remmen upgrade

Forumindex Forums Modellen Manta remmen upgrade

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Anoniem

wat is de beste remmen upgrade voor de vooras en 13 inch velgen?:wtf
      laat de ervaringen maar komen.

en ik heb nu volvo 240 4 pots remklauwen,
      is een andere hoofdremcilinder met rembekrachtiger dan een goede optie op het sponzige gevoel en het ver in te trappen pedaal op te lossen?

henkjan_80
      Deelnemer

Ik zou daar wel van uitgaan. Met die 4-pots remklauwen verpomp je wel wat meer remvloeistof dan de standaard remmen. Misschien dat de hoofdremcilinder van een Senator of Omega een goede optie is?

air

misschien een inkopper maar nieuwe vloeistof en staal gevlochten slangen ipv de standaard slangen indien je die nog hebt. Met name die slangen maakt denk ik al het nodige verschil.

succes

Manta 24V
          Deelnemer

Rembooster met cilinder van een volvo 740 is redelijk eenvoudig te plaatsen

boyanka
            Deelnemer

:agentdie van een omega ook

Maartuh
              Deelnemer

ik had hetzelfde probleem en ik dacht ook aan de hoofdremcilinder.
                Ik heb toen mijn remleidingen vervangen door gevlochten remleidingen en dat heeft het helemaal opgelost!
                Vervang ze wel alledrie (ook het stukje naar de achteras) want toen ik alleen de leidingen aan de voorkant had vervangen was er nog niks te merken

Hoofdremcilinder vervangen kan natuurlijk nooit kwaad en kan het probleem ook oplossen

Hoe groot zijn die remcilinders die jullie hier noemen boyanka/manta24v en wat moet er voor aangepast worden?

Anoniem

origineel gepost door henkjan_80
                  Ik zou daar wel van uitgaan. Met die 4-pots remklauwen verpomp je wel wat meer remvloeistof dan de standaard remmen. Misschien dat de hoofdremcilinder van een Senator of Omega een goede optie is?

heeft de hoofremcilinder van omega of senator de zelfde diameter als ascona manta?

lijkt me logisch dat deze groter is en dus ok de rembekrachtiger moet plaatsen.

mantarick

sponzi gevoel kan alleen maar lucht in t systeem betekene, maar stalen slangen helpen daar ook mee.
                    gr rick

mantaroel
                    Deelnemer

passen die volvo-remmen in 13″ wielen?

manta1

spnzig gevoel. zit hem in de slangen. ikzelf als motorrijder kan dat uit ervaring spreken. op een motorfiets word het aangeraden om iedere 5 jaar je slangen te vervangen bijna niemand doet dat, en soms doen mensen het omdat ze graag staalomvlochten leidingen willen maar dat verschilt dag en nacht oude rubberen leidingen of staalomvlochten die onderhoudsvrij zijn.

Manta 24V
                        Deelnemer

Geen idee wat de diameter is maar bij een a manta ascona moet je je binnenscherm en je chassisbalk iets uitkloppen. En je pen inkorten waarmee die aan het pedaal bevestigt zit.

En natuurlijk je leidingen aanpassen want die zijn dan te kort.

Hoe groot zijn die remcilinders die jullie hier noemen boyanka/manta24v en wat moet er voor aangepast worden? [/quote]

Anoniem

origineel gepost door mantaroel

passen die volvo-remmen in 13″ wielen?

ik heb nu 240 4pots klauwen en daar past geen 13 inch over,
                            mijn vraag is dus waar wel.
                            en het sponzige gevoel hebben ze allemaal standaard (vind ik dan) dus ga ik denk ik voor de staal gevlochten slangen.
                            grjs

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.