remmen ontluchten

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    ___Rebel___

Hallo opelfreaks,

Ik moet me remmen ontluchten.

Nu mijn vraag : moet ik eerst de achterste remmen ontluchten of de voorste als eerste

Of maakt dit niet uit?:hmmz

In afwachting van respons.

Mvg Fred

(p.s. het gaat om een automaat)

Jigsaw
      Deelnemer

ik begin altijd met rechtsachter, dan linksachter, rechtsvoor en dan linksvoor

Ghanz
        Deelnemer

klopt als een bus ;)

___Rebel___

Okee, thnx all.

Bedankt voor de informatie, zodra het weer hier beter is, ga ik aan de slag hier.
            Het heeft net hier nog gesneeuwd

De vraag kwam als volgende:

Ik had een auto gekocht en volgens de verkoper had hij de remmerij rondom vernieuwd.
            Dat was ook zo, (nwe remschijven en blokjes).

Na nader onderzoek, bleek dat de auto alleen van voren remde en totaal niet van achteren.( kan je nagaan dat hij en zijn vrouw en kids er in hebben gereden en dat er niets is gebeurd terwijl hij in november door de apk keuring is gekomen).

Ik heb de remschijven en de blokjes verwijderd en gekeken wat er loos was.
            Bleek dat de remzuigers van achteren vastgerot te zitten.
            Na circa 2,5 uur had ik ze eruit en in een uurtje tijd de nwe erin geplaatst.

Nwe bestelt, (volgende week waanschijnlijk binnen).
            In de tussen tijd een nwe kachel moter geplaatst,( 1 dag uitbouwen en de volgende dag weer inbouwen) is nu weer perfekt.

Nu alleen nog ontluchten van de remmen en de wielbouten plaatsen en dan karren maar.

mvg Fred

eddepet007

ha fred
              is mijn oude sennie
              maar weet zeker dat hij in nov goed remde ,want hij is op rem test bank geweest
              de laaste maand
              heeft hij gestaan ofzo
              schijven ,schoenen,blokken etc zijn toen vervangen
              weet zeker dat ze toen niet vast zaten want heb ook de remvloeistof vervangen

___Rebel___

Hoi Eddie,

Bel mij anders even, ik heb je foon nr niet meer

___Rebel___

Dit tropic kan gesloten worden.

Ghanz
                  Deelnemer

en….

gereed?

___Rebel___

Ja, echt wel, remt weer goed.

Nu nog even een andere benzine pomp plaatsen en benzine filter en dat moet hij gereed zijn.

Want het is nu zo dat hij inhoud, waanschijnlijk filter verstopt of de benzine pomp werkt niet zoals hij het hoort te doen.

Wie weet hoe lang die oude erop zit.
                      Maar als ik dat er af heb, blaas ik ook even onder hoge druk even de leiding door zodat er geen verstopping in zit.

(verdeelkap was al vernwd, zelf boegies en boegie kabels en nwe accu geplaatst en gereviseerde dynamo)).

Dus nu nog even een droge dag.
                      En dan hopen dat hij niet meer happert.

Ook de lekkage in de kofferbak is verholpen (water kwam via de achterlichten naar binnen).

En eergisteren een nwe contact slot geplaatst (kon niet starten, daar stond ik dusss, toen op een boeven manier auto gestart en kon ik weer rijden) :angel

Ghanz
                      Deelnemer

origineel gepost door ___Rebel___
                        En eergisteren een nwe contact slot geplaatst (kon niet starten, daar stond ik dusss, toen op een boeven manier auto gestart en kon ik weer rijden) :angel

makkelijk als je beetje kennis van zaken hebt he

:jerry:jerry:jerry:jerry

___Rebel___

Ach Ghanz,

Ik zit zelf al een tijdje in de auto wereldje.
                          Door de week sleutelen en in het weekende rallye rijden.
                          Dan leer je veel dingen.

Gisteren heb ik zelfs weer wat geleerd.
                          Had een nwe benzine pomp en filter geplaatst ivm dat de oude herrie maakte.

Bleek dat de nieuwe nog veel meer herrie maakte dan de oude.

Toen ik er mee gereden had, (bijna thuis op 50 meter na) stopte ik en keek onder de auto ivm dat mijn benzine wijzer naar beneden vloog.
                          Bleek dat er bij de benzine pomp 2 rubbere leidingen te zijn gesprongen.
                          Ik jumpte naar huis met een rot gang en snel de brandstofvoerleiding afgeklemt.
                          Die 2 leidingen vernieuwd en toen weer de moter starten, sprong er een andere leiding onder de moterkap.

Wat blijkt:

De bezineklep die de retourbenzine regelt was kapot.
                          Dus met andere woorden, normaal heb je 2 a 3 bar druk van benzine en de overige benzine gaat terug naar de tank.

En ik had ruim 8 bar.
                          Als de moter heet was , en er zou een leiding springen, dan had me sennie in de brand gestaan.

Met de oude benzine pomp was er geen probleem ivm dat de pomp niet echt optimaal pompte(versleten was).
                          Kon de leidingen het net aan.
                          Maar niet met de nieuwe pomp.

Zo, weer wat wijzer en euhmmm grijzer :D

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.