Remschijven en Oliedruk-slangetjes

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Remschijven en Oliedruk-slangetjes

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    rinus747
    Deelnemer

Na 8 jaar en 160000km ben ik voor de 2e keer aan nieuwe remschoenen toe, en voor de eerste keer aan remschijven. Ik heb vorig jaar alles al eens losgehaald en weer vastgezet, en ook de remvloeiustof vervangen, dus dat gaat me allemaal wel lukken. Ik heb echter een vraag:

Tussen het chassis en de rem klauwen zitten korte rubberachtige oliedruk-slangen van het remsysteem. Moet ik die mee vervangen of kan ik daar i.v.m. lekkage maar beter van af blijven? Hoe lang gaan die slangetjes mee?

sebastiaankadettcabriogsi
      Deelnemer

mijn auto is 22 jaar oud en zitten nogsteeds dezelfde op.

je kan het altijd testen door een ander flink op de rem te laten staan terwijl jij checkt of er geen verdikkingen in de kabel zitten

ps wat bedoel je met remschoenen? de remblokken of de remklauwen?

als je remklauwen bedoelt moet je die rubberen kabel loshalen, wanneer je dit doet moet je een grip tank daar op zetten zodat niet je hele remsysteem leeg loopt.

als men deze rubberen slangen vervangt doet men dat vaak voor flexibel staale leidingen. die niet uit kunnen zetten waardoor je directer remt.

rinus747
        Deelnemer

Het zijn rem klauwen, rem blokken, en remschijven; voor en achter.

Thx voor je hulop

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.