Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Remschijven en blokken, keuze
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 april 2012 om 11:34 #17239239
Beste forummers,
Al een hele tijd ben ik opzoek naar nieuwe remschijven plus blokken omdat deze van ons bijna overleden zijn. Ik zie verschillende remschijven in omloop over het wereld wijde web. Ik heb hier een lijst aan keuzes welke mij is opgevallen aan de hand van een kwaliteitskeuze:
Mtech, 308MM, 230 euro, sportremschijven zonder blokken.
Ebay, Brembo brakemax 280MM rond de 200 euro, sportremschijven zonder blokken (krijg nog 5% korting boven aankoop 75 euro)
Ebay, Brembo 308MM rond de 200 euro, normale remschijven zonder blokken
Autopartsonline, Brakemax 308MM 260 euro, sportremschijven inclusief blokken
GM tuningparts, Brembo 308MM upgradepakket met klauwen 395 euro, sportremschijven zonder blokken
GM tuningparts, Brembo 280MM, 219 euro, eveneens sport zonder blokkenGoed wat mij nu is opgevallen is dat de sportremschijven niet hoger komen dan 280mm, zie Brembo. Aftermarket weer wel zoals Brakemax. Wat is volgens jullie een goede keus en wat zijn jullie ervaringen met sportremschijven? Momenteel zit er een standaard set op, dacht 308MM, en wil ik deze keer nu een sportschijf. Deze hangen samen met een 16inch lmv.
Ideeën zijn welkom en graag jullie advies.
Alvast bedankt allen :(
6 april 2012 om 15:28 #17895753Upje :thumbup
6 april 2012 om 20:30 #17895754Upje maar weer :angel
6 april 2012 om 20:52 #17895755Sportschijven vreet blokken. Daarbij kijk eerst eens wat je huidige diameter is voor en achter. is verschillend trouwens.
Voor is tevens geventileerd. Goede blokken doen meer als sportschijven. Wil je geperforeerde schijven om beter te remmen valt dat tegen en kun je beter gegroevde nemen.
Zelf zou ik ze gewoon voor orgineel vervangen met mischien wat betere blokken.
6 april 2012 om 21:48 #17895756Bedankt voor de tip, voor is 308 en achter 260 of 280 even uit me hoofd. Die van Brembo brakemax zijn gegroefd, de rest is geperforeerd. Aleen wat ik me afvraag is dus dat deze schijven niet de diameter heeft die ik wil dus 308mm is dit normaal en kan dit ook onder de auto? Geperforeerd valt nu af dus gegroefd of normaal met betere blokken. EBC schijven van 308 zijn er wel gegroefd en geventileerd
8 april 2012 om 02:15 #17895757Ik.zou brembo.max.schijven nemen met ferodo ds2500 remblokken
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
8 april 2012 om 03:40 #17895758De MAX serie van Brembo werd me aan alle kanten afgeraden. Schijnt heel onzuiver staal voor gebruikt te worden en dan snel krom of zelfs uit elkaar te spatten bij goed gebruik. De max serie zijn ook vaak de goedkopere schijven als je prijzen vergelijkt. Niet zomaar brembo dus hè. maar die max serie.
En wat haasje zegt over geboorde schijven las ik juist weer overal over gegroefde schijven.
Je raadt het al :P
Ik heb dus een set geboorde Brembo schijven. maar dan wel de echte en niet de max. Is echt dik spul en remt met ferodo2500 super goed.
Het vreet de blokken zeker wel meer en sneller aan als normaal. Dat is zeker.
Goede blokken doen inderdaad veel voor het remmen. Maar als je die blokken weer loslaat op prutschijven dan zijn je schijven weer snel krom door de hitte.
Ik zou ook gewoon je originele schijven kopen met gewoon een paar goeie blokken als bijvoorbeeld die race ferodo’s. Ook de Green stuff blokken heb ik hier wel verhalen over gehoord. maar zelf geen ervaring mee.8 april 2012 om 12:05 #17895759Hmm ik zit zo een beetje rond te kijken maar MAX serie is 115 euro 2 stuks, en als ik deze verglijk met EBC brakes dan is EBC duurder en deze is verkrijgbaar in 308MM pakweg rond de 180 2 stuks. De MAX serie is hoogstens 280MM dik. Beiden geventileerd en gegroefd. Over EBC greenstuff en redstuff heb ik ook goede verhalen gehoord. Ik zit te twijfelen tussen deze twee sets:
Deze set greenstuff met normale schijven heb ik momenteel in gedachten en kost 265 euro:
http://www.ebay.de/itm/EBC-B02-Bremsen-Kit-VA-Vorderachse-Vorne-Bremsbelage-Bremsklotze-Bremsscheiben-/220919417667?pt=DE_Autoteile&hash=item336fd2cb43″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Voor 290 heb je redstuff set en rond de 300 yelowstuff. Ik vind zelf de yellow set een beetje overdreven.
Set sportschijven met redstuff 360 euro:
http://www.ebay.de/itm/EBC-B07-Bremsen-Kit-VA-Vorderachse-Vorne-Bremsbelage-Bremsklotze-Bremsscheiben-/310369284687?pt=DE_Autoteile&hash=item484373724f” onclick=”window.open(this.href);return false;
Volgens mij zijn deze sets in de UK goedkoper.
8 april 2012 om 13:28 #17895760EBC heb ik juist erg negatieve verhalen over gelezen. Ik rij zelf nu met originele schijven en ferodo blokken en dat remt al echt hard.
8 april 2012 om 14:35 #17895761Ja ik zie af van sportschijven gewoon orgineel plus EBC of Ferrodo pads
8 april 2012 om 15:11 #17895762Je remschijfdiameter is gewoon zelfde houden als orgineel. Niet groter of kleiner want dat gaat gewoonweg niet passen. Ferode blokken met gegroevde of vlakke schijven zou mijn voorkeur zijn.
8 april 2012 om 15:13 #17895763Nog een aanvulling zowel gegroevde als geperforeerde kosten extra remvoering, maar remt uiteraart beter. Bij de gegroevde is het wat minder dan bij de gerperforeerde. Als je het enkel voor de looks doet, dan zou ik niet zoveel kijken naar de prijs van de schijven maar wel goede blokken nemen. Anders gewoon orgineel houden als je tervreden bent over het remmen nu.
8 april 2012 om 16:38 #17895764Het gaat me niet om de look maar gewoon dat het goed remt. As het om de look zou gaan had ik ze alle 4 vervangen. Ik vind de auto zo goed staan. Als het maar beter remt dan wat ik nu heb. Het kan ook natuurlijk zijn dat ze versleten zijn dat het anders voelt. Ik wil gewoon nu nog betere dan nu. Kan ik ook een slijtindicator inbouwen trouwens, want waar ik ook kijk je kan er een slijtindicator bijnemen, en ons auto laat niet zien wanneer de remmen op zijn.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.