Remmen piepen

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    SportsRouter2.0cdti

Hallo,

Kan iemand mij helpen, ik heb een insignia sportstourer en bij het remmen bijna stilstand piepen de remmen. Hij heeft al bij een Opel dealer op de brug gestaan maar die zeiden dat alles in orde is en er prima uitziet. Iemand een idee waar dit vandaan zou kunnen komen ??

Alvast bedankt.

Mvg. Rudy.

RISL
      Moderator

Piepende remmen vertellen dat ze het doen ;)

Veel Opels hebben dit, en met name de Vectra C, de voorganger van de Insignia A. M’n ouders hebben een Vec-C en dit is al vanaf het begin. De Insignia van de overbuurman heeft het ook.

Oenatje
        Deelnemer

piepen is altijd nog beter dan knarsen :D

SportsRouter2.0cdti

Hij remt nog als de beste dus daar ligt het niet aan, maar ik zit nu nog in de garantie dus als ik het kan laten verhelpen in de garantie periode is dat beter voor de portemonnee ;).

wim-v6
            Deelnemer

Van VEEL auto’s piepen de remmen, is niet echt een mankement, eerder een Systeemfout van het princiepe remmen.

er schuift een materiaal tegen een ander materiaal, in dit geval niet geheel ondenkbaar dat daar geluiden bij vrij kunnen komen….

ik zou niet weten of ze hier een garantie reparatie van willen maken…

Meestal zijn oplossingen tegen piepende remmen aardig tijdelijk…

Willem

McKaamos
              Deelnemer

Je zou de boel even los kunnen halen en de achterkant+haakjes van de remblokken even kunnen insmeren met kopervet oid.
                Helpt dat niet, sja, dan ligt het niet aan het contact tussen het blok en de klauw en is het gewoon schijf tegen blok geluid wat je voor lief zal moeten nemen.

SportsRouter2.0cdti

Allemaal bedankt voor de reactie’s, hij gaat binnenkort toch voor een beurt weg, ga het dan maar eens aankaarten. Vreemde is dat hij het niet altijd piept.

Rudy. :wors

wim-v6
                  Deelnemer

Meestal als de Remmen lekker op temperatuur zijn, bij niet al te hard remmen

Willem

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.