remprobleem

Forumindex Forums Modellen Manta remprobleem

  • Dit onderwerp is leeg.
24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220611
    Tiedo
      Lid sinds:
      7 December 2008

      ik zet het hier ook maar neer, want hier kijken volgens mij wat meer mensen:P

      vandeweek een blokje(+-10 km) om geweest met de ascona om te kijken of mijn nieuwe banden niet aanschaafden. kom ik thuis, zijn de remmen voor echt loeiheet.
      Ik wist wel dat ze wat zwaar liepen en dat de auto niet top remde, maar toen heb ik besloten om de voorste klauwen maar te reviseren. met remdruk één zuiger er uit geperst, afdichtingen eraf en vevolgens vastgeklemd om de andere zuiger er uit te persen, maar deze zit echt supervast. drukken op de rem om de zuiger eruit te persen geeft geen resultaat.
      wie heeft een oplossing om die zuiger er uit te krijgen, of moet ik een andere klauw gaan halen??

      groeten Tiedo

      #17664723
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        nachtje laten weken in de WD 40? en anders proberen om hem er met perslucht uit te blazen

        #17664724
        postbusmanta
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 July 2004

          Perslucht is 8 – 10 bar.

          Als je op je pedaal drukt, kun je 70 bar opwekken :hmmz

          Ik ken iemand die een losse hoofdremcilinder hiervoor heeft.

          Hij sluit de remklauw rechtstreeks aan op de hoofdremcilinder.
          Hij kan de plunjer er met een M8 bout indraaien, om zo een nog hogere druk te creëren.
          Zo drukt hij vastzittende zuigers uit remklauwen.

          #17664725
          manta2
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            Diverse malen met WD 40 inspuiten en met remdruk proberen eruit te drukken, perslucht onder de 15bar lukt niet,als het echt vast zit.
            Heb het vaker gedaan met 22 bar perslucht, maar is levensgevaarlijk.
            En vervang direct de remslangen, is meestal de oorzaak van vastzittende remklauwen.

            #17664726
            The_Undertaker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 April 2006

              Persoonlijk zou ik niet gaan liggen moeken, en gewoon effe een fris setje klauwtjes bestellen bij http://www.autopartsonline.com

              Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik heb het gepruts overgeslagen en ben maar gewoon voor 2 frisse gegaan, en het kost je de kop ook niet :)

              #17664727
              manta dre
                Lid sinds:
                12 June 2008

                je remklauw in elkaar zetten ontluchten

                en de losse zuiger vasthouden met een tang

                is een stuk veiliger

                je kan bij de automaterialen zaak speciaal vet halen

                om de zuigers en de rubber afdichting mee in te smeren

                de zuigers even met staalwol opknappen

                #17664728
                manta73
                  Lid sinds:
                  21 February 2010

                  Ik heb het zelfde gehad met de a-manta gereviceerde remklauwen nieuwe remblokken erin.
                  De boel goed afgesteld maar onder het rijden werd remklauwen en zelfs de velgen loei heet.
                  Wat bleek,de remslangen van de leiding naar de remklauw waren niet meer goed.
                  Als ik remde,en daarna rempendaal weer los liet.
                  Ging de remvloeistof niet terug,en bleven de blokken schaven op de remschijven.
                  Tis maar een tip,succes

                  #17664729
                  Tiedo
                    Lid sinds:
                    7 December 2008

                    dan ga ik die slangen ook maar meteen vervangen voor de zekerheid.:thumbup

                    #17664730
                    mantaray
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 November 2004

                      ik heb hier ook een oude remcilinder liggen van een spijkstaal wagen
                      die kan ik in de bankschroef klemmen en dan met een schroeven draaier indrukken
                      dan heb je genoeg kracht om hem er uit te drukken

                      #17664731
                      Tiedo
                        Lid sinds:
                        7 December 2008

                        heeft iemand nog een setje ATE klauwen te liggen?? ik ben het nu best zat,die krengen zitten echt vast:swear:swear

                        #17664732
                        voederbiet
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 May 2006

                          ik zou persoonlijk even naar de sloop gaan en een setje calibra/astra GSI/vectra ATE klauwen halen en bij de bij de onderdelenboer een setje rekord 2.2 geventileerde schijven halen.
                          Kost mishien iets meer maar is plug and play en remt beter en je heb geen last meer van vastzittende zuigers of glijbussen.

                          #17664733
                          jomanta
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 February 2006

                            origineel gepost door voederbiet
                            ik zou persoonlijk even naar de sloop gaan en een setje calibra/astra GSI/vectra ATE klauwen halen en bij de bij de onderdelenboer een setje rekord 2.2 geventileerde schijven halen.
                            Kost mishien iets meer maar is plug and play en remt beter en je heb geen last meer van vastzittende zuigers of glijbussen.

                            Kan dit ook met 14 inch velgen, want ik kom zo af en toe wel wat remkracht te kort. :hmmz

                            #17664734
                            The_Undertaker
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 April 2006

                              origineel gepost door Tiedo
                              heeft iemand nog een setje ATE klauwen te liggen?? ik ben het nu best zat,die krengen zitten echt vast:swear:swear

                              http://www.autopartsonline.nl

                              #17664735
                              Keesjr
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                26 May 2006

                                Zoek een vetnippel op met dezelfde draad als de remslang en pers de zuigers eruit d.m.v. een vetspuit, dit gaat heel gecontroleerd en zonder rondvliegende remzuigers.
                                Ik doe dit zelf ook als ze echt heel vast zitten en het werkt altijd.
                                En vervang idd ook de remslangen maar, meestal zijn ze al heel oud………

                                #17664736
                                sniksnak
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  16 May 2006

                                  origineel gepost door voederbiet
                                  ik zou persoonlijk even naar de sloop gaan en een setje calibra/astra GSI/vectra ATE klauwen halen en bij de bij de onderdelenboer een setje rekord 2.2 geventileerde schijven halen.
                                  Kost mishien iets meer maar is plug and play en remt beter en je heb geen last meer van vastzittende zuigers of glijbussen.

                                  Waarom dan die moeite nemen om grote klauwen te kopen en dan met die te kleine schijven rijden vaneen rekord 2.2 van 246 mm terwijl de calibra en kadett GSI 256 mm zijn, blijft er gewoon een stuk van je remblok staan als ze afslijten:hmmz.

                                  Heb daarvoor grotere schijven van 260 mm, gebruik je in ieder geval de volle oppervlakte en blijft recht tov die slappe rekord schijven.

                                  bij interesse u2u

                                  Zie foto’s

                                  foto van mijn kadett die een tijdje stil stond met die schijven erop met GSI klauwen

                                  #17664737
                                  manta b gsi
                                    Lid sinds:
                                    18 March 2010

                                    is alles van astra gsi plug and play ? ook schijven ?
                                    en hoe zit het met omega a schijven en klauwen ?

                                    #17664738
                                    Bavel
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      2 November 2008

                                      [/img] [/quote]

                                      voor welk merk en type zijn deze aangepasten schijven normaal gesproken?

                                      #17664739
                                      Brammmm
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        11 October 2006

                                        origineel gepost door jomanta

                                        origineel gepost door voederbiet
                                        ik zou persoonlijk even naar de sloop gaan en een setje calibra/astra GSI/vectra ATE klauwen halen en bij de bij de onderdelenboer een setje rekord 2.2 geventileerde schijven halen.
                                        Kost mishien iets meer maar is plug and play en remt beter en je heb geen last meer van vastzittende zuigers of glijbussen.

                                        Kan dit ook met 14 inch velgen, want ik kom zo af en toe wel wat remkracht te kort. :hmmz

                                        Wat ik ervan weet past dit. 13 inch ga je in ieder geval niet halen.

                                        #17664740
                                        McLambo
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          24 September 2004

                                          Ik heb als ik me niet vergis ook ATE onder de Ascona liggen, dat is toch de klauw met de dubbele remcilinder (aan 2 kanten)

                                          Hier boven op de foto heeft de klauw van een Kadett GSI een zwevende klauw met maar 1 cilinder. Heb je dan niet minder remkracht?
                                          En wat is er aan die schijven hierboven ‘verbouwd’? Waar komen deze standaard vandaan?

                                          #17664741
                                          sniksnak
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            16 May 2006

                                            origineel gepost door Brammmm

                                            origineel gepost door jomanta

                                            origineel gepost door voederbiet
                                            ik zou persoonlijk even naar de sloop gaan en een setje calibra/astra GSI/vectra ATE klauwen halen en bij de bij de onderdelenboer een setje rekord 2.2 geventileerde schijven halen.
                                            Kost mishien iets meer maar is plug and play en remt beter en je heb geen last meer van vastzittende zuigers of glijbussen.

                                            Kan dit ook met 14 inch velgen, want ik kom zo af en toe wel wat remkracht te kort. :hmmz

                                            Wat ik ervan weet past dit. 13 inch ga je in ieder geval niet halen.

                                            Past zelfs met de meeste 13 inch lichtmetalen velgen zoals ATS, Smoor, BBS e30, HTN.

                                            Rij zelf met 13 inch BBS e30 en dat past super;)

                                            #17664742
                                            Tiedo
                                              Lid sinds:
                                              7 December 2008

                                              het is alweer klaar hoor;) heb 2 andere gehaald en gereviseerd, nu alleen nog ff weer monteren:P

                                              #17664743
                                              2000
                                              Moderator
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                origineel gepost door Brammmm

                                                origineel gepost door jomanta

                                                origineel gepost door voederbiet
                                                ik zou persoonlijk even naar de sloop gaan en een setje calibra/astra GSI/vectra ATE klauwen halen en bij de bij de onderdelenboer een setje rekord 2.2 geventileerde schijven halen.
                                                Kost mishien iets meer maar is plug and play en remt beter en je heb geen last meer van vastzittende zuigers of glijbussen.

                                                Kan dit ook met 14 inch velgen, want ik kom zo af en toe wel wat remkracht te kort. :hmmz

                                                Wat ik ervan weet past dit. 13 inch ga je in ieder geval niet halen.

                                                13″ haal je wel, zelfs 8J, alleen je stuur uitslag wordt iets beperkt door de klauw. (ook van horen zeggen)

                                                #17664744
                                                McLambo
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  24 September 2004

                                                  origineel gepost door McLambo
                                                  Ik heb als ik me niet vergis ook ATE onder de Ascona liggen, dat is toch de klauw met de dubbele remcilinder (aan 2 kanten)

                                                  Hier boven op de foto heeft de klauw van een Kadett GSI een zwevende klauw met maar 1 cilinder. Heb je dan niet minder remkracht?

                                                  Ik quote mezelf maar even, want ik ben toch zeer benieuwd naar dit antwoord :P

                                                  #17664745
                                                  sniksnak
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    16 May 2006

                                                    origineel gepost door McLambo

                                                    origineel gepost door McLambo
                                                    Ik heb als ik me niet vergis ook ATE onder de Ascona liggen, dat is toch de klauw met de dubbele remcilinder (aan 2 kanten)

                                                    Hier boven op de foto heeft de klauw van een Kadett GSI een zwevende klauw met maar 1 cilinder. Heb je dan niet minder remkracht?

                                                    Ik quote mezelf maar even, want ik ben toch zeer benieuwd naar dit antwoord :P

                                                    Als de dubbele zuigerklauw dezelfde diameter heeft als de enkelzuiger, blijft volgens mij de kracht gelijk want bij de dubbelzuigerklauw leggen dan beide zuigers de helft van de slag af als de enkele zuiger om het remblok aan te drukken.

                                                    De remkracht wordt eigenlijk bepaald door de grootte van de remcylinders in combinatie met een grotere hoofdremcylinder. En rembekrachtiger.

                                                    bij de enkelzuigerklauw is er misscien iets verlies van energie vanwege de wrijving van de geleiding in de remzadels.

                                                  24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
                                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.