Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Remmen Upgrade
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juli 2011 om 18:54 #17871444
@lex, maar 4 zuigerklauwen kun je niet combineren meer met de orginele bekrachtiger denk ik.
7 juli 2011 om 20:27 #17871445Met de originele bekrachtiger altijd.. Alleen misschien niet met de hoofdremcilinder..
Volgens mij gaat dit gewoon hoor..Bij die 4 pots klauwen zijn de zuigers ook een stuk kleiner tegenover de ene grote originele..
7 juli 2011 om 21:49 #17871446Kan wel. Mijn broertje rijdt ook met 300mm HISPEC schijven en 4 pots zuigers, Goodridge stalen remleidingen en greenstuffblokken, rond. Is ook een 4 gaats (Vectra B 1.6). Remt als een gek kan ik je wel vertellen. Gewoon de Engelse ebay in de gaten houden dan kun je ze nog wel eens voor weinig op de kop tikken. Bovendien lijken die klauwen en schijven ook enorm bruut!
7 juli 2011 om 22:46 #17871447Jah maar ik wil wel me 15 inch staal in de winter blijven behouden. Ik weet niet of ik zover wil gaan, want dan zou je achter ook aan moeten pakken en er schijven opzetten ipv trommel die hij nu heeft. Het moet wel een beetje leuk blijven. ;)
Ik denk zelf dat het iets in de trant van rvs slangen word, icm (indien mogelijk) grotere 280mm, geboorde schijven en andere blokken. Dat is makkelijk te plaatsen en volgens mij merk ik dan al behoorlijk verschil, gewoon het betere after market spul zeg maar.
8 juli 2011 om 16:52 #17871448Met 300mm zit je inderdaad aan minimaal 16 inch. Die klauwen zijn zo belachelijk groot namelijk.
Als ik jou was zou ik ook gewoon voor ferodo of EBC blokken gaan met gegroefde of geboorde schijven van bijvoorbeeld Zimmerman. Een setje RVS remslangen erbij en je remrespons zal al een stuk beter zijn. En dit alles zal je niet zo heel veel meer kosten dan originele schijven en blokken.8 juli 2011 om 17:18 #17871449geboorde schijven(zelfde formaat),rvs remslangen en goede remblokken.dan rem je al 2x zo goed als standaard.
ebc green stuff vind ik zelf het geld niet waard maar goed.
heb zelf nu ebc ultimax,is zo’n beetje de prijs van standaard remblokken.8 juli 2011 om 17:22 #17871450ebc ben ik niet zo heel fan van faden snel, in verglijking met ferodo pads of hawks.
8 juli 2011 om 17:33 #17871451mintex schijnt idd ook heel goed te zijn,maar dat kan je dan ook wel weer zien aan de prijs haha
8 juli 2011 om 22:19 #17871452@Lex wrote:
geboorde schijven(zelfde formaat)
Dus jij zegt als ik het goed begrijp dat je niet eens voor 280-ers zou gaan maar gewoon de orginele maat aanhouden en dan geboord?
8 juli 2011 om 22:48 #17871453zit weinig verschil tussen 256 en 280 qua rem vermogen.
als je geboorde of gegroefde schijven neemt met rvs remslangen en goede remblokken remt dat beter als standaard 280 met standaard blokken.
ja ga je die 280 schijven upgraden met goede remblokken en beter schijven dan zal dat verschil mischien kleiner worden.
zowieso merk je het verschil haast niet als je van normale naar geboorde schijven gaat trouwens maar goed.
ga je nog een stap hoger naar 308 mm+klauwen ja dan praat je wel over een wereld van verschil natuurlijk.
of je moet een koopje kunnen vinden voor remklauwen van een calibra turbo.(284mm of 286 mm)
geloof dat ze rond de 100 euro vragen meestal voor klauwen.
4 gaats schijven dan zit je ronde 150 euro iets in die richting.
green stuff is ongeveer 100 euro;dus ja dan zit je ook al weer rond de 400 euro.9 juli 2011 om 10:11 #17871454Gegroefde zouden beter zijn.
Geboorde zijn namelijk achteraf meer verzwakt.
Maar dat merk je alleen als je circuit gaat rijden.
Als je voor dezelfde, of een kleine meerprijs gegroefde kunt vinden, denk erover na ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.