Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Remmen werk van EBC/Zimmerman
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 januari 2010 om 22:02 #17215712
Toch eens een vraag.
Via een ander topic heb ik een linkje gevonden naar een Duits forum.
Daar is veel (meer) te vinden over de Zafira A en OPC.
Echter wordt er veel gesproken over remblokken van EBC. Green Stuff en Black Stuff.
Wie heeft hiermee ervaring? Of is het troep en zeggen jullie van laat maar liggen.
En zegt Zimmerman jullie verders iets?
3 januari 2010 om 01:46 #17581175EBC
Die leveren sport remblokken, volgens mij is er ook nog Yellow Stuff en Red Stuff
Die remblokken zijn van een ander materiaal dan de originele, volgens mij zijn er hardere en zachtere wat alles te maken heeft met het remprestaties en de hoeveelheid remstof… verbeter me maar als ik het niet goed heb.
Zimmerman levert o.a. remschijven en voor zover ik weet is dat wel goede kwaliteit.
Ik ben direct ff gaan zoeken en hier heb ik een link voor je:
http://www.ebcbrakes.com/dutchpages/index.shtml
Overigens kan ik mij herinneren dat een kennis van mij eens Green Stuf heeft gehad omdat dat minder stof zou geven maar die er vlot weer uit heeft gehaald omdat ze gingen piepen… maar hij is dan ook een zeer rustige rijder.
3 januari 2010 om 17:22 #17581176Nog niet zolang geleden ook overwogen zimmermanns te kopen…wegens de vele negatieve reacties (oa scheuren) heb ik het niet gedaan.
Wil je goede schijven ga dan voor de EBC’S, gegroefd en niet doorgeboorde variant, kan ff niet op de naam komen.
Baas J.
3 januari 2010 om 17:33 #17581177ik had op mijn vorige auto (een golf 3 vr6) rondt om gegroefde schijven met green stuff (green is de straat versie) remblokken. vooral bij hoge snelheid (meer als 130km) merkte ik het verschil heel goed dan was het echt of je een anker uit gooide. een nadeel vondt ik dat het warm moest worden om goed te werken vooral bij de eerste keer remmen dacht ik wel eens rem je nou of niet.
al met al vondt ik het geen miskoop.4 januari 2010 om 18:10 #17581178AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb zimmermann’s op mijn vectra zitten, niks geen klachten hoor. Zijn geperforeerd, maar maken niks geen lawaai ofzo
4 januari 2010 om 18:19 #17581179greenstuff is rotzooi
heb ze gehad maar nooit meer:
piepen, leek wel een vrachtwagen
bij wat harder remmen enorm fadenhen nu ferodo klaarliggen
5 januari 2010 om 15:13 #17581180oke dus geen EBC blokkies voor mij dus.
Maar euh wie wat waar over Zimmerman schijven. Heb pas 1 reactie gehad hierover.
Zijn er bekende kwalen of klachten omtrent deze schijven. Hoorde een keer iemand zeggen dat ze scheuren bij de gaten omdat deze geboord zijn.
5 januari 2010 om 20:10 #17581181Klopt.
5 januari 2010 om 20:37 #17581182AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nou ja, er zijn ook wel tevreden mensen met zimmermanns. Had hiervoor brembo max schijven, maar die waren stukken slechter en luidruchtiger dan de zimmermanns. Gebruikte bij allebei ferodo blokken trouwens.
5 januari 2010 om 23:19 #17581183Voor Ferodo gaan idd.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.