Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Remmen upgrade
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juni 2015 om 17:55 #17272331
Hallo allemaal,
Op mijn Insignia staan momenteel vooraan 296mm schijven en 292 achteraan.
Omdat ik af en toe eens in Duitsland op de Autobahn ga knallen wil ik deze graag upgraden.
Graag had ik ze willen vergroten naar een 337 mm vooraan en 315 mm achteraan setup.
Deze zouden dus origineel van Opel blijven, waardoor het er allemaal standaard uitziet en ik geen problemen krijg op de technische controle (want in België is het blijkbaar verboden om uw remmen aan te passen!)
Ik rijd in de zomer op 20″ en in de winter op 18″ dit zou dus moeten passen.Ik zou dus moeten veranderen:
Remklauw + remzadel, schijven en remblokken.Zie ik hier iets over het hoofd? Zijn er mensen met ervaring of nuttige tips?
Alvast bedankt, Chris.
16 juni 2015 om 17:00 #18287416Ik ga dit topic is even volgen! Ik zit er zelf namelijk ook aan te denken om eventueel ‘Big Brakes’ ;) te nemen.. Maar ben ik hier nog niet zeker van. Volgens mij zijn er grotere schijven + klauwen van Brembo op de markt die op de Insignia zouden moeten passen. Weet ik niet 100% zeker…
17 juni 2015 om 13:43 #18287417wellicht wel aangezien de OPC vooraan Brembo remmen heeft met schijven van 355. Ik denk wel niet dat winterwielen van 18″ dan nog mogelijk zijn.
17 juni 2015 om 14:42 #18287418@sig63 wrote:
wellicht wel aangezien de OPC vooraan Brembo remmen heeft met schijven van 355. Ik denk wel niet dat winterwielen van 18″ dan nog mogelijk zijn.
19 is standaard op de opc, 18 past dan niet meer.
20 juni 2015 om 10:42 #1828741918” moet met 355mm schijven nog wel passen hoor.
20 juni 2015 om 19:34 #18287420Ok, bedankt voor jullie reacties.
Echt veel wijzer ben ik nog niet i.v.m. de afzonderlijke stukken maar ik loop van de week eens binnen bij mijn Opel dealer.Ik houd jullie wel op de hoogte!
21 juni 2015 om 07:29 #18287421Hallo :D
18 inch past ook gewoon op de Insignia Opc hoor!
21 juni 2015 om 09:38 #18287422Winterbanden maat opc is 235/45r18
27 juni 2015 om 07:34 #18287423Kom in net terug van de Opel-dealer die mij vertelt dat het niet kan en niet wettelijk is (België).
Ik vertelde hem dat de 2.0T insignia’s allemaal op grotere schijven rijden en een “transplant” dus perfect mogelijk zou moeten zijn.
Daarop vertelde hij mij en ik citeer: ‘Ik blijf er me mijn pollekes af’.Hmm via een officiële weg zal het dus niet lukken…
Tijd om een andere weg te zoeken.Ik houd jullie verder op de hoogte
Chris.29 juni 2015 om 08:43 #18287424@Chriskeeh wrote:
Kom in net terug van de Opel-dealer die mij vertelt dat het niet kan en niet wettelijk is (België).
Ik vertelde hem dat de 2.0T insignia’s allemaal op grotere schijven rijden en een “transplant” dus perfect mogelijk zou moeten zijn.
Daarop vertelde hij mij en ik citeer: ‘Ik blijf er me mijn pollekes af’.Hmm via een officiële weg zal het dus niet lukken…
Tijd om een andere weg te zoeken.Ik houd jullie verder op de hoogte
Chris.de reden is wellicht het gelijkvormigheidsattest
het kan natuurlijk altijd en het zal ook wel mogen, maar dan zal je de auto moeten aanbieden voor een herkeurring30 juni 2015 om 08:52 #18287425Als je het gewoon doet en hij remt goed daarna, is er weinig aan de hand lijkt me. Ze gaan toch zeker niet opmeten hoe groot je schijven zijn…?
30 juni 2015 om 10:04 #18287426@NelisZ20LER wrote:
Als je het gewoon doet en hij remt goed daarna, is er weinig aan de hand lijkt me. Ze gaan toch zeker niet opmeten hoe groot je schijven zijn…?
hm, zou toch kunnen dat ze er over struikelen bij de technische keuring, zeker als de klauwen een fel kleurtje hebben
heb het eventjes opgezocht: wijzigingen van het remsysteem zijn in principe niet toegestaan; remschijven kunnen wel aangepast worden maar dan is een validatieattest nodig (“indien het niet gemonteerd was bij levering”)
1 juli 2015 om 13:11 #18287427Een herkeuring zou nog niet eens een probleem zijn als hij daarmee in orde zou zijn maar er wordt gewoon niets van verteld.
Ik ben niet van plan om met knalrode OPC Brembo’s op de keuring binnen te rollen.Mijn idee was eerder upgraden naar wat een 2.0T of 2.8 V6 (niet OPC) hebben steken, namelijk niet gegroefde of geboorde schijven.
Deze zijn groter dan wat ik heb steken maar zouden wel perfect mogelijk zijn op de mijne. Alleen had er 1e eigenaar deze niet gekozen bij de nieuwkoop.
en zoals ‘NelisZ20LER’ zegt gaan ze die niet opmeten op een keuring.Dillema, dillema… Ik zal eens bij een onafhankelijke garage gaan horen en desnoods een schadewagen zoeken met de juiste remmenset en deze gewoon overzetten.
1 juli 2015 om 13:18 #18287428dat opgeven bij de RDW voor de remmen heb ik nooit van gehoord.. wel van de motor of chassis wijzigingen… zijn wel meer mensen die remmen van een zwaardere model monteren
bijvoorbeeld voor een vectra b kun je de remmen van een zafira OPC monteren
ik denk dat ze M-tech ombouw kits verkopen ( schijven blokken remklauwen en beugels als je een oversized remklauw hebt)bij de keuring letten ze er eerder op of de werking goed is van de remmen en of het deugdelijk volgens RDW termen gemonteerd is
1 juli 2015 om 13:25 #18287429@bart-gsi wrote:
dat opgeven bij de RDW voor de remmen heb ik nooit van gehoord.. wel van de motor of chassis wijzigingen… zijn wel meer mensen die remmen van een zwaardere model monteren
bijvoorbeeld voor een vectra b kun je de remmen van een zafira OPC monteren
ik denk dat ze M-tech ombouw kits verkopen ( schijven blokken remklauwen en beugels als je een oversized remklauw hebt)bij de keuring letten ze er eerder op of de werking goed is van de remmen en of het deugdelijk volgens RDW termen gemonteerd is
Gaat om een belgische wagen…
1 juli 2015 om 13:27 #18287430@KRSA2000 wrote:
@bart-gsi wrote:
dat opgeven bij de RDW voor de remmen heb ik nooit van gehoord.. wel van de motor of chassis wijzigingen… zijn wel meer mensen die remmen van een zwaardere model monteren
bijvoorbeeld voor een vectra b kun je de remmen van een zafira OPC monteren
ik denk dat ze M-tech ombouw kits verkopen ( schijven blokken remklauwen en beugels als je een oversized remklauw hebt)bij de keuring letten ze er eerder op of de werking goed is van de remmen en of het deugdelijk volgens RDW termen gemonteerd is
Gaat om een belgische wagen…
dat detail zien we ( vooral ik) vaker over het hoofd.. oops..
maar alsnog moet het denk ik geen probleem zijn.. tenzij de overheid van belgie er echt op aast dat je niks aan je auto zonder te melden mag veranderen…1 juli 2015 om 13:32 #18287431Dat is het geval in belgie…
Je mag je niet eens een sportluchtfilter monteren.
Het is zelfs zo, als je schroefset laat monteren (en laat keuren) komt er een verzegeling op omdat je na de keuring de hoogte niet meer mag aanpassen.1 juli 2015 om 13:35 #18287432Ik heb zonet een setjes gevonden: http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=320051&hid=1085&lhid=&lvid=&mid=120
Dit zijn de 2.8 V6 Turbo remsysteem dat ik zoek, helaas… een geboorde set (nu ja helaas, ik wil wel maar de Belgische wetgeving niet.)Maar!, ik zie net dat een setje volle schijven van dat kaliber maar 120 euro is…
Voor ik naar de keuring ga in december 2016 misschien enkel de schijven wisselen, dit is een een makkelijke switch.Ik denk dat ik dit eens ga voorleggen aan mijn mecanicien en kijken wat hij er van denkt.
Alvast bedankt!!
1 juli 2015 om 13:47 #18287433Wat KRSA2000 zegt is correct!
Ik heb al vele verhalen gehoord van mensen die afgekeurd worden voor de domste dingen, zelfs een sportluchtfilter zoals een kelk.
Als ik naar de keuring ga is dit altijd heel erg laat op afspraak, dan hebben die mensen niet veel zin meer om te discussiëren.
Met mijn vorige keuring is mijn wagen welgeteld 10 seconden de hoogte in gegaan, mijn aanpassing aan mijn einddempers hadden ze zelfs nog niet gezien en ja die valt erg hard op2 juli 2015 om 09:08 #18287434Ik kan me haast niet voorstellen dat ze het zien.
Wat ik wel vreemd vind is dat mijn auto origineel ook 335mm schijven heeft. En M-Tech klaimt betere remmen voor een 2.0l turbo…?
2 juli 2015 om 09:23 #18287435Zelfde voor mij met me vectra dat ik betere remmen kan hebben als ik de ombouwset gebruik voor een zafira opc
Ik heb momenteen de fabrieksmaat brembos aan me auto zitten (geventileerde schijven) en ben tot zover na diverse noodstops nogsteeds dik tevrede
2 juli 2015 om 11:40 #18287436@NelisZ20LER
Ik denk niet dat jou Insignia standaard geperforeerde sportremmen heeft, die van M-tech wel volgens hun website2 juli 2015 om 18:19 #18287437@KRSA2000 wrote:
Dat is het geval in belgie…
Je mag je niet eens een sportluchtfilter monteren.
Het is zelfs zo, als je schroefset laat monteren (en laat keuren) komt er een verzegeling op omdat je na de keuring de hoogte niet meer mag aanpassen.Inlegfilter zullen ze nooit zien en controleren, voor de andere varianten (kelk) heb ik op mijn kadett enkel de opmerking “niet originele luchtfilter” gekregen, geen afkeur.
En schroefset moet niet verzegeld of geborgd worden, dit gebeurde wel eens in de vage overgangsperiode naar de “tuningkeuring” 10 jaar geleden. Nu meten ze sporadisch na op de hoogte op de attesten van tijdens de geometriekeuring nog kloppen.Wat betreft de upgrade naar originele grotere remmen, gewoon doen… geen haan dat er naar kraait als ze maar niet gegroefd en geperforeerd zijn.
2 juli 2015 om 18:25 #18287438Hey Opeloco,
Ik was net een mailtje aan het opstellen naar Mtech voor die set te bestellen.
Het zijn dus geboorde schijven maar ik ga voor de keuring een set volle steken (€120) en klaar.Als er interesse is maak ik een soort van How-to met foto’s hier op het forum.
Ik laat de plaatsing over aan een professional zodat alles zeker goed verloopt.Aan iedereen bedankt voor te helpen met in het bijzonder bart-gsi voor de Mtech set aan te wijzen.
Chris.
2 juli 2015 om 18:30 #18287439Graag gedaan en succes met de ombouw
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.