Kan iemand mij helpen, ik heb een insignia sportstourer en bij het remmen bijna stilstand piepen de remmen. Hij heeft al bij een Opel dealer op de brug gestaan maar die zeiden dat alles in orde is en er prima uitziet. Iemand een idee waar dit vandaan zou kunnen komen ??
Veel Opels hebben dit, en met name de Vectra C, de voorganger van de Insignia A. M’n ouders hebben een Vec-C en dit is al vanaf het begin. De Insignia van de overbuurman heeft het ook.
Hij remt nog als de beste dus daar ligt het niet aan, maar ik zit nu nog in de garantie dus als ik het kan laten verhelpen in de garantie periode is dat beter voor de portemonnee ;).
Je zou de boel even los kunnen halen en de achterkant+haakjes van de remblokken even kunnen insmeren met kopervet oid.
Helpt dat niet, sja, dan ligt het niet aan het contact tussen het blok en de klauw en is het gewoon schijf tegen blok geluid wat je voor lief zal moeten nemen.
Allemaal bedankt voor de reactie’s, hij gaat binnenkort toch voor een beurt weg, ga het dan maar eens aankaarten. Vreemde is dat hij het niet altijd piept.