Forumindex › Forums › Modellen › Astra › remproblemen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 augustus 2010 om 23:44 #17224733
hello boys…..zit met een probleem..:swear
ik heb j.l. de remblokken van de astra 1.4nz van mn vriendin vervangen.
nu is dit niet echt een ingewikkeld klusje,maar ben toch tegen een probleem aangelopen.ik heb de remklauwen gedemonteerd/oude blokken eraf/remzuiger even teruggeduwt en rondgedraait om te kijken of deze nog soepel loopt , zonder de remleidingen los te halen.
Alles weer in elkaar gezet en gedemonteerd en met de volste vertrouwen de auto gestart om weg te rijden.
tot mijn verbazing heb ik met remmen geen druk in mn remsysteem………………en is remmen niet mogelijk!!!gotver!!!
nu heb ik de remmen maar gechecked op lucht,maar er komt alleen maar remvloeistof uit,dus geen lucht in het systeem.
heb trouwens de ervaring met de corsa a ,dat als er wel lucht in het systeem je op een gegevens moment na herhaaldelijk pompen uiteindelijk wel druk opbouwt.wat wel opvalt is dat ik met een draaiende motor kan blijven pompen,maar helaas geen druk kan opbouwen,terwijl als de motor uit staat ik enigzins wel druk kan opbouwen.
ik zit te denken dat mn remcilinder defect is ,maar vind dit wel erg toevallig met het wisselen van mn remblokken.
iemand dit al eerder meegemaakt of heeft een idee?laat het me aub weten.
alvast thanx!!king:
15 augustus 2010 om 00:51 #17712370denk eerder dat je bij de rembekrachtiger moet kijken omdat je zonder moter wel een licht druk op bouwt.
waarmee heb je de remklauwen ingedrukt?
en had je het vloeistof potje open of dicht zitten toen?15 augustus 2010 om 22:56 #17712371ik heb gewoon de zuiger met de hand weer verder terug (ivm de nieuwe remblokken) de klauw in geduwt.
Toen de boel weer inelkaar zat ben ik gewoon proberen te rijden met het reservoir gesloten….ik heb het een en ander opgezocht op het net ….ga morgen maar eerst even kijken of er geen remolie in mn bekrachtiger zit.
king:
16 augustus 2010 om 12:27 #17712372origineel gepost door rammaz
ik heb gewoon de zuiger met de hand weer verder terug (ivm de nieuwe remblokken) de klauw in geduwt.
Toen de boel weer inelkaar zat ben ik gewoon proberen te rijden met het reservoir gesloten….ik heb het een en ander opgezocht op het net ….ga morgen maar eerst even kijken of er geen remolie in mn bekrachtiger zit.
king:
Komt de zuiger wel weer terug dan zit die nu niet vast? Toevallig scheef erin?
16 augustus 2010 om 14:41 #17712373tja scheef erin………ik heb gewoon de remzuiger gelijkmatig aan twee kanten de klauw ingeduwt.
heb de auto trouwens rustig laten rollen en dan remt ie wel.
de motor staat dan wel uit….dus heb ik geen bekrachtiging.denk toch dat de bekrachtiger niet goed is en dat ie daarom ervoor zorgt dat ik geen druk kan opbouwen…
even voor een andere zorgen…toevallig iemand eentje liggen…..?
laat het me weten + prijs.king:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.