Forumindex › Forums › Modellen › Manta › remmen achteras
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 oktober 2010 om 08:42 #17227634
was laatst met de remmen achter van d emanta bezig
nu moeten deze compleet vervangen worden
1 kant cylinder vast gekankert dus niets mee te beginnen
dus alles eraf gehaalfd
maar wat blijkt heb er 2 verschillende cylinders op zitten
1 kant dikke en 1 kant een dunne
ook zit er verschil in met vast zetten
1 heeft 1 boutje de andere 2dacht dat ik er een achteras van ene gsi onder had zitten ,maar welke moet ik dan nu hebben
zelfde verhaal met de remvoeringen
ook deze zijn aan vervanging toe26 oktober 2010 om 14:59 #17748885als je nieuw spul besteld bij de brezan oid.
dan geef je toch gewoon aan manta b coupe
met of zonder zelfstellend meganisme.toch?
en met 1 boutje vast zetten ??
dan kunnen ze kantelen, dus het lijkt mij dat ze altijd met 2 vast moeten zitten.
26 oktober 2010 om 15:30 #17748886bij heel veel merken zitten de boutjes met 1tje vast??
26 oktober 2010 om 17:44 #17748887Er zijn inderdaad verschillende versies.
Dat van dat ene boutje en die andere met 2 klopt ook.
Laat je echter niet van de wijs brengen door de buitendiameter van de remcilinder, het gaat immers om de binnendiameter.
Deze is meestal 19mm.
Hoe groter deze diameter, hoe meer remkracht je hebt…………echter…………..hoe meer olie je moet verplaatsen.
Bestel beide types bij de automaterialenzaak en kijk goed naar de verschillen. Volgens mij zit er ook verschil in de wijze waarop de cilinders (zuigers) in contact staan met de remschoenen.
Precies wat Hans zegt: wat voor stelmechanisme heb je. Dit bepaald welke remcilinders en remschoenen je nodig hebt.
26 oktober 2010 om 17:47 #17748888je kan toch van een rekord ofzo die zijn toch 22?? je moet ferodo groene remschoenen achter monteren dan remt hij achter beter als voor heb ik bij me kadett ook,
ze kunnen toch bij brezan op kenteken bestellen krijg je dan niet altijd het goede??
26 oktober 2010 om 18:32 #17748889Als er in de loop der jaren een andere achter-as onder gezet is, kun je niet meer uitgaan van het kenteken bij het bestellen van onderdelen bij de automaterialenzaak.
Als de auto achter beter remt dan voor…………weet je tenminste zeker dat je een slag in de rondte vliegt bij een noodstop :hmmz :hmmz :D
26 oktober 2010 om 20:06 #17748890Originally posted by postbusmanta
Er zijn inderdaad verschillende versies.Dat van dat ene boutje en die andere met 2 klopt ook.
Laat je echter niet van de wijs brengen door de buitendiameter van de remcilinder, het gaat immers om de binnendiameter.
Deze is meestal 19mm.
Hoe groter deze diameter, hoe meer remkracht je hebt…………echter…………..hoe meer olie je moet verplaatsen.
Bestel beide types bij de automaterialenzaak en kijk goed naar de verschillen. Volgens mij zit er ook verschil in de wijze waarop de cilinders (zuigers) in contact staan met de remschoenen.
Precies wat Hans zegt: wat voor stelmechanisme heb je. Dit bepaald welke remcilinders en remschoenen je nodig hebt.
iemand foto’s van de verschillende stelmechanisme’s toevallig
26 oktober 2010 om 20:30 #17748891Eigenlijk heel simpel:
Je hebt de versie met de excentrische aanslagen, welke je verdraait op de achterkant van je ankerplaat…………
En je hebt de versie met het automatische stelmechanisme tussen de twee remschoenen.
27 oktober 2010 om 07:46 #17748892effe uit me hoofd moet ik deze in d etrommel verstellen ,zit zo’n klein tandwieltje
die je elke keer effe klikken kuntmaar als ik bvb op autopartsonline kijk staan bij beide zelfde bestelnummer??
27 oktober 2010 om 16:19 #17748893de remschoenen zijn ook het zelfde, enkel de montage set is verschillend.
je koopt volgens mij enkel 4 remschoenen, meer niet.
vandaar het zelfde bestelnr
27 oktober 2010 om 20:24 #17748894idd enkel bestel je de schoenen
montagesets zijn vaak niet leverbaar
27 oktober 2010 om 20:41 #17748895op de site van autoparts staan ze wel voor 6,77
28 oktober 2010 om 07:10 #17748896Als je op de site kijkt bij autopartsonline, bij de remcilinders, die van ATE lijken dunne te zijn, maar zijn gewoon 19mm.
Ik stond voor hetzelfde raadsel, totdat ik de oude en nieuwe naast elkaar hield:
Blijkbaar konden ze vroeger het materiaal nog niet zo dun en sterk krijgen als tegenwoordig.
Ben zelf ook de achteras aan het voorzien van compleet nieuw remwerk. 1 rem blokkeerde bijna onmiddelijk, en had geen zin om het half aan te pakken. Die ouwe troep die erop zat is zwaar verroest en de remcilinders zaten vol met mayonaise :(28 oktober 2010 om 08:08 #17748897net effe gebeld met autoparts en de montage set is gewoon leverbaar bij hun voor 6,77:D
28 oktober 2010 om 08:10 #17748898Originally posted by McLambo
Als je op de site kijkt bij autopartsonline, bij de remcilinders, die van ATE lijken dunne te zijn, maar zijn gewoon 19mm.Ik stond voor hetzelfde raadsel, totdat ik de oude en nieuwe naast elkaar hield:
Blijkbaar konden ze vroeger het materiaal nog niet zo dun en sterk krijgen als tegenwoordig.
Ben zelf ook de achteras aan het voorzien van compleet nieuw remwerk. 1 rem blokkeerde bijna onmiddelijk, en had geen zin om het half aan te pakken. Die ouwe troep die erop zat is zwaar verroest en de remcilinders zaten vol met mayonaise :(wat ik dan weer niet snap is waarom er prijsverschil in zit dan
als ze beide verder gelijk zijn
enige verschil wat ik zie is dikte en 1 gaatje extramaar hoorde gisteravond al iets dat als je toch alles vernieuwd het eigenlijk niets uitmaakt wat je er op zet
28 oktober 2010 om 08:30 #17748899http://www.mijnautoonderdelen.nl/
Hier heb ik ook al een aantal spullen weg voor de Ascona. Ze hebben sommige artikelen die je ergens anders bijna niet meer vindt.
bv: het complete achterste stuk van de handremkabel (met alle pieletjes erbij) voor 9.85 EURO!
28 oktober 2010 om 20:12 #17748900heb vanmiddag spul besteld:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.