Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › remschijven met gaatjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 december 2009 om 19:49 #17214731
Hallo, hier ben ik weer!
Mijn broer zegt: dat ik nieuwe remschijven zou moeten kopen. Nou ben ik op internet aan het kijken en zie ik in de webwinkel van Duparts remschijven met gaatjes erin, wat er wel grappig uitziet, denk ik als je naar je banden kijkt.
Maar is dit wat? Want ze zijn duurder dan andere schijven die ze ook verkopen. Wat is het verschil? En wat zouden jullie doen? En moet ik dan ook remblokken kopen of zo? Of hoeft dat niet?
Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen, groetjes van mij:hmmz2 december 2009 om 19:54 #17558987dat zijn geperforeerde schijven.
puur voor extra koeling . . . daarom worden ze in de auto sport gebruikt.
maar ze zijn inderdaad ook gewoon . . . leuk :)
2 december 2009 om 19:57 #17558988Regel 1 als je de remschijf vervangt ALTIJD remblokken vervangen.
En die perforatie is inderdaad voor een betere koeling.
En staat mooier als je het mij vraag.2 december 2009 om 19:58 #17558989de remschijven met gaatjes en gegroeved zijn sportievere remmen en zijn beter gekoeld dus ja het is beter als orgineel mits je ook remblokken erbij neemt. is zo ie zo aan te raden als je nieuwe schijven neemt.
dus kort gezegt de gegroevde en geboorde geven betere remkwaliteit en zijn koeler.maar als ik jou was zou ik is hier kijken http://www.autopartsonline.nl/nl/index.php?show=startpagina&taal=nl heb zelf geen band met de zaak maar scheelt wel veel in je beurs.
2 december 2009 om 20:00 #17558990AnoniemLid sinds:
1 January 1970Die schijven met gaatjes, heten geperforeerde schijven. Ik heb ze zelf ook, van Zimmermann. Deze zijn 50 euro duurder dan de originele schijven (200 euro geloof ik), maar ik vind ze wel mooier. Ik heb zelf ook zimmermann remblokken erbij, maar de originele remblokken van GM zouden ook gewoon kunnen. Maar let er wel op dat er een grote kans is dat je schijven herrie gaan maken tijdens het remmen. Dus dat is wel een nadeel van geperforeerde schijven. En qua remkracht maakt het helemaal niks uit, dat blijft gewoon hetzelfde. Is puur voor de looks!
Hier mijn schijven:
Dus wat heb je nodig:
– Remschijven (Zimmermann of Brembo, is zeer goeie kwaliteit maar wel prijzig)
– Remblokken (Zimmerman of red/greenstuff of pagid of gewoon originele GM remblokken)2 december 2009 om 20:01 #17558991leuk dat ze inderdaad leuk zijn, maar moet ik dan ook speciale remblokken kopen?:cool
2 december 2009 om 20:04 #17558992AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nee dat hoeft niet perse, maar kan zijn dat met de originele remblokken de schijven na een tijdje herrie gaan maken tijdens het remmen. En die kans is kleiner als je sportremblokken neemt. Ik zou als ik jou was bijvoorbeeld Greenstuff remblokken nemen. Deze had ik er eerst ook op zitten en die waren erg goed en slijtvast!
2 december 2009 om 20:53 #17558993Ik heb op die link zitten kijken, maar volgens mij is die winkel wel duurder? Of doe ik het nu niet goed?
2 december 2009 om 21:29 #17558994ga in ieder geval niet zitte krenten op remmerij!!!
is op zich best belangrijk onderdeel ;) . . . ga iig voor kwaliteit wat iets duurder is.
Zoals bv Brembo als schijf.2 december 2009 om 21:30 #17558995brembo schijven kosten voor de 4 gaats 70 euro per stuk
heb ze net besteld king:2 december 2009 om 21:50 #17558996AnoniemLid sinds:
1 January 1970Jep en zimmermans kosten 100 per stuk
2 december 2009 om 21:53 #17558997krenterig??nou ben ik misschien ouderwets hoor maar bijna 170 euro, 350 hollandse guldens vind ik best wel pittig …………….
2 december 2009 om 21:59 #17558998AnoniemLid sinds:
1 January 1970170 euro is een redelijke prijs voor geperforeerde schijven hoor. Is zeker niet duur. Maar wat Bas probeert te zeggen is dat je absoluut niet moet bezuinigen op remmerij, en dat het gewoon verstandig is een goed merk te nemen zoals brembo of zimmermann. En dat geldt ook voor je remblokken. Je betaalt er misschien meer voor, maar dan heb je ook wat. En ik zie nu op de site van duparts dat het zimmermann schijven zijn, dus dat is prima spulking:
2 december 2009 om 22:17 #17558999origineel gepost door martklanderman
170 euro is een redelijke prijs voor geperforeerde schijven hoor. Is zeker niet duur. Maar wat Bas probeert te zeggen is dat je absoluut niet moet bezuinigen op remmerij, en dat het gewoon verstandig is een goed merk te nemen zoals brembo of zimmermann. En dat geldt ook voor je remblokken. Je betaalt er misschien meer voor, maar dan heb je ook wat. En ik zie nu op de site van duparts dat het zimmermann schijven zijn, dus dat is prima spulking:gij slaat um de spijker op z’n kop ;)
2 december 2009 om 22:18 #17559000dank je wel hier heb ik wat aan, maar ik wist niet dat verschillende merken ook verschillende remschijven maakten, mijn idee was een remschijf is een remschijf en dat je alleen uiterlijke verschillen had maar dat is dus niet zo begrijp ik nu
2 december 2009 om 22:20 #17559001Materiaal verschillen..
als er geen goede legeringen worden gebruikt in schijven kan dat resulteren in minder remmen, sneller faden (doorglijden van de remmen door oververhitting) en kromme remschijven (dr’bibber schijven).
Willem
2 december 2009 om 22:36 #17559002ja natuurlijk…………altijd al gedacht!?! Dit gaat mij boven mijn pet maar dat vind je vast niet erg.
Ik ben geen techneut, ik kijk alleen maar of het er gaaf of stoer uitziet.2 december 2009 om 22:38 #17559003Remmen worden warm en weer koud en weer warm door wrijving, wrijf maar eens in je handen, dat word ook warm, dat doen de remmen ook.
als door deze temperatuurverschillen het metaal verkeerd uitzet in inkrimpt kan dit rare gevolgen hebben.
metaal kan dan vervormen en worden de schijven krom en gaan dan trillen.
Dit gebeurt ook bij bijvoorbeeld hard remmen in een plas water op de weg..
Willem
2 december 2009 om 22:41 #17559004en daar zijn die gaatjes dan voor?
2 december 2009 om 22:46 #17559005kan, ik heb schijven zonder gaatjes maar dan een maatje groter dan origineel, en dat gaat nog steeds goed, ook bij stevig remmen vanaf snelheden van 250km/u naar 80 enzo..
normale schijven voldoen meestal goed aan wat voor het type auto nodig is.
zo hebben vectra’s met 4 wielbouten (1.6 t/m 18 16V) schijven van 256mm diameter en 24mm dik met koelsleuven (geventileerd heet dat).
en de vectra’s met 5 wielbouten (2.0 16V of hoger en alle B2 vectra’s schijven van 288mm diameter en 25mm dik geventileerd.
ik heb een maatje groter en dat is dan 308mm diameter en 25mm dik geventileerd, voor wat extra remkracht..
Willem
2 december 2009 om 22:51 #17559006jemig ik dacht dat ik het begon te begrijpen maar het wordt steeds ingewikkelder dus toch maar weer naar het begin, het maakt dus eigenlijk niet uit of er gaatjes in zitten dat is alleen maar voor het uiterlijk als je gewoon je een beetje aan de verkeersregels houd.
2 december 2009 om 23:32 #17559007voor normaal straatverkeer is evt zonder gaatjes ruim voldoende.
gaatjes ziet er zeker leuk (en sportiever) uit.
de meeste doen het ook voor de looks, die remmen met gaatjes erin.
Let wel goed op bij de aanschaf of je de juiste remmen besteld.
bijvoorbeeld voor een Vectra-B1 (t/m ’99) 1.8 16V moet je dan remmen bestellen voor 4 wielbouten.
deze zijn weer anders dan voor een Vectra-B 2.0 16V. met 5 wielbouten.
Willem
3 december 2009 om 11:53 #17559008Sommige schijven trekken sneller krom als je van de snelweg
afkom en je remt hard door een plas water en bij de stoplichten je rem krachtig vast blijf houden.
:vertagDus geef je remmen ook rustig de tijd om geleidelijk af te koelen.
dan heb je er langer plezier van.3 december 2009 om 12:00 #17559009Alle schijven trekken korm als ze heet zijn en je door een plas water rijdt !! DUs……………. niet lekker door de plassen crossen !!
Wil je de originele remmen en blokken dan kan je kijken bij Brezan ( 180 euro ) of op http://www.ebay.de daar had ik beide voorschijven + remblokken + verzendkosten voor 70 euro !! en daar heb ik 2 jaar prima mee gereden ( en de nieuwe, poolse? , eigenaar zal er ook nogsteeds mee rijden ! ) :angel3 december 2009 om 13:10 #17559010kan iemand mij vertellen hoe je water op je remschijf krijgt zonder dat er iemand voor je rijd?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.