remmen Tigra worden warm

Forumindex Forums Modellen Tigra remmen Tigra worden warm

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    spottekop

Hoi hoi

Ik heb hier een vraagje aan degene die vaker al remmen vervangen hebben van een Tigra

De vraag: Wij hebben gisteren de remschoenen incl. Veertjes vervangen. Ik heb ook van de sloop andere trommels gehaald met goede wiellagers, dit is allemaal gemonteerd en nieuwe handremkabels. Alles blijkt te werken zoals het hoort maar als ik ongeveer een 2 a 3 km gereden heb dan is links warm en rechts kan ik net niet meer de hand erop houden. Maar ook niet zodanig dat er rook vanaf komt. De wielen zijn zo rond te draaien met de hand dus ze lopen niet aan. Ook de handrem schijnt niet aan te lopen. Want deze heb ik iets losser gesteld. Ook de wiellagers heb ik losser gesteld maar zo dat ik geen speling heb. Is dit een kwestie van de nieuwe remschoenen laten inlopen op de trommels of niet?

Als iemand het weet hoor ik het graag.

hier en foto van wat er allemaal vervangen is:

Andreas.Berger

Niemand, ben vandaag even wezen touren met de tigra ongeveer 50 km, de trommels waren wel warm, maar niet zodanig dat er rook of stank vanaf kwam, de wielen achter lopen ook vrij, naar mijn mening is het gewoon even op elkaar inslijten. :wink:

DeMeistah
        Deelnemer

is toch normaal dat ze warm worden? remmen is toch simpel gezegd wrijving maken…
          mijne willen wel een beetje stomen hoor als ik een stukje heb gereden en daarna de wasbox inga en hem afspuit :)

Andreas.Berger

@DeMeistah wrote:

is toch normaal dat ze warm worden? remmen is toch simpel gezegd wrijving maken…
            mijne willen wel een beetje stomen hoor als ik een stukje heb gereden en daarna de wasbox inga en hem afspuit :)

Dat remmen wrijving maken dat snap ik, maar dat de trommels warm worden, had ik laats niet, ook met de kadett heb ik er geen last van, nou is het niet overmatig, maar het viel gewoon op, nou verwacht ik er geen probleem van, maar ik vroeg het me gewoon af, ze koelen ook erg vlug af, nog geen 10 min nodig en ze zijn koud

kiyamizio

zijn het niet de wiellagers die niet goed afgestelt zijn ofzo,

het is normaal dat ze warm worden zo warm dat ze stinken???

DeMeistah
              Deelnemer

hmm dat stinken lijkt me niet normaal, misschien nieuwigheid :p
                wiellagers zou tie denk ik wel bij moeten gaan trillen, en als er iets aanloopt merk je dat meestal ook wel met het rijden..

spottekop

Hoi

Aanlopen doet hij niet. Daarnaast stinkt hij ook niet is gewoon warm. en de wiellagers zijn zo afgesteld dat ze niet te strak staan. dus gewoon handvast zeg maar dat hij ook geen speling heeft op het wiel.

Andreas.Berger

Mischien heb ik me niet duidelijk uit gedrukt, maar de remmen achter stinken niet, ik gaf het aan om duidelijk tezijn dat het niet zo erg was dat er rook of stank vanaf kwam.

De wiellagers heb ik goed af gesteld zodat er net geen speling op het lager zit, dus dat is het niet, in de auto onder het rijden ook geen rare gebreken, ook niet bij 120 met de koppeling in, geen geruis of geschuur.

Wel merk als ik het wiel een slinger geef dat hij de remschoen aantikt, maar alsnog draaid hij zeker 4 tot 5 keer rond, dus hij draaid mooi uit.

Dus ergens verwacht ik dat alles in orde is, en dat het een kwestie is van inlopen, de remschoen heb ik helemaal naar binnen gesteld zodat de trommels er makkelijk op kunnen, het enigste wat ik nog in mijn achter hoof heb is de remdruk regeling van achter, mischien dat deze vast hangt :hmmz

Andreas.Berger

Deze kan dicht, probleem heeft zich zelf opgelost, de boel moes op elkaar inslijten

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.