Remschijven achter?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Remschijven achter?

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17801149
    Doc_okidoki
      Lid sinds:
      1 August 2010

      [rquote=1857991&tid=140844&author=VectraDennis][rquote=1853021&tid=140844&author=Hawke][rquote=1852912&tid=140844&author=RaydeRay]Hoe kan dat trommeltje aan de binnenkant van de schijf nou versleten zijn? ik bedoel je zet hem neer en trekt de handrem er op
      soms rol je nog een beetje maar daar slijt de trommel toch niet van? ik denk dat je gewoon de remschoenen moet opstellen
      door het gat van de schijf.

      Raymond[/rquote]
      Ik had bij de vorige Vectra problemen met roest op de binnenkant van de schijf. Hierdoor heeft de handrem geen of weinig oppervlak op zich op klem te zetten. Zeker als het gaat om aanhalen bij stilstand en meteen verwachten dat hij het goed doet.[/rquote]

      ‘s morgens wegrijden met de handrem lichtjes aangetrokken,
      dan voorkom je dit probleem ;)[/rquote]

      dat heb ik een poosje terug geprobeerd, maar toen hoorde ik een harde klap achter …
      durf het eigenlijk niet nog eens te doen

      #17801150
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        [rquote=1904385&tid=140844&author=Doc_okidoki][rquote=1857991&tid=140844&author=VectraDennis][rquote=1853021&tid=140844&author=Hawke][rquote=1852912&tid=140844&author=RaydeRay]Hoe kan dat trommeltje aan de binnenkant van de schijf nou versleten zijn? ik bedoel je zet hem neer en trekt de handrem er op
        soms rol je nog een beetje maar daar slijt de trommel toch niet van? ik denk dat je gewoon de remschoenen moet opstellen
        door het gat van de schijf.

        Raymond[/rquote]
        Ik had bij de vorige Vectra problemen met roest op de binnenkant van de schijf. Hierdoor heeft de handrem geen of weinig oppervlak op zich op klem te zetten. Zeker als het gaat om aanhalen bij stilstand en meteen verwachten dat hij het goed doet.[/rquote]

        ‘s morgens wegrijden met de handrem lichtjes aangetrokken,
        dan voorkom je dit probleem ;)[/rquote]

        dat heb ik een poosje terug geprobeerd, maar toen hoorde ik een harde klap achter …
        durf het eigenlijk niet nog eens te doen
        [/rquote]

        De te horen klap komt omdat het aantrekken van de handrem zo eens in de tijd word verzuimd!!!!!

        veroorzaakt door vuil en roest in de handremtrommel

        Durf je het niet.

        je MOET het nog een keertje doen na deze klap, komt er nog een, en dan kan je de handrem aantrekken zonder deze klap, die klap word veroorzaakt omdat er door vleigroest en remstof een zeer grof oppervlak ontstaat, waardoor de remmen meteen vast slaan

        hoe te handelen:

        – Rijd met lage snelheid (max 20km/u)
        – trek met de handrem knop ingedruk de handrem aan tot klap.
        – handrem weer zakken
        – trek m weer mat ingedrukte knop aan tot nogmaals de klap te horen is.
        – weer los
        – en trek m weer aan, je zal zien dat ie geen klap meer geeft, nu kan de remschoen de trommel even schoon schuren.

        Willem

        #17801151
        Doc_okidoki
          Lid sinds:
          1 August 2010

          Ok Willem bedankt
          ik ga het nog een keer proberen

          ben eigenlijk gaan zoeken omdat ik een rammelend geluid hoor achteren onder het rijden
          maar kan niet goed ontdekken waar het nu aan ligt …
          zo kwam ik erachter dat er iets met die handrem aan de hand is

        3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.