Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › Remschijven met koelgaten UNI?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 februari 2010 om 19:09 #17217294
Ik heb ooit een aardig setje remschijven met koelgaten rondom voor mijn OPC gekocht bij onze “huistuner” , ik vraag mij af of ik hier wel goed aan gedaan heb.:hmmz
Wel om het volgende ; zowel links als rechts zijn gelijk terwijl ik ook zo’n set op mijn Chevrolet Camaro Z28 heb waar links en rechts verschillend zijn en alszodanig per kant ook gemerkt zijn.:vertag
De vraag is dan ook zijn deze schijven op mijn OPC wel correct of hoor je een rechter en linker schijf bij deze koelgatenset te hebben wat nu zou betekenen dat 1 kant niet goed gekoeld wordt!!!:swear
Wie o wie weet hier meer van???
Bedankt voor de reactie vast.
Marcel.9 februari 2010 om 20:28 #17613514als eht uitmaakt dan gaan waarschijnlijk de geventileerde gaten ben een buiging naar binne,oftwel wiel ff er afhalen,en kopsekant bekijken van je schijf,klaar.
10 februari 2010 om 18:44 #17613515Klopt die gaan idd in zo’n buiging van boven naar beneden naar de naaf nl; van rechtsboven naar linksbeneden naar de naaf waardoor deze (volgens mij) links goed zitten maar rechts niet want dan zou ie van linksboven naar rechtsbeneden naar de naaf moeten lopen
Ook kan ik bv links en rechts uitwisselen met elkaar wat volgens mij normaal niet kan want dan staan de koelgaten verkeerd voor 1 kant om om profijt te hebben van de extra koeling.
De leverancier zegt dat dit niets uitmaakt voor de koeling (ik ben bang van wel) en mijn andere auto waar ik ook zo’n set schijven heb zitten heeft wel degelijk verschil tussen links en rechts.
Mischien fotos ter verduidelijking?
gr Marcel8 maart 2010 om 15:51 #17613516Ben eruit : als je remschijven met koelgaten hebt hoor je een model die voor links is en een model dat
voor rechts is bedoeld te hebben , er bestaat dus geen model wat je zowel links als rechts kunt monteren want dan is er aan 1 kant dus een schijf met de koelgaten de verkeerde kant op.
Overigens zijn de schijven (inclusief fout verhaal) aan mij geleverd door onze huistuner!!!!!
Groet Marcel.8 maart 2010 om 18:07 #17613517huistuner is mtech?
10 maart 2010 om 19:20 #17613518heb hier op het forum ook geboorde schijven gekocht,inderdaad een linkse en een rechtse.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.