Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › remmen vervangen of hulp gevraagd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juni 2011 om 18:41 #17852619
weer een klein beiteltje erop zetten en los proberen te tikken? probeer er ook een beetje kruipolie in te laten lopen en zo nu en dan klap geven op de kop met flinke hamer.
probleem van uitboren is dat je hem er helemaal niet meer uitkrijgt en dus ook het draad in de naaf verkloot. je moet dan vervolgens met een grotere bout gaan werken waardoor je de schijf uit moet boren en nieuw schroefdraad in de naaf moet tappen.
21 juni 2011 om 19:33 #17852620Zet een zaagje op de kop van de schroef en zaag er een sleuf in.
Dan kan je hem er met een platte schroevendraaier uit draaien.Wss heb je dan ook een zaagsnede in het rubbertje zitten, maar die kosten niet zoveel om te vervangen.
22 juni 2011 om 15:52 #17852621nou het probleem word leuker,want ok de 2 imbus bouten aan de achterzijde zijn door:S
dus ook die gaan niet los meer.denk dat ik maar ga kijken voor 2 andere voorpoten met remmen dr aan.
dit schiet niet op meer,plus me veren zijn aan vervanging toe en me brekers zijn zwaar verroest22 juni 2011 om 19:26 #17852622het zit je ook niet mee. maar wees blij dat je hem niet bij een garage heb gedumpt dan was je nu paar 100 verder geweest.
ook voor deze bouten geld weer; paar flinke klappen op de kop geven (hier zal je pijpje tussen moeten houden ivm de diepte ) en vervolgens los proberen te draaien door er iets in te slaan wat goed vast blijft zitten.(grotere inbus,torq,stevige platte schroevendraaier)
weet even niet of je erbij kan komen maar e.v. een gasbrandertje op de veerpoot houden om de bout heen zodat hij wat uitzet maakt het ook stuk makkelijker. :wink:zou voor het gemak de hele veerpoot eronderuit trekken zodat je hem op een werkbank plat kan leggen
ik kom volgend weekend wel ff op de koffie. zal dan e.v. een poging wagen en anders neem ik wel een veerpoot mee dat we die er ff opzetten, kunnen we de oude remklauwen gewoon losboren :wink:
22 juni 2011 om 20:40 #17852623iemand een v6 ruilen voor een leuke fiets met goedwerkende remmen king:
pffff word er een beetje gek van…maar goed we geven niet op
als je zou willen kijken drakos van de week graaaaaaaag :wors :wors :wors wnat dit werkt niet
misschien dat jij een oplossing heb oid..22 juni 2011 om 21:11 #17852624ik ben fietsenmaker ;) heb nog wel wat moois voor je staan, wil hem zelfs wel ruilen voor mijn eigen bike :jerry
maar volgend weekend gaat zeker lukken, ga dit weekend mijn eigen fixen en volgende week ff ertussenuit, daarna ben ik weer beschikbaar.
ik neem dan wel wat speelgoed mee om t los te krijgen als t dan nog nodig is (en waarschijnlijk ben ik wat minder voorzichtig, wil nog wel s de oplossing zijn :angel )23 juni 2011 om 15:09 #17852625Word dan tog 2 nieuwe veerpoten halen als je lomp bent :jerry
23 juni 2011 om 15:55 #17852626@Maurice89 wrote:
Word dan tog 2 nieuwe veerpoten halen als je lomp bent :jerry
pardon????? niet zu brutaal he !!! :mrgreen:
nee man de vorige eigenaar heeft de schroeven verpest,en om eerlijk te zijn baal ik er zwaar van.
ik weet niet of de vorige eigenaar hier lid is,maar erg zuinig was deze jongen niet op zn calibra!!
2 augustus 2011 om 21:57 #17852627en alles weer gemaakt ???
13 augustus 2011 om 20:52 #17852628de remmen zijn vervangen,alleen ik moet hem wel heel erg diep intrappen wil die remmen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.