remmen v6

Forumindex Forums Modellen Calibra remmen v6

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    bigmike

hey

Ik heb een vraagje,remmen en schijven vervangen van een v6,is dit makkelijk te doen of niet?

want me remmen zijn op en me schijven zijn aardig geroest, en ik heb nu iedere x als ik me calibra een weekje of zo stil laat staan,dat me achterrem of iets vast zit.

lijkt dan wel of hij op me handrem blijft staan,en ik denk nu dus dat me remmen vast geroest zitten of zo.

ik kan wel gewoon wegrijden,je hoort dan wel een bonk ,(het geluid alsof die los schiet)en dan rijd ie gewoon.

maar goed de vraag was dus :remmen vervangen,makkelijk te doen of niet:angelen mocht iemand een idee wat het anders kan zijn,let me knowwwww:jerry

16VCalibra
      Deelnemer

blokken en schijven zijn heel makkelijk te vervangen. heb de mijnes zelf vervangen onder toezicht van mn broer, heb meer als 95% zelf gedaan en deed het voor het eerst. let gewoon heel goed op hoe je alles uit elkaar haalt. en neem er de tijd voor.

drakos
        Deelnemer

monteren van schijven en remblokken kan je makkelijk zelf. als je ze vervolgens gaat ontluchten moet je wel iemand met wat ervaring erbij hebben.(dit moet zoiezo met zn 2en)

maar hoe ik het zo lees zijn het je handremblokken die blijven hangen, zou de achterschijven er even vanaf trekken om te kijken wat daar aan de hand is. wat ik zelf heb gehad is dat de veertjes die de hevels terugtrekken gebroken waren.

e.v. geroeste schijven is 3x hard remmen, zijn ze zo schoon :P

bigmike

[rquote=1860972&tid=142050&author=drakos]monteren van schijven en remblokken kan je makkelijk zelf. als je ze vervolgens gaat ontluchten moet je wel iemand met wat ervaring erbij hebben.(dit moet zoiezo met zn 2en)

maar hoe ik het zo lees zijn het je handremblokken die blijven hangen, zou de achterschijven er even vanaf trekken om te kijken wat daar aan de hand is. wat ik zelf heb gehad is dat de veertjes die de hevels terugtrekken gebroken waren.

e.v. geroeste schijven is 3x hard remmen, zijn ze zo schoon :P[/rquote]

ontluchten,moet dat ook nog:D

vriend van em heeft het laatst gedaan op zn astra en die heeft ok niet ontlucht:P

maar over mn handremblokken,die kan ik indd ff na kijken ja,als me wilen dr teminste af willen,ik heb het namelijk 2 maanden geleden al een keer geprobeert en toen wouden me banden er niet af:wtf
            maar idd binnekort maar weer een x proberen

corsaracer
            Deelnemer

ontluchten is nergens voor nodig.

en als je wielen er niet af willen dan eens goed stampen tegen de velgen links en rechts van de velg (op de band zelf dus….)

16VCalibra
              Deelnemer

denk al? heb ook niks onlucht want je komt tog niet in het circuit??

noci
                Deelnemer

Een moer er los op laten zitten en even met een zware hamer achter op de band slaan ! gaat altijd los !

noci
                  Deelnemer

Weet niet waar je woont maar anders wil ik je er wel mee helpen, heb er zelf ook een gehad vond het een fijne wagen.

drakos
                    Deelnemer

ontluchten is ook niet noodzakelijk, maar al wil je je remmen goed onder handen nemen zou ik het meteen meepakken, wie weet hoe lang de olie er al inzit en je hebt de wielen er tog al vanaf dus je hoeft ook niet te romellen om erbij te komen.

velg inderdaad paar klappen geven, komt vanzelf los, dit geld meestal ook voor de schijf/trommel. willen meestal ook niet zonder beetje overtuiging.
                      om het veertje te controleren hoeft je schijf er niet vanaf trouwens, dit zie je zitten aan de achterkant/binnenkant van de naaf.

corsaracer
                      Deelnemer

dan ben je je remmen niet aan het ontluchten maar dan ben je dus gewoon de olie aan het vervangen…

drakos
                        Deelnemer

zo kan je het ook zien inderdaad :P. ik pomp er meestal gewoon liter olie doorheen zodat het meeste vervangen is en zeker weten ontlucht.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.