Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › remmen voorzijde vervangen van massief naar geventileerd?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 mei 2014 om 20:16 #17265910
X12xe 5 durs corsa b 2000
heb orgineel massieve schijven aan de voorzijde zitten.
nu remmen deze prima. Al zijn de blokjes eind dit jaar wel aan vervanging toe.
De schijven niet niet de nieuwste meer, dus zit er aan te denken die ook mee te vervangen.nu twijfel ik naar een upgrade naar geventileerde schijven.
Wat adviseren jullie?
met het oog op de orginele rembekrachtiger en verdeler enzo.ga ik uiteindelijk ook beter remmen? Of kan ik net zo goed weer voor massief gan?
ik ben benieuwd
17 mei 2014 om 05:46 #18234279AnoniemLid sinds:
1 January 1970als je de zelfde diameter houd
remt het niet andersenkel bij veel remmen koelt het beter
verder zit er geen verschil tussen remkracht
als de schijf nu masief of geventileerd isga je een maatje groter dus ook grotere klauwen + bijbehorende grotere remblokken
dan wordt het wel anders/beter ;)17 mei 2014 om 07:16 #18234280Mogelijke upgrades:
236mm schijven geventileerd + klauwen van een 1.4 16v
256mm schijven geventileerd + klauwen van een 1.6 16v (sport / gsi)
Of je neemt de klauwen + 256 mm schijven van een Astra F vanaf 1.6 16v of elke 2.0 16v Opel met voorwielaandrijving.Zie hiervoor het topic van WimV6 zijn Corsa Diesel.
17 mei 2014 om 15:15 #18234281Ik zou voor gsi remmen gaan. Ik rij zelf met zimmerman geboorde schijven en ferodo ds2500 super combinatie. Kost wel wat dan heb je ook wat.
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
17 mei 2014 om 16:08 #18234282En nu van mij een heel domme vraag ik ben 64 jaar, en altijd werkzaam geweest in de auto wereld .
wat bereik je er mee , gewoon nieuwe schijfjes en blokken monteren dan staat hij gewoon op tijd stil en niks geen gedoe ??????? .
vertel mij nou is wat er verder zo goed is dan , ik denk als je bij voordeelparts een zet ATE besteld dat je voor 75€ de hele zooi nieuw hebt uitwisselen en klaar.
ik sta open voor elk commentaar hoe goed de rest mag zijn je mag hier 120 km max het ding loopt ???170 km en wanneer rij je dat alle dagen Duitse autobaan ??dan heb je de verkeerde auto onder de kont . simpel als wat .
Bert
17 mei 2014 om 16:14 #18234283Waarom chippen? Waarom turbo ombouw?
Is wel een domme vraag vind ik, dit is een forum waar bijna iedereen verbeteringen/veranderingen aan zijn auto doet.
Het remt gewoon beter met grotere remmen, moet niet, mag wel.
17 mei 2014 om 16:33 #18234284sjoerdie ik ben het helemaal met je eens, niet dat het een hele domme vraag is van famempeters. Hij begrijpt het gewoon niet. Ik ben ook wat ouder en zie er de humor wel van in om een ombouw te doen. Grotere remmen staan ook leuker in de open velgen.
ik zelf heb ook een standaard cabrio en heb een achteras met schijven liggen die ik wil gaan reviseren en eronder zetten. gewoon omdat het mag en kan en het is nog een leuk gezicht ook.
En ik wil er een gsi motorkap op zetten niet om het te doen laten voorkomen dat het een gsi is, maar gewoon omdat ik het mooi vind en weer omdat het mag en kan.dit is mijn mening en daar zullen we het mee moeten doen ;) ;) ;)
17 mei 2014 om 18:28 #18234285En je mag inderdaad maar 130, maar een sportief rijder trekt sneller op als de gemiddelde, en wil dus ook sneller kunnen remmen. En wat een zever van de verkeerde auto onder je kont, niet alleen audi’s zijn snelle autos.
Ik heb nu opc remmerij onder mn auto, en vergelijk je dat met standaard remt het vele male beter en voel ik me een stuk veiliger op de weg.
Laatst ontstond er file, ik moest flink in de remmen, maar ik stond stil, links en rechts kwamen de autos voorbij omdat ze niet optijd stil stonden.
Advies, ga niet enkel je schijven vervangen voor geventileerde, maar ook voor groter, anders gewoon orgineel houden.
17 mei 2014 om 18:46 #18234286hey domme vragen bestaan niet! dus doe lief tegen die meneer! :ass :ass
17 mei 2014 om 19:17 #18234287AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hier in elk geval een stukje leesvoer: viewtopic.php?p=2431403#p2431403 ;)
17 mei 2014 om 19:46 #18234288Denk geen stomme vraag van Bert. (Famempeters)
Maar soms doe je het voor de looks, een remmenombouw.
Soms om harder en dan vooral langer hard kan remmen.Ik heb bij mijn Vectra ook een Remmen upgrade gedaan aan de voorzijde, van 288x25mmschijven naar 308x25mmschijven.
En dan mag je nog maar 130max in NL. maar niet iedereen rijdt niet alleen maar in NL. ik ben rrg blij met mijn GOEDE remmen op de Vectra.Dit ook met de Corsa, deze is nan 67pk / 132nm naar 103pk / 191,5nm gegaan, daarmee kwam ik er gauw achter dat de 236×10 schijven knap te kort schoten, iets wat lijkt op blauwe tot bijna paarse schijven.
Dan deed ik jiet eens gek.Heb er nu een 256x24mm remmenset op gezet.
Verstuurd vanaf mijn Samsung S3-mini met Tapatalk
18 mei 2014 om 11:37 #18234289Ik heb een dikke huid !!
ik begeleid momenteel technisch Prive een Vak garage die op de rand staat van naar de knoppen gaan heeft 2 leerling monteurs lopen die ik opvang . dus ik weet er gelukkig niks van !!!
Ik heb nu daar al zoveel ge hobby en geknutsel zien binnen komen dat is bar en boos .tuurlijk zijn er op het Forum kunstenaars en technische mensen die dit perfect doen en kunnen, maar als ik de vragen lees dan is het niet gemakzuchtig wat opvragen (ik zelf ook waarom zoeken als een forum lid roep zo kan je er bij ) maar er geen reet van weten en die willen dat dit soort dingen gaan doen .
en dat het goed en leuk uit ziet ??? en leuk is om te doen ben ik met iedereen eens ik ben ook niet tegen maar ik zie te veel geknoei en je zit wel in het verkeer .
hier op de buurt zijn veel niet echte Nederlanders met 4 merken en type banden rijden kapotte lichten jaar in jaar uit waar ze de keuring halen ??????? rem blokjes van de sloop ??? en gaat het fout mag de garage het opknappen en zijn we te duur ???? afkeur op 4 verschillende banden je word nog geïntimideerd ook .wat mij betreft net als de TUV ,auto heeft type goedkeur en elke wijziging aan deze type keur naar de keuring !!!!
nogmaals ook ik vind een goed uitziende auto top en ben beslist niet dom !!!!!
19 mei 2014 om 12:02 #18234290AnoniemLid sinds:
1 January 1970Je neemt veiligheid gewoon serieus en dat is alleen maar doet :thumbup
19 mei 2014 om 14:32 #18234291ik begrijp het wel.. :)
maar als je zo redeneert zou je dus niemand op een forum tips meer kunnen geven.. want stel dat ie het verprutst!
dan wordt het net het klusforum :P waar iedereen bij elke vraag reageert met dat je een proffessional moet zijn of inhuren om je gas/water/eletriciteitsleiding etc te maken.
waar is het forum dan voor??
iedereen is volwassen. of bijna :P en dat komt met verantwoordelijkheden over inschatten of je de klus wel of niet aankan.die klauwen en schijven die aangeraden werden zijn plug en play.
dus als hij zijn eigen blokken en schijven kan vervangen, kan ie dit er ook op krijgen.ik heb ook 256 gsi klauwen met ferrodo ds2500 en dure geboorde brembos op een corsa a.
die ging ook niet harder als 140. maar dat heeft er geen bal mee te maken toch?! ;)
ik rem niet alleen op topsnelheid.. ook met 40 en 73, enz…
en dit remt 20x beter langer en vaker als origineel.
ik zou de originele prut schijfjes nooit meer terug willen.19 mei 2014 om 14:56 #18234292@kaneelschep wrote:
ik begrijp het wel.. :)
maar als je zo redeneert zou je dus niemand op een forum tips meer kunnen geven.. want stel dat ie het verprutst!
dan wordt het net het klusforum :P waar iedereen bij elke vraag reageert met dat je een proffessional moet zijn of inhuren om je gas/water/eletriciteitsleiding etc te maken.
waar is het forum dan voor??
iedereen is volwassen. of bijna :P en dat komt met verantwoordelijkheden over inschatten of je de klus wel of niet aankan.Persoonlijk vind ik dat het er een beetje vanaf hangt hoe de vraag gesteld wordt. Vaak kun je uit de vraag zelf al afleiden of iemand weet waar die mee bezig is of niet. En daar kun je je advies op aanpassen.
Ik ga iemand die in z’n eerste post vraagt hoe je bougies moet vervangen niet bij z’n tweede post tips geven bij het vervangen van een koppakking.
19 mei 2014 om 16:19 #18234293Je hebt wel gelijk dat je aan de vraagstelling wel beetje kan zien wat iemand kan en weet.
Maar dan nog zou ik niet weten waarom je het niet gewoon uit zou leggen.. Je kan niet in zijn/haar hoofd kijken wat ie echt snapt, wil en kan leren.
Hoe leert men anders bij als niemand wil uitleggen over wat men nog niet weet.. Alleen maar omdat je het nog niet weet?
Ik wist het ook eens niet…
Je kan in verdere discussie in het topic altijd nog de tip geven dat ie er maar mee naar een garage moet.
Maar zoals ik al zei. ik begrijp heus wel dat en waarom het voor sommige een nogal dubbele en lastige kwestie is.
Ik leg de verantwoordelijkheid misschien wat snel bij de mensen zelf. En er zijn inderdaad helaas zat mensen die die verantwoordelijkheid helemaal niet aan kunnen of willen.
Maar moet ik dan voor die mensen gaan denken?
Gister nog heel seizoen 3 van slechtste chauffeur van nl gekeken.. Sommige mensen valt niet voor te denken :P
Lastige issue. :( :hmmziig.. Remmen! Corsa! Goeie dingen. :D
Corsa b remt vele malen beter met de aangeprezen waren. Maar kan je het niet. Blijf eraf en laat het dan lekker zo. ;) :angel
Succes. :thumb19 mei 2014 om 18:47 #18234294@Famempeters wrote:
En nu van mij een heel domme vraag ik ben 64 jaar, en altijd werkzaam geweest in de auto wereld .
wat bereik je er mee , gewoon nieuwe schijfjes en blokken monteren dan staat hij gewoon op tijd stil en niks geen gedoe ??????? .
Geen gedoe dan sta je op tijd stil, maar je wilt gewoon eerder dan op tijd stil staan als het moet.
Daarnaast kost deze upgrade misschien een 75 euro meer dan nieuwe standaard spullen er op zetten.
Dan zou ik dat er zeker voor over hebben en met mij vele anderen.Tevens vind ik dat als je altijd werkzaam geweest bent in de branche dat je je zelf gestelde vraag (wat bereik je ermee) denk ik ook wel zelf zou moeten kunnen beantwoorden.
In dit geval is 1 maat groter gewoon beter.
22 mei 2014 om 08:16 #18234295De corsa remt ook zeker niet slecht
als hij met grotere gecentileerde schijven beter remt is de keus snel gemaakt. Aangezien xe kosten vrijweg het zelfde zijn.Vervangen gaat wel lukken. Dat is het probleem niet hoor :thumb
gaat mij echt om net verhaal of het beter wordf, en zo ja, wat zijn de veranderingen.
gaat hierbij om de 1.6 16v gsi klauwen en schijven icm met mijn huidige x12xe rembekrachtiger en verdeler.op mijn andere corsa x12xe gebruikte ik de zelfde bekrachtiger en verdeler icm meriva 1.8 schijven, met calibra turb klauwen, en op de achteras kadett 2.0 schijven en klauwen.
had de bekrachtiger en verdeler latw wisselen met die van een kadett gsi wat een zeeer grote verbetering was.Omdat ik nu dus grotere remmen wil plaatsen wil ik dus weten of ik dus ook daadwerkelijk beter ga remmen.
het is ook voor de looks. Rijdt met een 14″ steffan breedset. Dat staat natuurlijk mooier dan met wat grotere remmen. Eerlik is eerlijk.
22 mei 2014 om 09:03 #18234296AnoniemLid sinds:
1 January 1970de vraag wordt een beetje uit verband getrokken
in eerste instantie vraag je of er verschil zit in remkracht tussen masief en geventileerd
dat zit er dus niet en kan met de zelfde hrc en bekrachtiger
ga je groter dan is het beter om alles te upgraden
snap de opmerking van famempeters wel een beetje
maar van andere kant ook weer geheel niet beetje dubbel duswant ook hij trekt de hele vraag uit het verband
als iemand vraagt of er n straal motor achter in z,n vectra station te bouwen is
kun je daar n heel lang verhaal van maken of dat wel of niet verstandig ismaar je kan ook gewoon JA postten
vraag beandwoordmoet wel zeggen dat er hier mensen zitten die denken dat ze technische kennis hebben
daar dus ook naar postten
en daardoor vaak verkeerde adviezen en soms zelf gevaarlijke adviezen geven
dat vind ik vel erger dan iemand die mischien een domme vraag steldiemand met verstand van zaken zal zo,n domme postter er wel uit pikken
maar dat zoort mensen stellen vaak geen technische vragen………22 mei 2014 om 09:17 #18234297@Famempeters wrote:
ik sta open voor elk commentaar hoe goed de rest mag zijn je mag hier 120 km max het ding loopt ???170 km en wanneer rij je dat alle dagen Duitse autobaan ??dan heb je de verkeerde auto onder de kont . simpel als wat .
Bert
En iedereen houd zich ook altijd netjes aan die max :sleeping :angel
Ben heel blij met mn gsi remmerij :jerry
22 mei 2014 om 09:36 #18234298Houd er ook rekening mee dat als je de rembekrachtiger wisseld voor een andere dat het gaat om de diameter van de remcylinder waardoor die beter remt, blijft die gelijk verandert er niks.
Maar vraag me ook al een tijdje af hoe bereken je nu de juiste remcylinder / druk.
22 mei 2014 om 09:44 #18234299Met een grotere bekrachtiger veranderd er wel degelijk wat.
Je hoeft veel minder hard op het pedaal te trappen omdat er veel meer bekrachtiging is..
Ik had senator bekrachtiger en hrc op mijn corsa v6 en grilling remmen.
Als ik dat had gedaan met corsa bekrachtiger en hrc, had ik het pedaal krom.moeten drukken om hard te remmen
22 mei 2014 om 10:26 #18234300Grotere remmen vergroten gewoonweg het rijcomfort en veiligheid. Allemaal leuk en aardig dat origineel goed genoeg is en dat dat er op ‘hoort’. Maar het is tegenwoordig ook 2x zo druk op de weg als wanneer de auto van de band kwam rollen. Ik heb zelf ook op allebei mn auto’s grotere remmen, ook opel plug en play. Maar ik moet niet meer denken aan de originele remmen want dat is gewoon ronduit gevaarlijk. Bij een corsa B zal het nog wel meevallen, maar autos van voor 1990 met originele remmen vind ik persoonlijk gewoon link.
Ieder zijn eigen mening en ik begrijp de reactie van Famempeters volkomen, want dan kom je een keer bij de garage, bestellen ze nieuwe blokken en dergelijke en past de hele handel weer niet omdat iemand uit het verleden besloten heeft grotere remmen te monteren zonder dit fatsoenlijk te documenteren. Daar schiet het altijd bij in, en dat is absoluut spijtig. Hoevaak ik wel niet dingen hebt moeten terugsturen omdat ze niet origneel meer zijn, dat is jammer maar ondertussen heb ik dat ook wel geaccepteerd, het zijn immers geen nieuwe auto’s meer, we leven niet in een ideale wereld.
De topicstarter vraagt zich af of hij winst kan boeken door het monteren van geventileerde schijven, kortom hij is niet geheel tevreden over de huidige situatie, dat er daarom reacties komen die beschrijven welke opties er nog meer zijn (ook gewoon opel en plug&play) vind ik gewoon goed en logies.
Kortom, opties (uit mn hoofd, even nakijken dus!):
-Origineel
-256×20 – 1.6 Corsa B GSi
-256×22 – 2.0 8v van de Kadett-E/Astra-F/Calibra
-256×24 – 2.0 16v van Kadett GSiEnige wat je dan hoeft aan te passen is je spatplaat (als die er uberhaupt nog opzit)
Verder passen calibra turbo/saab 9×5 remklauwen (fn54, fn56?) ook dacht ik, in combinatie met 280×24 meriva schijven
Echter heb je dan wel centreerringen voor het naafgat nodig, en bij fn56 klauwen moet je ook een stukje van je remblokken afvijlen.Let ook op de rembekrachtiger inderdaad, deze is voor het ‘remgevoel’ het allerbelangrijkst. Zo heb ik op mijn E kadett een grotere zitten dan op mijn C kadett, en ook al zitten op beide dikke klauwen en schijven, dat verschil is echt behoorlijk. Bij de C moet ik 4x zo hard trappen om net zo hard te remmen.
Ik heb echter geen idee hoe het zit met hoofdremcilinders en bekrachtigers, en welke je dus plug en play kan monteren, daar zouden anderen even over moeten uitweiden.
22 mei 2014 om 22:10 #18234301Simpel zat.
De Corsa-B is ten aller tijden met een zelfde HRC en bekrachtiger geleverd.
Ongeacht 236×10 massief, 236×20 geventileerd, 256×20 geventileerd.
Enige verschil is 2 of 4 leiding aansluitingen ivm ABS of niet.Toch heeft zeker de 256×24 grotere remkracht.
Dat komt omdat de klauw hetzelfde is (bij massief past de 20mm schijf niet in de klauw), enkel de bracket is anders.
Dat met een grotere schijfdiameter komt daar kracht maal arm bij.De 234×20 zal vooral bij langer remmen, en vanaf hogere snelheden helpen ivm betere remkoeling.
Willem
Verstuurd vanaf mijn Samsung S3-mini met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.