto gewoon geen bekende , historie, maar de auto was in zeer slechte staat toen ik ‘m kocht:
                  – van alles was compleet doorgeroest, zoals stabilisatorstangen, uitlaat
                  – motor lag vrijwel geheel in puin en de hele motorruimte was begroeid met een soort mos
                  – interieur lag vol met wiet, stro, as, hondenharen, kunstmest, kleingeld, versnipperd papier
                  – wielen waren zwart van de remstof. Ben toen al lang aan het poetsen geweest.

Dus ingebrand remstof klinkt erg aannemelijk :P

Bartezzz

klinkt als een echte schade auto! heb je nog foto’s hoe je hem hebt aangetroffen?

klinkt idd erg aannemelijk ;)

RISL
                    Moderator

Haha, nee, ik heb daar bewust geen foto’s van, werd gewoon beroerd als ik er naar keek. De eerste foto’s van de auto zijn van na het schoonmaken (drie uur met de stofzuiger bezig, drie volle stofzuigerzakken), wassen, het ophangen van de voorbumper (die lag er af) enzovoort.

RISL
                      Moderator

Zoals je ziet heb ik de binnenkant van m’n spaken redelijk schoon kunnen krijgen, al zitten daar ook nog flinke klonten. Er zat echter helemaal vol (zelfs de holling van de spaak zag je niet meer, het was gewoon recht. Ik heb er Dasty opgespoten, een hele tijd laten intrekken en toen met een borstel schoon kunnen vegen. Met wat meer moeite krijg ik de rest van de spaak dus ook nog wel schoon. Het velgbed krijg ik echter niet schoner dan het op de foto’s is.

trashmetal
                        Deelnemer

Mocht je komen buurten neem dan ook maar ff een van die vieze velgen mee
                          Heb verschillende polijstborstels
                          Ik denk dat je er schoonmaakmiddel tegen kan gooien tot je een ons weegt
                          Maar dit vraagt om serieuze maatregelen :D

Gr. Mario

RISL
                          Moderator

Ga ik onthouden :thumb

Bartezzz

Dit is een combinatie teer en ingebrand remstof.

ik denk dat je een deel van die bruine troep er wel af rkrijgt met wasbenzine.
                              de ingebrande remstof krijg je er misschien nog af met Iron-X.

maar misschien word het een kwestie stralen en opnieuw spuiten/coaten.

RISL
                              Moderator

Ja, ik ga ook uit van opnieuw stralen/schuren en dan spuiten. Maar dat heb ik er niet voor over, dan worden het mijn winterset.

OpelRide

@groenetijger wrote:

Laatst had ik een setje alu wielen met letterlijk 3mm hoog remstof erin… Zoiets had ik echt nog nooit gezien.
                                  Niets leek goed te werken. PB Shampoo, Bilberry wheel cleaner 1:3, APC 1:1, Dasty (puur) en zelfs Iron.X geprobeerd. Het was echt teveel vuil om nog eenvoudig verwijderd te krijgen. Uiteindelijk bleek dat het met petroleum wel ging (inwerken met een borsteltje). Al het vuil is er netjes af gegaan zonder het alu aan te tasten.

Of flesje lampenolie.. gebruik ik ook altijd :agent

trashmetal
                                  Deelnemer

@RISL wrote:

Ja, ik ga ook uit van opnieuw stralen/schuren en dan spuiten. Maar dat heb ik er niet voor over, dan worden het mijn winterset.

neem er maar een mee als je de opcom komt halen
                                    zal wel eens kijken wat ik voor mekaar kan krijgen met mn borstel en polijstsetje
                                    je kunt ze ook alle vier meenemen, alleen dan is het niet klaar terwijl u wacht :D
                                    en dan zul je ook met de kratjes over de brug moeten komen :jerry

RISL
                                    Moderator

Ik zal er eentje meenemen :)

mattemaker

en al schoon..?? ik heb evt wel een leuk goedje voor je… als het daar niet mee af gaat…
                                        het is merkloos… ik (had) chrome velgen en had ze ingespoten,en vergeten af te spoelen aan 1 kant..
                                        dag later had ik witte velgen. :shock: . echt sterk spul.. :wors en anders word het schuren..
                                        pm ff als je het nodig heb..

EppeRRR

Gebruik anders eens een oven of BBQ reiniger ;)

Als dasty niet wil dat die bagger wel, weet alleen niet wat je lak ervan vind :jerry

RISL
                                          Moderator

Nee, ik heb al van alles geprobeerd, ook barbecue-reiniger…nog niet schoon…

EppeRRR

Ai, dan is het wel heel heftig :shock:

21 berichten aan het bekijken - 26 tot 46 (van in totaal 46)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.