Een jaar geleden heb ik in China wel eens een nieuwe zender gekocht voor mij defecte remote keys van een Zafria A Z18XE uit 2002,
Nieuwe Spec is: 2 Buttons Remote Key 433.92MHz for Opel Part Number: GM#:24424723
Foto staat op:http://www.ecutool.com/Opel-2-Buttons-Remote-Key-43392MHz_9633.html
Nu werkte deze zender niet, hoewel ik de volledige koppelings procedure ken, en ook een OpCom heb om de werking te controleren. Ik heb mijn andere key wel eens gerepareerd en opnieuw gekoppeld, dus daar ben ik vertrouwd mee.
Nu viel me op dat de nieuwe zender er iets anders uit ziet dan de oude. Ik dacht destijds dat de spec wel goed zou zijn, en dat het gewoon een nieuwe layout was met een nieuw schema en modernere componenten, maar met “bekend en goed oude gedrag”.
Had deze zender het horen te doen met mijn Zafria A Z18XE uit 2002 omdat er maar 1 type sleutels is?
Of hebben die oude wagens een andere sleutel zender nodig dan die die hierboven staat?
Wie heeft goede ervaringen met sleutel vervanging voor mijn type Zafira, en met welke sleutel in welke internet winkel kan ik beter uit de voeten?