Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Remmen Upgrade
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 juli 2011 om 09:34 #17236979
Ik heb een vraagje, ik heb het vermoeden dat mijn remmen op zijn, kan goed na 140.000km, ik hoor een brommend geluid als ik stevig doorrem en ik heb het idee dat ie niet even adquaat meer reageert op het pedaan, dus ik breng hem binnenkort naar de garage.
Dit is natuurlijk een ideale gelegenheid om wat zwaarder geschut te plaatsen. Wat zijn easy mogelijkheden op een astra G x16xel met 4 gaats naven? ik heb achter nog trommels, voor standaard geventileerde schijven.
5 juli 2011 om 10:59 #17871420Daar ben ik ook wel benieuwd naar, de standaard remmen vind ik persoonlijk niet echt top, maar om nou meteen Brembo’s te plaatsen is volgens mij ook overdreven. Mijn schijven zijn ook een beetje krom, dus als ik ze toch moet vervangen, dan liever door iets wat meteen een stuk beter aangrijpt en stopt!
5 juli 2011 om 11:18 #17871421Schijven van een Meriva A 1.8
Deze zijn 280mm5 juli 2011 om 11:30 #17871422Ok, zijn die 4 gaats en past dat in 15 inch? (winterbanden)
Google says 4 gaats :D
5 juli 2011 om 12:03 #17871423Ze zijn 4 gaats. of het in 15 inch past??
Is de Meriva A 1.8 met 15 inch staal geleverd?5 juli 2011 om 12:36 #17871424Jah dat is hij, king: althans volgens autoweek, zover dat wat waard is…
Maar goed, klauwen moeten dan ook vervangen worden denk ik?? Ook van de meriva neem ik aan?
De orginele remcilinder kan ik die blijven gebruiken?5 juli 2011 om 12:40 #17871425Of de klauwen vervangen moeten worden, durf ik niet zo te zeggen.
De originele remcilinder kan gewoon behouden blijven.5 juli 2011 om 17:38 #17871426Als je schijven groter worden, moeten je remklauwen dus verder uit het midden worden geplaatst. Dus ja, waarschijnlijk heb je andere klauwen nodig.
Remcilinder weet ik niet, ik kan me voorstellen dat je bij grotere schijven grotere remklauwen hebt. En dus mogelijk meer zuigers en dan zal er dus meer vloeistof moeten worden verplaatst. Maar nogmaals, das maar een gedachte.5 juli 2011 om 20:49 #17871427Het verlossende antwoord : Je originele klauwen kun je gewoon behouden!!
Ook je remcilinder kan blijven!
Dit antwoord heb ik van een monteur die zn remmen geupgrade heeft op een Astra F ,de voor remmerij is bij een aantal uitvoeringen gelijk aan die van de G!5 juli 2011 om 20:54 #17871428toch denk ik dat je heel weinig verschil gaat voelen.
fading blijft iets langer weg maar dat is het wel.
neem lekker rvs remslangen5 juli 2011 om 20:58 #17871429Ik zou gewoon eens voor andere blokken en schijven gaan. Ferodo blokken met goede geventileerde sport remschijven en dan voorzien van rvs Remslangen zal al een hele verbetering zijn denk ik.
5 juli 2011 om 21:00 #17871430De geboorde schijven kosten maar een 10tje meer per set!
Mijn monteur zegt dat hij een hele verbetering merkt met het remmen op hoge snelheid.
Maar wat wil je dan met een C20NE blok :jerry5 juli 2011 om 22:22 #17871431Kan natuurlijk ook en en, dus groter en geboord met andere remblokken. Als dat mogelijk is dan, ik neem aan dat voor de meriva ook het een en ander te krijgen is? Ik heb weleens gehoord dat geboorde schijven wel meer remblokken vreet, klopt dat?
5 juli 2011 om 22:23 #17871432ligt er ook een beetje aan wat je uit wilt geven natuurlijk.
setje goede remblokken zit je al rond de 100 euro.
rvs remslangen kosten ook iets in die richting5 juli 2011 om 23:07 #17871433Jah goed, het mag wel wat kosten natuurlijk, dat ik paar honderd kwijt ben daar leg ik me bij neer, orginele schijven en blokken zijn ook niet gratis en als je er meer remkracht voor terug krijgt dan is het me wel wat waard, is uiteindelijk ook stukje veiligheid. Heb liever goeie remmen ipv meer pk’s zeg maar, word ie ook sneller van want je hoeft minder laat te remmen :angel
5 juli 2011 om 23:10 #17871434Remslijtage zal verwaarloosbaar zijn, als je kijkt wat je terugwint aan remvertraging
6 juli 2011 om 07:31 #17871435Maar je klauwen moeten wel verder uit het midden van de as worden gezet als je grotere schijven plaatst. Als je zachtere blokken gebruikt, ben je al een heel eind verder dan grotere schijven of geboorde schijven. Die zijn echter wel wat eerder op natuurlijk.
Een kennis van me heeft hier zijn blokken vandaan en was erg tevreden over prijs-kwaliteitverhouding:http://www.ebcbrakeshop.co.uk/?gclid=COiyr4SZ7KkCFQWGDgod7GfFXg
6 juli 2011 om 09:00 #17871436EBC maakt prima blokken!
Green-, Red-, en Yellowstuff niks mis mee! Bluestuff is echt voor het circuit, deze remt minder dan Yellowstuff, maar gaat veel, en veel langer mee in Endurance races!
Greenstuff is prima voor straatgebruik, Red voor sportief gebruik, en Yellowstuff is voor het circuitgebruik.6 juli 2011 om 12:10 #17871437Is dat een makkelijke operatie de remklauw uit het midden zetten? Want als dat nou niet zoveel voorstelt en ik ga toch schijven verwisselen dan gelijk maar iets groter, beetje van alles zeg maar. Wat is het onderscheid tussen green en redstuff dan, remt dat weer harder of slijt het minder, of beide? Ik heb weleens gehoord dat (green) stuff best ok is en ook niet zo bizar duur.
6 juli 2011 om 12:55 #17871438Greenstuff is prima.
Redstuff is een kwestie van eigen ervaringen. Heb er zelf geen ervaring mee.
Mintex schijnt ook goed te zijn.
Een beetje googlen kan geen kwaad ;)6 juli 2011 om 13:30 #17871439Ik heb mn voorremmen geupgrade rijd met viergaats. En 308 schijven. Bij een astra g zit de remklauw deels gegoten in de fusee. Dus bij remupgrade naar grotere schijven heb je weldegelijk andere klauwen rembeugels en fuseestukken nodig.
Dit geld enkel voor de viergaats uitvoeringen. Je kunt wel de fusee van een 5 gaats gebruiken en hiern je 4 gaats naaf monteren.
6 juli 2011 om 15:16 #17871440En wat doe je als je al met 5gaats rijdt?
6 juli 2011 om 16:16 #17871441Black diamond schijven (geboord/gegroefd of beide), black diamond predator blokken icm HEL remleidingen…
That’s the way to go…
:thumb
7 juli 2011 om 16:19 #17871442of setje Hi spec remklauwen 4 zuiger+283 mm schijven.
zit je rond de 600 pond7 juli 2011 om 16:56 #17871443black diamond geboorde/gegroefde schijven met hawk remblokken of ferodo maar bij mijn begonnen die te piepen na 1 keer circuit.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.