Toen in met mijn Omega-A van ’90 ben beginnen rijden enkele jaren geleden, viel me onmiddellijk op dat ik het rempedaal nogal ver moest induwen.
De remmen werkten prima, enkel kreeg ik het bij de autokeuring wel eens aan ‘t stok met de tester van de remmen.
Die zei me dat dat niet kon en dat dat niet mocht en dat dat gevaarlijk was etc… maar moesten ze mijn Omega uiteindelijk wel goedkeuren omdat hij naar de wettelijke normen wel prima remde.
Toen ik mijn Omega-A van ’92 gesloopt heb, heb ik dan toch maar de ABS-blok overgeplaatst.
Nu dat ik een jaar ofzo rijd met de andere ABS-blok, zonder probleem, begint deze ook kuren te krijgen.
Als ik nu het rempedaal indruk, lijkt het of ik even geen tegendruk heb en kan ik het pedaal een beetje verder indrukken.
Als ik de tekening van de ABS-blok zo bekijk, denk ik dat een klep lekt van de accumulatoren, maar ik heb voorlopig nog geen kaas gegeten van ABS-blokken, dus kan ik verkeerd zijn.
Ik heb geen goesting om mijn ABS-blok te laten reviseren. Daar vragen ze een arm en een been voor.
Dus zal ik waarschijnlijk mijn Omega-A 2.3D moeten opofferen als donor.