Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › Rempedaal op de bodem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 november 2015 om 16:53 #17274120
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met de remmen op mijn Corsa b C20XE.
Ik heb de auto omgebouwd met een C20XE en daarbij een volledig nieuw (tweedehands) remsysteem gemonteerd. Nu kun je het rempedaal tot op de bodem drukken. Het volgende heb ik gedaan:
ABS systeem gemonteerd van een Corsa b GSI 1995 (Lucas systeem);
Klauwen van een Astra G achter;
Klauwen van een Kadett GSI voor.
Ik heb de auto meerdere malen ontlucht (met het pedaal en onder druk ca. 2,0 bar), maar je blijft het pedaal tot de bodem kunnen indrukken. Ik heb al meerdere onderdelen vervangen zonder resultaat:
Hoofdremcilinder;
Rembekrachtiger;
ABS pomp
Flexibele remslangen.Als ik de abs pomp omzeil, dan krijg ik wel voldoende druk op het pedaal. Probleem lijkt dus in de abs pomp te liggen (heb al een andere gemonteerd zoals hierboven omschreven). Kan er nog ergens lucht in de pomp zitten die ik er niet uitkrijg? Kan ik de abs pomp testen (of laten testen)? Als ik met de auto rijd remt hij wel goed en de abs functioneert ook.
Iemand hier ervaring mee of tips?
Alvast bedankt,
Groet,
Bas13 december 2015 om 11:03 #18301179Bij sommige auto’s moet je de abs pomp ook activeren om te ontluchten als je het systeem leeg hebt gehad.
Gr
13 december 2015 om 12:04 #18301180Dank voor je reactie
Heb ik inderdaad zelf ook al aan zitten denken.
Ik heb al een aantal keer op het forum gelezen dat je de abs unit van een corsa b op de normale wijze kunt ontluchten.
Ik begin er nu aan te twijfelen.
Kan ik de ABS zelf activeren?Groeten
13 december 2015 om 12:09 #18301181Ik weet niet of een corsa B ook met opcom gestuurd kan worden maar ik zweer zowiezo bij de EZ-Bleed voor ontluchten.
Hoeveel remvloeistof heb je verbruikt met spoelen?
Ik gebruik 1.5-2 liter 0.5ltr per wiel na het leeghalen van het systeem om er zeker van te zijn dat lucht er uit is en gebruik de EZ Bleed op 1.5 bar om de vloeistof en het lucht er door te persen.Gr!
13 december 2015 om 12:19 #18301182Ik gebruik ook een EZ-bleed.
Heb al zeker 4 liter door het systeem gespoeld.
Geen luchtbellen te zien.
Ontluchtingsvolgorde:
RA, LA, RV, LVGroeten
13 december 2015 om 12:23 #18301183Vreemd dat zou gewoon moeten werken misschien dat iemand anders uitsluitsel kan geven of de pomp geactiveerd moet worden
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.