Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Remmen ontluchten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 augustus 2010 om 14:13 #17224937
Anoniem
1 January 1970Ik was eens aan het kijken naar mijn nieuwe remklauwen, maar nu vraag ik me af wat de methode is voor het ontluchten van die dingen?
Het is namelijk een vaste 4-pots remklauw en er zit aan bovenkant 2 ontluchtingsnippels. Zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant van de klauw.
Maar moet ik nu eerst de binnenste 2 zuigers ontluchten en daarna de buitenste 2? Of moet dat tegelijk?
19 augustus 2010 om 15:42 #17715194ik zou ze gewoon tegelijk doen en naderhand beiden nog eens controleren.
gewoon zeker zijn dat alle lucht eruit is.19 augustus 2010 om 16:57 #17715195Aan beide nippels een slangetje doen deze in een jam potje hangen gevuld met wat rem olie en dan de nippels los draaien en met het pendaal rustig pompen tot je zeker bent dat er geen lucht meer komt .
pas op voldoende rem olie in het boven reservoir
dan de volgende kant doen.
dan zou ik nog eens beide kanten doen voor de zekers heid kind kan de was doen .
succes
bert
19 augustus 2010 om 18:56 #17715196Anoniem
1 January 1970Ja ik doe dit wel op de zaak en hebben we zo’n apparaat voor die druk zet op het reservoir. Kan ik zelf ondertussen koffie drinkenking:
19 augustus 2010 om 20:11 #17715197origineel gepost door martklanderman
Ja ik doe dit wel op de zaak en hebben we zo’n apparaat voor die druk zet op het reservoir. Kan ik zelf ondertussen koffie drinkenking:HAHHA geweldige apparaten zijn dat.
:jerry21 augustus 2010 om 11:37 #17715198Waar blijft het ouderwetse vakmanschap we doen het met het Handje en een slangetje
nu drinken we koffie op de zaak en het werkplaats uur tarief loopt door ???????:swear
valt mij steed meer op dat er bijna niks meer gerepareerd word en meteen uit het magazijn vervang delen worden gepakt.
en dat is absoluut niet altijd de goed koopste oplossing voor de klant wel voor de onderdelen omzet van de dealer /garage
heb een boek vol voor beelden
zal er 1 noemen
A omega .
lampje in een van de schakelaars (die boven de radio zitten trek je zo naar je toe .)niet los bij opel schakelaar kost 49€ex btw los lampje bij de automateriaal zaak 0,27€ cent 2 soldeertjes 10 min werk klaar.
wat is dan wijs ?????????
zo heb ik er veel .
Bert
21 augustus 2010 om 11:57 #17715199origineel gepost door Famempeters
Waar blijft het ouderwetse vakmanschap we doen het met het Handje en een slangetjenu drinken we koffie op de zaak en het werkplaats uur tarief loopt door ???????:swear
valt mij steed meer op dat er bijna niks meer gerepareerd word en meteen uit het magazijn vervang delen worden gepakt.
en dat is absoluut niet altijd de goed koopste oplossing voor de klant wel voor de onderdelen omzet van de dealer /garage
heb een boek vol voor beelden
zal er 1 noemen
A omega .
lampje in een van de schakelaars (die boven de radio zitten trek je zo naar je toe .)niet los bij opel schakelaar kost 49€ex btw los lampje bij de automateriaal zaak 0,27€ cent 2 soldeertjes 10 min werk klaar.
wat is dan wijs ?????????
zo heb ik er veel .
Bert
Btje-offtopic vind je niet?
21 augustus 2010 om 19:34 #17715200zelf geen reactie alleen een opmerking ??????????
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.