Remschijven en blokken, keuze

Forumindex Forums Modellen Astra Remschijven en blokken, keuze

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239239
    iquick
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 July 2011

      Beste forummers,

      Al een hele tijd ben ik opzoek naar nieuwe remschijven plus blokken omdat deze van ons bijna overleden zijn. Ik zie verschillende remschijven in omloop over het wereld wijde web. Ik heb hier een lijst aan keuzes welke mij is opgevallen aan de hand van een kwaliteitskeuze:

      Mtech, 308MM, 230 euro, sportremschijven zonder blokken.
      Ebay, Brembo brakemax 280MM rond de 200 euro, sportremschijven zonder blokken (krijg nog 5% korting boven aankoop 75 euro)
      Ebay, Brembo 308MM rond de 200 euro, normale remschijven zonder blokken
      Autopartsonline, Brakemax 308MM 260 euro, sportremschijven inclusief blokken
      GM tuningparts, Brembo 308MM upgradepakket met klauwen 395 euro, sportremschijven zonder blokken
      GM tuningparts, Brembo 280MM, 219 euro, eveneens sport zonder blokken

      Goed wat mij nu is opgevallen is dat de sportremschijven niet hoger komen dan 280mm, zie Brembo. Aftermarket weer wel zoals Brakemax. Wat is volgens jullie een goede keus en wat zijn jullie ervaringen met sportremschijven? Momenteel zit er een standaard set op, dacht 308MM, en wil ik deze keer nu een sportschijf. Deze hangen samen met een 16inch lmv.

      Ideeën zijn welkom en graag jullie advies.

      Alvast bedankt allen :(

      #17895753
      iquick
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 July 2011

        Upje :thumbup

        #17895754
        iquick
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 July 2011

          Upje maar weer :angel

          #17895755
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Sportschijven vreet blokken. Daarbij kijk eerst eens wat je huidige diameter is voor en achter. is verschillend trouwens.

            Voor is tevens geventileerd. Goede blokken doen meer als sportschijven. Wil je geperforeerde schijven om beter te remmen valt dat tegen en kun je beter gegroevde nemen.

            Zelf zou ik ze gewoon voor orgineel vervangen met mischien wat betere blokken.

            #17895756
            iquick
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 July 2011

              Bedankt voor de tip, voor is 308 en achter 260 of 280 even uit me hoofd. Die van Brembo brakemax zijn gegroefd, de rest is geperforeerd. Aleen wat ik me afvraag is dus dat deze schijven niet de diameter heeft die ik wil dus 308mm is dit normaal en kan dit ook onder de auto? Geperforeerd valt nu af dus gegroefd of normaal met betere blokken. EBC schijven van 308 zijn er wel gegroefd en geventileerd

              #17895757
              kiyamizio
                Lid sinds:
                5 February 2010

                Ik.zou brembo.max.schijven nemen met ferodo ds2500 remblokken

                Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

                #17895758
                kaneelschep
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 November 2004

                  De MAX serie van Brembo werd me aan alle kanten afgeraden. Schijnt heel onzuiver staal voor gebruikt te worden en dan snel krom of zelfs uit elkaar te spatten bij goed gebruik. De max serie zijn ook vaak de goedkopere schijven als je prijzen vergelijkt. Niet zomaar brembo dus hè. maar die max serie.
                  En wat haasje zegt over geboorde schijven las ik juist weer overal over gegroefde schijven.
                  Je raadt het al :P
                  Ik heb dus een set geboorde Brembo schijven. maar dan wel de echte en niet de max. Is echt dik spul en remt met ferodo2500 super goed.
                  Het vreet de blokken zeker wel meer en sneller aan als normaal. Dat is zeker.
                  Goede blokken doen inderdaad veel voor het remmen. Maar als je die blokken weer loslaat op prutschijven dan zijn je schijven weer snel krom door de hitte.
                  Ik zou ook gewoon je originele schijven kopen met gewoon een paar goeie blokken als bijvoorbeeld die race ferodo’s. Ook de Green stuff blokken heb ik hier wel verhalen over gehoord. maar zelf geen ervaring mee.

                  #17895759
                  iquick
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 July 2011

                    Hmm ik zit zo een beetje rond te kijken maar MAX serie is 115 euro 2 stuks, en als ik deze verglijk met EBC brakes dan is EBC duurder en deze is verkrijgbaar in 308MM pakweg rond de 180 2 stuks. De MAX serie is hoogstens 280MM dik. Beiden geventileerd en gegroefd. Over EBC greenstuff en redstuff heb ik ook goede verhalen gehoord. Ik zit te twijfelen tussen deze twee sets:

                    Deze set greenstuff met normale schijven heb ik momenteel in gedachten en kost 265 euro:

                    http://www.ebay.de/itm/EBC-B02-Bremsen-Kit-VA-Vorderachse-Vorne-Bremsbelage-Bremsklotze-Bremsscheiben-/220919417667?pt=DE_Autoteile&hash=item336fd2cb43″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                    Voor 290 heb je redstuff set en rond de 300 yelowstuff. Ik vind zelf de yellow set een beetje overdreven.

                    Set sportschijven met redstuff 360 euro:

                    http://www.ebay.de/itm/EBC-B07-Bremsen-Kit-VA-Vorderachse-Vorne-Bremsbelage-Bremsklotze-Bremsscheiben-/310369284687?pt=DE_Autoteile&hash=item484373724f” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    Volgens mij zijn deze sets in de UK goedkoper.

                    #17895760
                    joop1970
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 September 2010

                      EBC heb ik juist erg negatieve verhalen over gelezen. Ik rij zelf nu met originele schijven en ferodo blokken en dat remt al echt hard.

                      #17895761
                      iquick
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 July 2011

                        Ja ik zie af van sportschijven gewoon orgineel plus EBC of Ferrodo pads

                        #17895762
                        Haasje17
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          8 September 2009

                          Je remschijfdiameter is gewoon zelfde houden als orgineel. Niet groter of kleiner want dat gaat gewoonweg niet passen. Ferode blokken met gegroevde of vlakke schijven zou mijn voorkeur zijn.

                          #17895763
                          Haasje17
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            8 September 2009

                            Nog een aanvulling zowel gegroevde als geperforeerde kosten extra remvoering, maar remt uiteraart beter. Bij de gegroevde is het wat minder dan bij de gerperforeerde. Als je het enkel voor de looks doet, dan zou ik niet zoveel kijken naar de prijs van de schijven maar wel goede blokken nemen. Anders gewoon orgineel houden als je tervreden bent over het remmen nu.

                            #17895764
                            iquick
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 July 2011

                              Het gaat me niet om de look maar gewoon dat het goed remt. As het om de look zou gaan had ik ze alle 4 vervangen. Ik vind de auto zo goed staan. Als het maar beter remt dan wat ik nu heb. Het kan ook natuurlijk zijn dat ze versleten zijn dat het anders voelt. Ik wil gewoon nu nog betere dan nu. Kan ik ook een slijtindicator inbouwen trouwens, want waar ik ook kijk je kan er een slijtindicator bijnemen, en ons auto laat niet zien wanneer de remmen op zijn.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.