remschijf

Forumindex Forums Modellen Astra remschijf

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    b07

ik had op internet me kenteken ingevoerd en, rem schijven besteld met een diameter van 256mm aan de voorkant,tot mij verbazing waren deze te groot in diameter ,op elke site die ik kijk geven ze toch 256 mm aan als remschijf voorkant,de rem schijf van een astra aan de achterkant is wel kleiner namelijk 240mm ,zelf heb ik trommel remmen aan de achterkant,is het mogelijk dat er een remklauw en, remschijf die normaal achter zit aan de voorkant is geplaatst door de vorige eigenaar ?

kan ik schijven die normaal achter zitten ook aan de voorkant plaatsen als ze de zelfde diameter hebben?

het gaat om een astra g 1.6 8v 1998 x16szr

RickR91
      Deelnemer

Hoe bedoel je dat ze te groot zijn??
        Passen ze niet in de wielen?
        Past de klauw niet?

b07

rickr91: de diameter van de schijf die ik gekocht heb is groter dan de schijf die op me auto zit,de schijf kan niet op de naaf gezet worden omdat, de remklauw precies om me huidige schijf past ,dan kan je er geen groteren op zetten omdat daar gewoon de ruimte niet voor is.

ik heb net me schijf op gemeten er zit dus een 240 mm schijf in aan de voorkant,komt dat vaker voor want dit is een diameter van een schijf die normaal aan de achterkant zit?

wim-v6
          Deelnemer

Klopt, dan heb je geventileerd 236mm op de vooras, zoals de meeste Astra-S met 1.6 8klepper onder de kap.

Dat is Dit verschil zeg maar..

Willem

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.