Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Remprobleem astra J
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 februari 2023om 19:29 door assmenice.
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2015 om 17:31 #17272337
Ik heb een astra j 140 pk tourer.
In de Franse Alpen bemerkte ik dat mijn remmen aan begonnen te lopen.
Ja het was 13% naar beneden!!! Maar volgens mij moet dit makkelijk kunnen.
Ze werden zo warm dat ze begonnen te stinken en aan te lopen.
Ik heb niets aan mijn rempedaal gemerkt dus denk niet dat er lucht in zat door de hitte.
Wel had ik een auto voor mij die aan het prutsen was waardoor ik iets meer moest remmen dan normaal.Volgende dag maar even alleen de bergen in gegaan en de Astra, vriendin wordt snel wagenziek.
Lekker sportief omhoog, lekker sportief weer naar beneden.
Niet achterlijk hard ofzo maar op een tempo waarvan ik denk dat de remmen het makkelijk aan moeten kunnen.
Niet met slepende rem gereden en jawel weer het zelfde probleem. De remmen voor begonnen aan te lopen.
Naar de opeldealer geweest aldaar maar konden geen probleem vinden.Nu ben ik benieuwd of meer dit probleem hebben.
Hou mijn hart vast als iemand met een caravan erachter de bergen in gaat.
mvg bart
1 augustus 2015 om 17:48 #18287454Als je veel remt kun je brakefade brijgen.. Dat je dus op je rem pedaal trapt en dat er niks of weinig gebeurd en dat je druk moet uit oefenen om je auto tot stilstand te krijgen.. Krijgen je remmen wel de tijd om af te koelen of hang je vaak op de rem??
3 augustus 2015 om 08:28 #18287455Je schrijft sportief weer naar beneden gereden, dus ik gok dat je niet afremmend op de motor naar beneden bent gegaan? :mrgreen:
Meestal als je, je remmen wilt ontzien met name in de bergen dan rijd je in dezelfde versnelling naar beneden als dat je naar boven zou rijden op dat stuk.
Dan remt je wagen zodanig veel af op de motor dat bijremmen alleen nodig is voor haarspeld bochten of behoorlijk scherpe bochten.Moet ook wel eerlijk erbij zeggen dat standaard remmen voor normale vlakke wegen goed voldoen maar voor echt steile wegen waar vaak geremd wordt toch soms nog ondermaats presteren.
3 augustus 2015 om 10:37 #18287456Als je sportief gaat rijden, moet je automatisch al veel meer remmen.
Het is niet voor niets dat men in de bergen adviseert om op de motor af te remmen. Als je zo rustig rijdt, hoef je bijna je rem niet aan te raken.Tevens zal de hogere omgevingstemperatuur ook wel een meespelende factor zijn dat de remmen opgewarmd zijn.
3 augustus 2015 om 11:49 #18287457AnoniemLid sinds:
1 January 1970Geen remmen die 13% afdaling overleven. De juiste lage snelheid en de juiste versnelling en er kan je niks gebeuren
3 augustus 2015 om 11:54 #18287458AnoniemLid sinds:
1 January 1970Is vast uit te rekening. Gewicht van de wagen die met een bepaalde snelheid 13% afdaalt?
Inclusief aantal personen en kofferbak vol.
Worden remmen heel zwaar belast12 februari 2023 om 19:29 #18510516Ik heb t zelfde probleem.maar alleen rv loopt vast.abs pomp al vervangen.remmen schoongemaakt.maar t blijft een euvel bij een flinke rit.de dag erna remt hij weer normaal.tot ik weer een uurtje in druk vekeer rij
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.