Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › remschijven met gaatjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 december 2009 om 13:18 #17559011
als je door een plas rijd…Of zeg ik iets heel doms nu….
3 december 2009 om 13:19 #17559012origineel gepost door Edvries
als je door een plas rijd…Of zeg ik iets heel doms nu….ik heb nog nooit water naar me toe gekregen toen ik het weg trapte, of zeg ik deze keer iets doms?!:o
3 december 2009 om 13:20 #17559013bij een boot vliegt toch ook het water niet naar binnen tydens het varen.
vat iemand mijn punt?!
3 december 2009 om 13:23 #17559014ja dat punt vat ik, maar dan zou je complete auto droog moeten blijven als je door een plas heen rijd he.. die vlieger gaat niet op natuurlijk….
het water van je rechterwiel zou naar je linker wiel kunnen opspatten aan de binnenkant en zo op je schijf kunnen komen, nu je zin?:D
Als jij denkt dat je schijven droog blijven als jij door plassen heen rijd, mag dat hoor!
Als je er heel zachtjes doorheen rijd..spat het niet weg..;)
Of als je de sloot in rijd..
Of als je je auto wast nadat je heel hard geremd hebt..
Of dat iemand een emmer water tegen je schijven aangooit net nadat je hard geremd hebt..
Mogelijkheden zat he
3 december 2009 om 13:39 #17559015jajajaja
ik denk niet dat het rechts vliegt naar links verhaal hier opgaat.
heb nog nooit water van richting zien veranderen.denk eerder dat rechts voor links achter nat zal maken.
en linksvoor rechts achteren het feit dat je auto nat wordt komt omdat je banden het water mee naar boven nemen(blijft aan je band plakken) dan weer door middelpuntvliedende kracht van de band af tegen je auto aan gekwakt word.
wat ik wil vertellen is dat je schijven niet zomaar nat worden.
wat wel een probleem is dat er een luchtstroon door je velg is en zo het water van degene voor je wel op je schijven kan komen.
als je dus een vw achter je ziet moet je juist wel door de plas blazen :jerry:jerry:jerry:jerry
3 december 2009 om 13:56 #17559016origineel gepost door c-dett16v
jajajajaik denk niet dat het rechts vliegt naar links verhaal hier opgaat.
heb nog nooit water van richting zien veranderen.denk eerder dat rechts voor links achter nat zal maken.
en linksvoor rechts achterAan de binnenkant :vertag (onder je auto dus..)
3 december 2009 om 14:13 #17559017origineel gepost door Edvries
origineel gepost door c-dett16v
dat begrijp ik ed.
alleen ik bedoel dus dat het onder je auto tijdens het rijden niet even 2meter haaks op de rijrichting wegvliegt,
tenminste dat DENK ik.
ik zou best wel eens een filmpje van onder de auto willen zien tijdens het door een plas rijden, serieus!!
3 december 2009 om 14:31 #17559018Mooi he zo een forum…
3 december 2009 om 14:32 #17559019best wel ja:cool:
3 december 2009 om 14:45 #17559020toch worden je schijven wel degelijk nat.
Als je nou een éénwieler had,was het misschien anders geweest, maar helaas … je vec heeft er 4 !! :angel3 december 2009 om 15:10 #17559021origineel gepost door speaker
toch worden je schijven wel degelijk nat.
Als je nou een éénwieler had,was het misschien anders geweest, maar helaas … je vec heeft er 4 !! :angelleg uit
3 december 2009 om 15:17 #17559022Als je een 1wieler had, dan kan het water niet in de velg komen omdat het water naar buiten slaat !
Of wilde je het antwoord op het eerste punt??
3 december 2009 om 15:21 #17559023de auto heeft 4 1wielers, wat dacht je daarvan:D
3 december 2009 om 15:24 #17559024:P
Het water spat wel weg van je wiel, maar slaat toch tegen de binnenkant van je wielkast en weer terug kaatst naar je schijf etc. ( anders zouden je schijven ook niet roesten en je velg ook niet zo vies worden )3 december 2009 om 16:28 #17559025Of wanneer je na een natte rit je auto stil zet, en vervolgens het water uit je wielkast op je band komt en vervolgens op je schijf sijpelt :D Oid.. :D
3 december 2009 om 16:34 #17559026origineel gepost door c-dett16v
en linksvoor rechts achteren het feit dat je auto nat wordt komt omdat je banden het water mee naar boven nemen(blijft aan je band plakken) dan weer door middelpuntvliedende kracht van de band af tegen je auto aan gekwakt word.
wat ik wil vertellen is dat je schijven niet zomaar nat worden.
wat wel een probleem is dat er een luchtstroon door je velg is en zo het water van degene voor je wel op je schijven kan komen.
als je dus een vw achter je ziet moet je juist wel door de plas blazen :jerry:jerry:jerry:jerry
Water word van je band afgedrukt, dat klopt to zover.
nu komt het met hoge snelhied in de modderkuipen en spat het vandaar af alle kantenop, en dan ook op je remschijven…
water moet ergens heen..
wat te denken schijven hebben koelsleuven.
deze pakken lucht aan
als je door een plas rijdt komen er VEEL kleine druppeltjes, deze worden met de lucht mee gezogen.
kijk er zal zoveel mogenlijk aan gedaan zijn, dit te voorkomen, maar helemaal zal dat niet lukken..
Willem
3 december 2009 om 17:45 #17559027origineel gepost door c-dett16v
origineel gepost door Edvries
origineel gepost door c-dett16v
dat begrijp ik ed.
alleen ik bedoel dus dat het onder je auto tijdens het rijden niet even 2meter haaks op de rijrichting wegvliegt,
tenminste dat DENK ik.
ik zou best wel eens een filmpje van onder de auto willen zien tijdens het door een plas rijden, serieus!!
Klikkie doen->U wordt op uw wenken bediend<-Klikkie doen
Volgens mij wordt alles zeiknat onder sommige auto’s
het water wordt alle kanten opgeduwd en gezogen.
:vertag3 december 2009 om 19:06 #17559028als je dat zo ziet worden die remmetjes goed gekoeld door het water..
Willem
3 december 2009 om 22:31 #17559029origineel gepost door c-dett16v
kan iemand mij vertellen hoe je water op je remschijf krijgt zonder dat er iemand voor je rijd?ja hoor, gewoon in de buurt van een kanaaltje een afslag missen ofzo.:jerry :jerry
23 december 2009 om 22:40 #17559030Ik heb ook een vraag,
Als je meer remkracht wil, dus sneller stoppen, dan helpt de zelfde formaat rem met gaatjes dus niet?
Dus als ik een 302mm schijf er onder plaats heb ik meer remkracht?
Kan je de 302 mm schijf zo onder een vectra c plaatsen? en moet je dan ook je remklauwen vervangen of kan de standaard klauw gewoon?
23 december 2009 om 23:03 #17559031vectra c heeft 314 mm schijven van de v6’en en OPC’s
weet niet of je de klauwen kan gebruiken :hmmz
kijk eens op de Mtech website . . . daar kun je vast meer info vinden24 december 2009 om 00:04 #17559032Vectra-B en Vectra-C remmen zijn niet zomaar uit te wisselen
Willem
24 december 2009 om 07:32 #17559033vectra b en c zijn heel anders toch
24 december 2009 om 08:23 #17559034Ophanging van de remmen gaat niet passen, bij een C staan de bouten verder uit elkaar, en ook de montage diepte komt niet overeen.
Willem
24 december 2009 om 18:56 #17559035origineel gepost door DaYaCol
Klikkie doen->U wordt op uw wenken bediend<-Klikkie doen
Volgens mij wordt alles zeiknat onder sommige auto’s
het water wordt alle kanten opgeduwd en gezogen.
:vertagMooi filmpje :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.