remschijven afdraaien adviespunt

Forumindex Forums Overige APK & RDW remschijven afdraaien adviespunt

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206216
    corres
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 April 2006

      mijn calibra is weer mooi goedgekeurd 13 maandjes erop dus das weer fijn.
      maar nou had ik aan mijn achterremschijf een roestrandje aan de binnenkant zeg maar.
      de kant die je niet kunt zien zeg maar.
      als ik de schijven er even afpakte daaro en even afdraaide was het goed en zo niet dan kreeg ik een adviespunt voor de achterschijven op het rapport.
      nou von ik dit dikke flauwekul en zei geef me dat adviespunt maar dan kon ik weg en zie ik volgend jaar wel es weer.
      maar waarom vin ik het onzin?
      omdat het een randje is van een halve centimeter wat verrroest is.
      en daar dus de remblokken helemaal niet aan toe komen.
      en als ik dat randeje afdraai word ie daar dus dezelfde dikte als het stuk schijf wat wel nog mooi glimt en waar dus de remblokken hun werk doen.
      onveilig is het dus zowiezo niet.
      waarom is dit nou dan nu een adviespunt en als ik ze afdraai niet?
      zal wel an mij liggen maar lijkt me grote onzin toe

      #17357534
      henkjan_80
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2006

        AC5: Zichtbare delen van het remsysteem hebben verregaande slijtage (of zoiets). Als de roestrand meer dan 50% van de remblokdikte bedraagt is dat een afkeur daarom zal ie em als adviespunt opgeschreven hebben. Is verder niets aan de hand. Je kunt evt. bij de volgende apk de schijf laten afdraaien met een nw setje blokken d’r op anders heb je het zo weer. Maar waar het om gaat je hebt er weer apk op!

        #17357535
        Bart Hoedemaker
          Lid sinds:
          12 February 2007

          is niet gevaarlijk ofzo hoor, je remblokken komen daar toch niet, je kan gewoon remmen. Maarjah schijf mag tot een bepaalde dikte inslijten.

          #17357536
          henkjan_80
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 December 2006

            Origineel gepost door bbg_gendt
            Maarjah schijf mag tot een bepaalde dikte inslijten.

            Maar dat kun je als keurmeester niet weten dus dunne remschijven geef ik niet op als adviescode. Kijk maar eens naar een citroen bx o.i.d. die schijven zijn altijd al knetterdun

            #17357537
            corres
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 April 2006

              ja dat snap ik nou ook niet.
              wat heeft het nou voor zin dat ik dat randje even wegdraai?
              de schijf blijft op het punt waar de remblokken komen even dik toch?
              nieuwe remblokken zijn dikker maar absoluut niet hoger ofzo dat ze meer schijf bedekken.
              vandaar erg raar dat adviespunt hoor.
              een schijf is te dun of hij is nog goed 1 van beide.

              #17357538
              henkjan_80
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 December 2006

                Daarom is het ook een ADVIESpunt m.a.w. het zit eraan te komen

                #17357539
                eddie gsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 November 2004

                  Origineel gepost door henkjan_80

                  Origineel gepost door bbg_gendt
                  Maarjah schijf mag tot een bepaalde dikte inslijten.

                  Maar dat kun je als keurmeester niet weten dus dunne remschijven geef ik niet op als adviescode. Kijk maar eens naar een citroen bx o.i.d. die schijven zijn altijd al knetterdun

                  daar ben ik het niet met je eens, als keurmeester zijnde moet JIJ beoordelen of het lijkt dat de remschijven ver gesleten zijn of niet. en als je het niet vertrouwt kun jij het opgeven als advies punt om na te laten kijken door de klant.

                  ikzelf heb weleens voor remschijven ook adviespunten opgeschreven dat ze versleten leken, en toen ik er ook nog een steekproef erop kreeg zei de controleur dat ik juist had geoordeeld.
                  ik vroeg wat hij van de remschijven vond en hij zei letterlijk:
                  jij hebt juist geoordeeld, schijven LIJKEN erg dun, maar je ziet geen scheuren en de auto remt goed.
                  hoe je het ook went of keert, jij moet zeggen of jij het vertrouwt of dat de schijven een keer goed nagemeten moeten worden. tis alleen niet voor apk.

                  zo zei die dat en ik was/ben het er volledig mee eens

                  #17357540
                  corres
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 April 2006

                    Origineel gepost door henkjan_80
                    Daarom is het ook een ADVIESpunt m.a.w. het zit eraan te komen

                    niet echt dus.
                    want ALS ik ze ter plekke had afgedraaid was het GEEN adviespunt!
                    maar goed boeit me verder niet meer.

                    #17357541
                    seh power
                      Lid sinds:
                      20 September 2004

                      nouja zeg hoe zou het nou zo kunnen zijn dat je als keurmeester niet hoeft te weten tot hoever iets kapot of versleten mag zijn, dat is de basis van je opleiding.

                      remschijven hebben idd een bepaalde dikte en die mag niet overschreden worden, omdat het metaal dan teveel stress krijgt en niet meer functioneert waarvoor het gemaakt is.

                      punt uit, ingepitte schijven zijn altijd afkeur, blokken die maar 20%van de schijf pakken ook enzovoort.

                      groeten

                      #17357542
                      Ghanz
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 July 2005

                        tjee.. afkeur … ok das kloten maar advies punt… laat ze dat hele rijtje maar vol zetten… raak er niet van onder de indruk..
                        en het staat wel mooi voor oom agent :P

                        “op papiertje staat .. 1 band of meer aanwezig met minder profiel… bla bla bla..”

                        ik allang 4 andere rubbers.. en oom agent maar kijken… domme drol :P
                        ikke grote schik. man…die advies op je lijstje.. WTF.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.