Forumindex › Forums › Modellen › Astra › remschijven en remblokken vervangen astra h 2006
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 augustus 2015 om 12:21 #17273194
Goedemiddag,
Ik heb het zo lang mogelijk uitgesteld maar de remschijven achter en alle remblokken moeten worden vervangen. Ook de schokdempers achter. Hier wordt zo’n 700 voor gerekend omdat hij nog iets anders wil controleren. Ik vind het iets teveel en denk dat ik er wel uit kom als ik het zelf uitvoer.
Voor heb ik alles al een keer vervangen bij een andere astra dus daar kom ik wel uit, ook qua gereedschap. En ik heb al is een veer vervangen bij een schokdemper achter. Hiermee hoop ik geen problemen tegen te komenWaar ik mee zit zijn de remschijven achter. ik heb even gezocht maar zag geen topic om remschijven achter te vervangen en ik ben vooral kriegelig over problemen die ik tegenkom door iets te vergeten bij de handrem.
Heeft iemand tips of advies? Alvast bedankt. Ook advies over remschijven voor en schokdempers vervangen hoor ik graag.
het gaat om een astra H 1.4 uit 2006 met voor en achter remschijven.
19 augustus 2015 om 12:33 #18293946Er is niks anders bij het vervangen van de schijven achter als voor. Handrem zit in de klauw en daar merk je niks van. Enige is dat je de zuiger in de klauw draaiend moet terugdrukken (ivm de nieuwe blokken natuurlijk).
Qua merk remschijven zijn er genoeg aanbieders, bosch, brembo, febi, etc. zijn prima merken.
Schokdemper achter is ook een simpel klusje. Zorg dat je een extra krik onder de wielophanging kan zetten zodat je de demper erna weer makkelijk op zijn plek krijgt. Demper zit vast met 2 torxbouten (inwendig torx dop nodig, eventueel een passende normale dop).
19 augustus 2015 om 12:52 #18293947Dank je voor je antwoord.
Ik heb inderdaad net brembo remschijven gekocht.
De torx heb ik een jaar terug gekocht, in en uitwendig, dus daar kom ik wel uit hoop ik. Ook de imbus ( 7 geloof ik ) voor de remschijven heb ik al.
Ik zal de buurman vragen om zijn krik zodat ik niet weer een aantal stenen hoef te stapelen om de spanning er af te halen.Moet ik nog iets vastpinnen met een schroevendraaier als ik achter bezig ben? Die remklauw zet ik vast met een tay rap zodat hij niet hangt aan de remkabel als ik de schijf vervang maar misschien zijn er nog truckjes voor die handrem.
19 augustus 2015 om 13:15 #18293948Nee hoor verder niks speciaals.
19 augustus 2015 om 15:04 #18293949Vergeet niet dat je de zuiger niet zomaar terug kan duwen bij de achter cilinders. Dit kan bij de voorste wel. De achterste dien je met terugstel gereedschap in te draaien. Google maar op achterrem terugstel gereedschap en je ziet complete setjes van zo’n 30,- euro.
Sommige mensen doen t met een waterpomptang maar hier riskeer je wel schade mee aan de rubbers van de zuiger.
Succes
Gr. Rene19 augustus 2015 om 15:39 #18293950Idd zoals ik al aangegeven had moet je ze draaiend terugduwen in de klauw.
19 augustus 2015 om 18:07 #18293951Er zitten twee sparingen in de zuiger, als je daar een punttang in zet en gewoon goed knijpt, kun je met er op te drukken de zuigers terugdraaien. Schiet je eraf met je tang dan zit je niet in je rubbers
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
19 augustus 2015 om 21:04 #18293952ik vraag me af hoeveel kilometer je er mee gereden hebt want achter slijten de schijven lang niet zo snel als voor.
je bent overigens een van de weinigen met 4 schijven op een 1.4 dat was namelijk een optie pakket.Op e-bay kun je voor niet al te veel terugstel gereedschap kopen, en gewoon rustig de tijd nemen.
Maar er foto’s van en een how-to voor hier op de site als je zin hebt, altijd makkelijk voor de volgende die zijn schijven gaat vervangen.
20 augustus 2015 om 05:59 #18293953Ik zelf heb er 6000 km mee gereden van de 120.000 maar daarvoor was het een import uit Duitsland. Ik vermoed dat de vorige eigenaar een rouwdouwer was, maar daar was de prijs ook naar.
Ik wist dat die schijven slecht waren en niet zozeer dat ze waren versleten maar omdat er teveel roestvorming op zat. Die ophanging zelf was ik ook niet teveden over en blijkbaar kwam dat door de schokdempers.
Helaas is mijn APK binnenkort en zijn deze afgekeurd. Wel jammer want ik wilde nog 1 maand wachten en dan kon ik met korting en zonder bezorgkosten onderdelen halen….Ik kon de vorige keer ook van die klemmen lenen om de veer bij de schokdemper bij elkaar te houden met plaatsen dus ik zal nog vragen of hij toevallig ook die terugstel gereedschap heeft liggen :agent.
Als ik er aan denk om genoeg foto’s te maken zal ik die posten. Ik zal waarschijnlijk toch voor mijzelf proberen om wat te fotograferen zodat ik niet twijfel waar alles hoort :)
21 augustus 2015 om 06:25 #18293954Als hij in een bergachtig gebied in Duitsland gereden heeft zou het kunnen, die van mij heeft 115K erop staan en ik heb onlangs de schijven en blokken voor vervangen, achter was nog lang niet nodig, naar als er hele diepe roest in zit dan keuren ze hem wel eens af, hoewel ik daar mijn twijfels bij heb want de remtest geeft vaak aan dat ze nog prima werken.
Die van mij is import uit Oostenrijk, en ook voorzien van 4 schijven, dat remt een stuk lekkerder.
Als je de schijven vervangt dan zou je eens kunnen denken aan Zimmermann schijven, die hebben een aluminium coating erop zitten zodat je niet van die roestige binnenkanten en randen krijgt.
23 augustus 2015 om 09:07 #18293955Hij heeft al brembo’s Mark
23 augustus 2015 om 09:38 #18293956km’s zeggen niet zoveel hoor.
Hangt er ook vanaf hoe er met de auto is gereden.
en of hij veel autosnelweg doet of enkel rond de kerktoren rijdt.
Ik heb mijn voorste schijven vervangen op 220000km en heb 150000km met mijn voorste blokken gedaan. (heb mijn auto gekocht aan 49d km en op 70km mijn blokken moeten vervangen wegens versleten, vorige eigenaar zal er veel korte ritten met gedaan hebben.)
momenteel heeft mijn astra 240d km en de achterste schijven zijn nog steeds de originele. blokken eens te vroeg vervangen op 160000km en is dus nu de 2de set die er op zit vannachter. (origineel + nu) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.