Remmen?!

Forumindex Forums Modellen Omega Remmen?!

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    BJ.

Mwaaah..
      Nu kan het zijn dat het maar zo lijkt..maar het is net of mijn omega een lange(re) remweg heeft dan dat ik gewend ben.
      Ik had voorheen een ford sierra, die is ietsje lichter maar deze had achter trommelremmen.
      Mijn omega b heeft dus rondom schijfremmen, maar zijn remweg valt me tegen.

Nu kan het een mechanisch probleem zijn…maar het kan ook normaal zijn.

Remmen zien er enigzins ok uit, maar denk dat deze binenkort toch vervangen moeten worden.

Iemand enig idee welke remmen ik erop kan leggen die zorgen voor een kortere remweg?
      Ik heb hier namelijk absoluut geen benul van.

Alvast bedankt.

Famempeters

je kan een goed set van Brembo nemen .

maar een normaal goed en nieuw bassis setje voldoet ook prima hoor de blokken zullen wel oud en hard zijn denk ik zomaar .

kijk is op marktplaats onder de opel omega kom je div leveratiers tegen met de een nog leuker aan bieding als de ander .

kijk even op http://www.hbase.nl en doe je kenteken invoeren heb je goed idee wat de boel normaal kost wel 19% btw er bij rekenen zijn ex prijsen .

Bert

BJ.

thnx

Slurpy

Probeer eerst effe nieuwe blokken en eventueel nieuwe remolie.

BJ.

Ga ik vandaag idd ff doen.
              Echter zien de remschijven achter er niet meer zo lekker uit.
              Flink wat diepe groeven.

Vega
              Deelnemer

origineel gepost door BJ.
                Mwaaah..
                Nu kan het zijn dat het maar zo lijkt..maar het is net of mijn omega een lange(re) remweg heeft dan dat ik gewend ben.
                Ik had voorheen een ford sierra, die is ietsje lichter maar deze had achter trommelremmen.
                Mijn omega b heeft dus rondom schijfremmen, maar zijn remweg valt me tegen.

De remmen van de Omega zijn ook niet zo geweldig, ze voldoen maar daar heb je ook alles me gezegd.

Nu kan het een mechanisch probleem zijn…maar het kan ook normaal zijn.

Remmen zien er enigszins oké uit, maar denk dat deze binnenkort toch vervangen moeten worden.

Iemand enig idee welke remmen ik erop kan leggen die zorgen voor een kortere remweg?
                Ik heb hier namelijk absoluut geen benul van.

Alvast bedankt.

Er zijn verschillende oplossingen, als je nieuwe remschijven neemt koop ze dan gewoon bij de VOD en niet bij de Kwikfit oid.
                Of je kan voor de betere remschijven gaan van Brembo of EBC (er zijn andere goede remschijf merken)
                Dat zelfde geld eigenlijk ook voor de remblokken.

origineel gepost door Slurpy
                Probeer eerst effe nieuwe blokken en eventueel nieuwe remolie.

Volgens het VOD schema wordt de remvloeistof om de twee jaar vervangen.
                Remvloeistof vervangen kan zeker geen kwaad.

Of je pakt het rigoureus aan zoals ik en andere hebben gedaan
                [B1+B2] Het grote remmen plan of Vervangen remklauwen of Upgrade van het remsysteem

Famempeters

Vega .

ik denk niet dat BJ als je zijn Topic leest een hele ombouw Kan gaan doen.

ik zou dus ook zeggen gooi er nieuwe blokken en zo nodig (valt kwa prijs goed te doen ) nieuwe schijven er op en pomp de rem olie goed door zodat er nieuwe in zit dan remt ie weer als een blok .

nogmaals kijk op http://www.hbase.nl voor de prijs of koop nieuw bij http://www.winparts.nl ook daar zal je zien de keuze tussen ??normale standaard schijfen en blokken van ATE en de Brembo niet eens zoveel scheeld. vervang de boel voor nieuw en je wagen remt weer goed .

voor het gemak prijs is ex btw ,,,bron hbase,,,

remblokken Ate of Brembo voor €48,75
                  voorrem schijf per stuk Ate of Brembo €90.
                  achter blokjes €32
                  achterschijf per stuk Ate of Brembo €58,75 let op handrem segmentjes zitten in de schijf.
                  hand remsegmentjes in dien nodig € 37,60

je ziet en kijk er maar naar het is simpel een keuze die je maakt .

BJ waar kom je weg wil je meer weten 2u2 maar ik doe niet anders (prive)

Bert

BJ.

origineel gepost door Famempeters
                    Vega .

ik denk niet dat BJ als je zijn Topic leest een hele ombouw Kan gaan doen.

Hehehe, kom toch wel een heel eind vrees ik.
                    Maar ik heb zelf nooit zoveel aan auto’s gesleuteld en aangezien het de remmen zijn…wil ik toch wel zeker van mijn zaak zijn.

Het ontbreekt me (helaas) sowieso aan ruimte om de grotere projecten aan te pakken.

Zit te denken aan iets grotere schijven etc…
                    Om zo toch iets beter te kunnen remmen.

Vega
                    Deelnemer

origineel gepost door BJ
                      Hehehe, kom toch wel een heel eind vrees ik.
                      Maar ik heb zelf nooit zoveel aan auto’s gesleuteld en aangezien het de remmen zijn…wil ik toch wel zeker van mijn zaak zijn.

Het ontbreekt me (helaas) sowieso aan ruimte om de grotere projecten aan te pakken.

Zit te denken aan iets grotere schijven etc…
                      Om zo toch iets beter te kunnen remmen.

Grotere schijven zal niet zonder meer gaan, dat betekent andere remklauwen andere bevestiging. :vertag:vertag
                      Tenzij je een van de eerste 2.0 ltrs heb dan kan je eenvoudig grotere remschijven en remklauwen monteren.
                      Geventileerde schijven met andere remklauwen achter kan altijd.

BJ.

vanmorgen een u2u met Famempeters gehad.
                        Ik ga gewoon voor geventileerde standaard maat.
                        Brembo’s of zo.

MVB

Ik heb ook wel een interessante site gevonden met diverse soorten remblokken en -schijven http://www.autopartsonline.nl
                          Iemand ervaring met het merk Brakemax?

andrew2

origineel gepost door MVB
                            Ik heb ook wel een interessante site gevonden met diverse soorten remblokken en -schijven http://www.autopartsonline.nl
                            Iemand ervaring met het merk Brakemax?

Ik heb de site eens bekeken en kom tot de conclusie dat je goed moet opletten wat je daar bestelt. Zo geven ze bijvoorbeeld voor bijna alle Omega motortypes op dat er geventileerde achterschijven inzitten. Nou dacht ik dat dit was voorbehouden aan de Y32SE, de Z22XE heeft ze in elk geval niet en volgens hun wel!

Andrew

opel_omega_steinmetz

Klopt Andrew,

De geventileerde achterschijven zitten alleen op de 3.2 en 2.5 DTI, en daarbij ook nog weer eens niet op alle modellen maar wel veelvuldig.

MVB

origineel gepost door opel_omega_steinmetz
                                Klopt Andrew,

De geventileerde achterschijven zitten alleen op de 3.2 en 2.5 DTI, en daarbij ook nog weer eens niet op alle modellen maar wel veelvuldig.

Ik heb ook achter geventileerde schijven, en heb een 2.6.:hmmz

Tinuske

http://www.remschijf.nl

Goed en niet duur.

Heb er al een paar keer schijven en blokken besteld.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.