Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › remmen upgrade ascona c 1.6s 1987
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 september 2013 om 11:14 #17260608
hallo
ik heb een vraag omtrent de remmerij/ophanging van een ascona c
zoals bekend heb ik eens een tigra gehad met een gepepte c20xe erin .. een geweldig blok was dit
nu ben ik aan het overwegen wat de plannen zijn met de ascona .. van 1 kant houd/maak ik hem het liefst orgineel maar wat nette/sportievere aanpassingen zonder de auto te verpesten is ook een optie ..
maargoed wat heeeeeeel mischien nog een optie is waar ik over zit te denken is dus een motorswap van de 1.6s naar een c20xe of c20let motor (nog lang niet zeker )maar voor dit zal gebeuren is toch echt het onderstel aan de beurt (upgrade)
om mijn vraag kort te sluiten ..
wat zijn de mogelijkheden zonder de auto rigoreus te verbouwen ?
ik heb bijvoorbeeld ook kadett gsi draagarmen en derglijke voorbij zien komen .. is dit zo om te wisselen of is het onderstel van een kadett compleet anders?
ik heb wel gevonden dat er iets anders is met de veerpoten of kan ik gewoon ascona veerpoten blijven gebruiken ?alvast bedankt
14 september 2013 om 11:30 #18173305@blue_thunder_1987 wrote:
hallo
ik heb een vraag omtrent de remmerij/ophanging van een ascona c
zoals bekend heb ik eens een tigra gehad met een gepepte c20xe erin .. een geweldig blok was dit
nu ben ik aan het overwegen wat de plannen zijn met de ascona .. van 1 kant houd/maak ik hem het liefst orgineel maar wat nette/sportievere aanpassingen zonder de auto te verpesten is ook een optie ..
maargoed wat heeeeeeel mischien nog een optie is waar ik over zit te denken is dus een motorswap van de 1.6s naar een c20xe of c20let motor (nog lang niet zeker )maar voor dit zal gebeuren is toch echt het onderstel aan de beurt (upgrade)
om mijn vraag kort te sluiten ..
wat zijn de mogelijkheden zonder de auto rigoreus te verbouwen ?
ik heb bijvoorbeeld ook kadett gsi draagarmen en derglijke voorbij zien komen .. is dit zo om te wisselen of is het onderstel van een kadett compleet anders?
ik heb wel gevonden dat er iets anders is met de veerpoten of kan ik gewoon ascona veerpoten blijven gebruiken ?alvast bedankt
hoi de kadett draag armen zullen niet passen ascona is heel anders
je kan de lange subframes van een 1,8 of 2,0 eronder schroeven
die wat je nu hebt lopen tot einde draag arm en die lange lopen tot de radiator balk dus meer stevig heid
ascona veer poten kan je gewoon gebruiken als je wilt enigste verschil met kadett astra calibra en vectra is dat de poot van een ascona 2 cm hoger is en ander top lager heeft,en ligt aan t bouw jaar welke veren je hebt konisch of cilindrischik heb zelf ook een ascona c met c20xe uit 82 en is toch wel wat nodig voor de ombouw
ik weet niet wat jij voor bak hebt en voor een motor type op dit moment …. maar heb je een 16sh hoef je geen naven te verwisselen voor de assen omdat je al dikke hebt
als je een f16 5 bak eronder hebt kan je die ook gebruiken
natuurlijk uitlaat moet aangepast worden
je moet benzine tank voor injectie hebben en benzine pomp en dikkere benzine leidingen
zou ook een dikkere radiator gebruiken (2,0)14 september 2013 om 12:18 #18173306de eerste vraag moet zijn welke 1.6 heb een bigblok afmetingen zijn gelijk aan een 2 liter.
als ji die hebt is het relatief makkelijk ombouwenanders goed nadenken struikelblok is de versnellingsbak steun
die is anders bij een ascona14 september 2013 om 18:22 #18173307hallo .
het is een 1.6s met OHC motor ?
er zit reeds een 5 bak onder .. ik heb alleen nog weinig opel(sleutel) ervaring dus weet niet of dat dan de f16 moet zijn ..het bouwjaar is 1987 ..
wat betreft de veerpoten dacht ik als de kadett draagarmen wel pasten of dat ik dan ook perse de kadett veerpoten moet hebben maar als dit onderstel niet past is dat zowiezo geen punt
als ik het wel doe moet het inderdaad goed gebeuren dus tank van de 2.0 ascona kan ik als het goed is dan gebruiken en 2.0 radiateur etc..
maar mocht het gebeuren is remmerij prioriteit nummer 1 ..
dus in principe volstaat de remmerij van een gt versie ook ? of zijn er nog andere mogelijkheden ?14 september 2013 om 19:20 #18173308beide zijn ohc motoren
de vraag is heb je een f16 versnellingsbak of een andere
heb je een f16 dan is het redelijk makkelijk.
heb je die niet komen de veerpoten en de aandrijfassen en bak er ook nog bij
grotere remmen gaat alleen als nu al op 14 inch rijdt
of je moet inderdaad gt klauwen vinden alleen die gaan ook vast zitten
kadett e of astra is beter14 september 2013 om 19:40 #18173309oke oke moet ik daar nog naar kijken ..
klopt heb ik gelezen heb een site gevonden waar alle info staat voor de liefhebbers :http://www.ascona-info.de/Ascona_Bremse.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
bedankt voor de hulp mannen .. ik ga even goed rondkijken en nadenken
14 september 2013 om 21:00 #18173310gevonden 60 kw dus als het goed is de 16sv motor ?
14 september 2013 om 22:57 #18173311ja dan moet je andere assen en andere naven/poten 16sv is smallblock dus past niet
gt remmen zijn niet sterk genoeg gewoon die van kadett,astra,vectra,calibra c20xe pakken
en de achteras met schijven van een vectra a 2.0 (geen vectra a 2000 ,past niet namelijk)15 september 2013 om 08:33 #18173312De achterste naven van een kadett gsi of astra gsi passen ook.Moet je even op http://www.mk2cav.com kijken.Staat volgens mij een soort van how to op voor de schijven achter.
15 september 2013 om 10:15 #18173313oke oke .. ik zal verder rondkijken nogmaals bedankt jongens/mannen :thumb
15 september 2013 om 11:03 #18173314ja maar dan heb je niet de dikke stabi in de achteras zoals bij de vectra a 2.0 as en je moet dn de vroegste achternaven hebben zonder abs anders passen ze niet
15 september 2013 om 12:48 #18173315ja en als je achter schijven wilt monteren MOET je je hoofdremcylinder wisselen.
en dat op een auto zonder abs en die dingen zijn SCHAARS
als je dit niet doet is je rembalance in de war en sta binnen de korste keren achterste voren15 september 2013 om 16:29 #18173316klopt idd theunm even niet aan gedacht !
15 september 2013 om 16:58 #18173317dit zelf aan den lijve ondervonden
gelukkig op een plaats waar het kon en toen was er nog geen forum met dit soort tips
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.