Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › remschijven afdraaien adviespunt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 augustus 2007 om 07:34 #17206216
mijn calibra is weer mooi goedgekeurd 13 maandjes erop dus das weer fijn.
maar nou had ik aan mijn achterremschijf een roestrandje aan de binnenkant zeg maar.
de kant die je niet kunt zien zeg maar.
als ik de schijven er even afpakte daaro en even afdraaide was het goed en zo niet dan kreeg ik een adviespunt voor de achterschijven op het rapport.
nou von ik dit dikke flauwekul en zei geef me dat adviespunt maar dan kon ik weg en zie ik volgend jaar wel es weer.
maar waarom vin ik het onzin?
omdat het een randje is van een halve centimeter wat verrroest is.
en daar dus de remblokken helemaal niet aan toe komen.
en als ik dat randeje afdraai word ie daar dus dezelfde dikte als het stuk schijf wat wel nog mooi glimt en waar dus de remblokken hun werk doen.
onveilig is het dus zowiezo niet.
waarom is dit nou dan nu een adviespunt en als ik ze afdraai niet?
zal wel an mij liggen maar lijkt me grote onzin toe20 augustus 2007 om 23:06 #17357534AC5: Zichtbare delen van het remsysteem hebben verregaande slijtage (of zoiets). Als de roestrand meer dan 50% van de remblokdikte bedraagt is dat een afkeur daarom zal ie em als adviespunt opgeschreven hebben. Is verder niets aan de hand. Je kunt evt. bij de volgende apk de schijf laten afdraaien met een nw setje blokken d’r op anders heb je het zo weer. Maar waar het om gaat je hebt er weer apk op!
24 augustus 2007 om 21:15 #17357535is niet gevaarlijk ofzo hoor, je remblokken komen daar toch niet, je kan gewoon remmen. Maarjah schijf mag tot een bepaalde dikte inslijten.
25 augustus 2007 om 22:22 #17357536Origineel gepost door bbg_gendt
Maarjah schijf mag tot een bepaalde dikte inslijten.Maar dat kun je als keurmeester niet weten dus dunne remschijven geef ik niet op als adviescode. Kijk maar eens naar een citroen bx o.i.d. die schijven zijn altijd al knetterdun
26 augustus 2007 om 07:37 #17357537ja dat snap ik nou ook niet.
wat heeft het nou voor zin dat ik dat randje even wegdraai?
de schijf blijft op het punt waar de remblokken komen even dik toch?
nieuwe remblokken zijn dikker maar absoluut niet hoger ofzo dat ze meer schijf bedekken.
vandaar erg raar dat adviespunt hoor.
een schijf is te dun of hij is nog goed 1 van beide.2 oktober 2007 om 21:32 #17357538Daarom is het ook een ADVIESpunt m.a.w. het zit eraan te komen
14 oktober 2007 om 21:21 #17357539Origineel gepost door henkjan_80
Origineel gepost door bbg_gendt
Maarjah schijf mag tot een bepaalde dikte inslijten.Maar dat kun je als keurmeester niet weten dus dunne remschijven geef ik niet op als adviescode. Kijk maar eens naar een citroen bx o.i.d. die schijven zijn altijd al knetterdun
daar ben ik het niet met je eens, als keurmeester zijnde moet JIJ beoordelen of het lijkt dat de remschijven ver gesleten zijn of niet. en als je het niet vertrouwt kun jij het opgeven als advies punt om na te laten kijken door de klant.
ikzelf heb weleens voor remschijven ook adviespunten opgeschreven dat ze versleten leken, en toen ik er ook nog een steekproef erop kreeg zei de controleur dat ik juist had geoordeeld.
ik vroeg wat hij van de remschijven vond en hij zei letterlijk:
jij hebt juist geoordeeld, schijven LIJKEN erg dun, maar je ziet geen scheuren en de auto remt goed.
hoe je het ook went of keert, jij moet zeggen of jij het vertrouwt of dat de schijven een keer goed nagemeten moeten worden. tis alleen niet voor apk.zo zei die dat en ik was/ben het er volledig mee eens
18 oktober 2007 om 13:50 #17357540Origineel gepost door henkjan_80
Daarom is het ook een ADVIESpunt m.a.w. het zit eraan te komenniet echt dus.
want ALS ik ze ter plekke had afgedraaid was het GEEN adviespunt!
maar goed boeit me verder niet meer.28 november 2007 om 09:44 #17357541nouja zeg hoe zou het nou zo kunnen zijn dat je als keurmeester niet hoeft te weten tot hoever iets kapot of versleten mag zijn, dat is de basis van je opleiding.
remschijven hebben idd een bepaalde dikte en die mag niet overschreden worden, omdat het metaal dan teveel stress krijgt en niet meer functioneert waarvoor het gemaakt is.
punt uit, ingepitte schijven zijn altijd afkeur, blokken die maar 20%van de schijf pakken ook enzovoort.
groeten
30 december 2007 om 22:54 #17357542tjee.. afkeur … ok das kloten maar advies punt… laat ze dat hele rijtje maar vol zetten… raak er niet van onder de indruk..
en het staat wel mooi voor oom agent :P“op papiertje staat .. 1 band of meer aanwezig met minder profiel… bla bla bla..”
ik allang 4 andere rubbers.. en oom agent maar kijken… domme drol :P
ikke grote schik. man…die advies op je lijstje.. WTF. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.