remmen upgrade vec a 2000

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel remmen upgrade vec a 2000

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231473
    vectra2000driver
      Lid sinds:
      1 June 2010

      vraagie betreft remmen upgrade

      ik heb zelf dus een vectra a 2000
      waarvan de schijfmaat voor 256×41.00×24.00 is en zoals ze worden geleverd dan in 6 gaats (waarvan je natuurlijk maar 4 gebruikt lolszz)

      nu zag ik in een andere topic
      http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=121189

      dat je de schijven van een opel corsa d zou kunnen gebruiken….

      opel corsa d 1.3 cdti 16v. mot.z13dth 66kw vanaf 08-2006 de schijfmaat in 284×43.3×22.0 heeft

      nu heb ik remklauwen van een vectra a 2,5 24v v6 mot c25xe van 93/95 weten te bemachtigen op de vec a v6 zitten schijfen in de maat 284×41.0x24.00

      zou ik dan gewoon de rem upgrade kunnen uitvoeren op basis van deze gegevens ??

      en dan gewoon de remblokken voor de vec a v6 erbij kopen natuurlijk…

      hopelijk kunnen jullie me helpen dan kan ik alvast met de upgrade van het onderstel beginnen en zo opwerken naar het motor toe :)

      groetjes

      #17802810
      Roger
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        V6 of cali/vec turbo klauwen + Meriva A 1.8 (4 gaats) schijven kopen. (gewoon bv. bij automaterialen zaak, maar dan wel Brembo’s kopen, en geen chinese meuk merk)

        Dan 2 RVS centreer ringen laten draaien voor die schijven. Naaf van jou is 56.6mm, en meriva is rond de 60 geloof ik. Maar dat kan je vinden op de tekeningen van de remschijven.

        suc6!

        #17802811
        jermir
          Lid sinds:
          20 January 2010

          Bremssattelhalter um die große Vectra C GTS Bremsanlage ( Bremsscheiben 314 x 28mm in Verbindung mit den original Vectra C Bremssättel ) an folgende Opel Modelle zu verbauen:

          Ohne Änderungen fahrbar an allen Opel mit 5×110 Lochkreis zb. Omega A B
          Mit Radnaben Umbau auf 5×110 Lochkreis auf sämtlichen Opel Modellen z.b Astra, Calibra, Kadett & Vectra Federbeinen zu montieren.
          Es können weiterhin 15Zoll Felgen gefahren werden.

          Relativ geringer Umbau Aufwand für enorme Bremskraft.

          http://www.epytec.de/Bremsentechnik/Bremssatteladapter/Opel/Opel-Kadett-Senator-Omega-Vectra-C-Adapter-Bremsanlage.html

          #17802812
          lemmuh
            Lid sinds:
            29 July 2005

            Heb hier laatst op het forum iets gelezen over een blauwe Astra F, maar die had er ook een flinke set remmen onder liggen. Alleen weet ik niet meer wie of waar ik dat gelezen heb…
            Misschien dat iemand weet waar ik het over heb, kan namelijk niet meer op het merk/type remmen komen.

            EDIT:
            Heb hem gevonden linkje ==>>
            http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=142160&page=2

            Jeroen

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.