Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Remmen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 maart 2010 om 21:10 #17218966
Gezien ik nieuwe voorste remmen onder de commodore moet/wil heb ik even een vraagje.
mijne is omgebouwd naar monza a2 voorpoten, maar ik zie op HBase dat er 2 typen schijven zijn?
de 22 en 23mm dikke schijven, maar hoe weet ik welken er op zitten? er is niks meer leesbaar helaas.
kan ik dat meten van de klauw? of wat?volgens mij heb ik ATE klauwen, de 2 zuiger klauwen met dat afstandsblokje er tussen…
21 maart 2010 om 23:58 #17644711Das A1 dubbele klauwen met afstandsblokje A2 heeft enkel zuiger klauwen.
Gewoon der fatsoenlijke remmen opzetten van een B-Sennie ipv die cd-schijfjes,Sennie B remt stukke beter en gaat niet zo snel kapot als die serie Monza remmen.
A1 en A2 hebben beide 271×22 schijven,niks speciaals
22 maart 2010 om 13:20 #17644712ok bedankt! Die sennie b is 296mm? Is allemaal plug en play? En past het nog in 15inch?
22 maart 2010 om 14:11 #17644713Van de Senator B is inderdaad 296mm.
En die schijven zijn weer gelijk aan die van de Omega B1 met V6 blokken
Gr Lars
22 maart 2010 om 14:24 #17644714Nee het is niet helemaal plug and play:
Je hebt de remklauwen van een Omega 3000 24V nodig of Sennie B 24V met de bijbehorende bouten waarmee ze aan de veerpoot worden geschroeft.
Dat is dan plug and playJe hebt de Sennie B remslangen nodig deze zijn iets langer.
Je moet ff de remleiding om felsen naar “nieuw type” kopje enkel gefelst,Commo C is oud type en nl dubbel gelefst:
http://www.senator-monza.de/index.php?wM9QUSE1kJyETPElUTT1kJ2UDN9QUSF10UmAjM8lTM9EkUBBVTJe moet de schijven ff laten omboren naar 2×120 ipv de 5×110.
http://www.senator-monza.de/index.php?z0DRJRUTmITM9QUSNNVTmQTN9QUSF10UmAjM8lTM9EkUBBVT
Ik ken iemand die in Duitsland woont 5-10km
van de grens af bij Roermond en die man verkoopt kant en klare plug and play setje 296x28mm schijven en klauwen en blokken voor op een Monza/Senator-Commodore C,als je een A2 had gehad had je alles zo over kunnen zetten maar nu moet je ff de remleiding omfelsen maar dit is zo gedaan.
Zo,n remmen setje bij hem bestaan uit nieuwe Brembo schijven,nieuwe remslangen en nieuwe blokken en gebruikte remklauwen met bouten,en het kost ongeveer 300€ kant en klaar.En als je echt super remkracht wilt hebben zou je ook de hoofdremcilinder en bekrachtiger van een B-Senator kunnen nemen en deze plaatsen,je moet dan een T-stukje in de voorste leidingen zetten,maar dan heb je wel veel minder kracht nodig om te remmen,en je hebt remmen die niet meer kapot gaan en lang niet zo snel beginnen te faden of krom trekken.
De serie remmen zijn rubbish voor zo,n zware auto,s en als je een nood stop van 160 naar 0 moet maken heb je al kans dat de schijven krom zijn,ik heb der al zoveel krom gehad,en het remvermogen is diep triest ivm met de 296 schijven in samenwerking met de Sennie B bekrachtiger.
22 maart 2010 om 15:34 #17644715De Corsa is me hobby auto… Commo zou eigenlijk origineel en gemakkelijk houden :P
schijven omboren kon hier ook in de buurt. dus dat is het probleem niet.
ik ga alle delen binnenkort wel is bij elkaar zoeken.
dan eerst maar even de originele zooi ff weer gangbaar maken, heb de commo toch nodig!bedankt voor de info iig!
22 maart 2010 om 22:07 #17644716deze schijven/blokken dus?
en 2 klauwen zijn 2e hands ook wel te scoren voor redelijke prijs.
remslang noodzakelijk kwa nippels of echt de lengte?
maar het moet wel in 15inch passen, is dat 100% zeker???? (heb van die bmw velgen..)
edit:
niet dat ik nou verzot ben van deze velgen, maar moet niet ook nog is nieuwe velgen/banden er bij moeten hebben haha.
zou het eventueel ook in de originele15inch 5spaaks velgen van opel passen (die 400 achtige velgen?)
22 maart 2010 om 22:19 #17644717Jip die schijven heb je nodig.
Je huidige remslangen passen niet kwa aansluiting aan de 24V Girling klauw nu heb je een klein stukje stalen/koperen remleiding van 7/8cm uit de klauw naar een houder op de veerpoot gaan en dan word het een rubberen slang die van veerpoot naar chassie gaat.
De 24V slang heeft punt 1 een andere aansluiting op de klauw en je hebt de lengte nodig omdat de 24V klauw de slang aansluiting op een andere plaats heeft zitten,en je daarom meer slang nodig hebt.
15 inche past probleemloos,heb die remmen op meerdere 15 inche zien zitten bv Manta 400 velgen of BBS achtige spaak model 15 inche velgen.
27 december 2011 om 21:38 #17644718AnoniemLid sinds:
1 January 1970Even een oud topic opgezocht, om hierover nog een vraag te kunnen stellen.
Had al gelezen dat een rembekrachtiger en een hoofdremcilinder uit een B-senator optimaal zou werken bij de bijbehorende 24V remschijven en klauwen, maar is deze bekrachtiger plug & play, of dient hiervoor enige aanpassing te worden gemaakt.
27 december 2011 om 22:28 #17644719Van een Sennie B is de bekrachtiger wel plug and play alleen de hoofdremcilinder is iets anders:
de aansluitingen zitten verkeerd om wat eerst vooras was is nu achteras en omgekeert en je hebt maar 1 uitgang voor de vooras,dus hier moet je een T-stukje tussen zetten het abs systeem nam de verdeling eerst op zich.Omega B is iets lastiger te maken,je moet dan zelf een steun maken tussen bekrachtiger en schutbord omdat de standaard Omega B steun voor geen cent past tegen een Monza schutbord..
Maar je hebt dan wel als voordeel dat je een 1cm grote hoofdremcilinder hebt die meer vloeistof verplaatst als je geen spons achtig pedaal wilt hebben moet je zoiets nemen..
27 december 2011 om 22:38 #17644720AnoniemLid sinds:
1 January 1970ok, thx
Remschijven en Klauwen van een Omega B V6, zijn die passend te maken voor een Senator A? Weet jij dit ook misschien?
28 december 2011 om 12:36 #17644721Omega B durf ik niks van te zeggen,ik was zelf iets aan het bedenken..Ik zal dit vanavond ff toelichten ik heb nu geen tijd..
Dit zou misschien een goedkoop alternatief zijn..Voor echt grote sterke remmen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.