remprobleem

Forumindex Forums Modellen Astra remprobleem

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    rowanvanvlierden

Ik ben redelijk radeloos. Vd week de garage naar een rammelend remblok laten kijken, dit hebben ze opgevuld met een soort van schuim matje waarmee de speling verholpen moest zijn. Daarmee ben ik naar huis gestuurd, na 100m rechtsomkeert gemaakt vanwege een hard schrapend geluid van het remblokje. De volgende dag kreeg ik te horen dat de remklauw behoorlijk versleten was en deze vervangen moest worden. Ze hadden de klauw getest en de remcilinder bleef hangen waarbij ze de hele schijf blauw hebben geremd en de lak vd velg rondom het asgat gesmolten is. Nu hebben ze de klauw vervangen en werd ik er weer mee naar huis gestuurd, ik test de remmen op een industrieterrein en de boel blijft weer onmiddelijk hangen. Nu kreeg ik vd garage te horen dat het ineens aan de hoofdremcilinder ligt. Ik weet niet meer wat ik moet en in hoeverre zij of ik aansprakelijk ben voor de gemaakte kosten.

het betreft een astra g uit 98 xb-hb-32

arjontje
      Deelnemer

Tja is lastig te zeggen zo via een forum wat er aan de hand is.

dat blokken vast zitten is een moglijkheid.
        dat er een klauw niet goed is kan.
        ook maak ik wel eens mee dat de remslang verstopt zit.

Maar een goede monteur zal elk onderdeel apart bekijken.

inzane19
        Deelnemer

Ik heb laatst ook een cylinder gehad die bleef hangen. Aparte ervaring en zeker omdat je niet 100% weet wat het probleem is.
          Echter voelde ik hem links voor tegen houden dus heb ik die hele remklauw vervangen met eentje van de sloop. En inderdaad de cylinder kwam niet meer terug in zn normale positie.
          Dit kan zoals arontje hierboven al zegt zomaar komen.

Wat betreft de hoofd cylinder, tja als het je klauwen niet zijn, je blokken niet zijn en je schijf niet is dan moet je verder kijken en dan kom je daar op uit..
          (verstopte slangen eerst)
          Maar een goeie monteur kijkt inderdaad verder.

Haasje17
          Moderator

Waar blijven ze hangen achter of voor? Als ze achter blijven hangen en je hebt bosch klauwen en ze hebben ze vervangen voor bosch. Direct terug gaan en lucas laten plaatsen.
            Blokken rammelen schuimpje dr tussen? Daar klopt iets niet. Dat moet echt gewoon een stalen beugeltje zijn wat dan niet goed zit.

johanhummer9
            Deelnemer

Indd een of ander schuimpje er tussen is gewoon een beunoplossing , en je wilt geen beunoplossing bij 1 vd belangrijkste onderdelen van je auto

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.