Remmen

Forumindex Forums Modellen Manta Remmen

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257011
    Luuk123
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 January 2012

      Hallo allen,

      De blokken van de rem op het rechtse voorwiel bleven op de schijf aanlopen.
      Ik heb de klauw los gemaakt en ik had het idee dat de cilinders niet goed terug getrokken werden de klauw in, toen ik een grote tang erop zette kon ik ze namelijk wel terugduwen.

      Nu moeten die cilinders volgens mij door de rubberen ring terug getrokken worden, klopt dit? Dit rubber was namelijk gescheurd, dit zou verklaren waarom de cilinders niet terug getrokken werden.

      Nu is mijn vraag: Kan het kloppen dat dit probleem wordt veroorzaakt door gescheurde rubber ringen?
      Zo ja, kan ik deze ringen vervangen of moet ik een volledig nieuwe remklauw monteren?
      Ik zag bijv. deze ringen op winparts staan en vraag me af of dit is wat ik dan nodig heb. (http://www.winparts.nl/845/remsysteem/remtang/0146504/rep–set-remtang” onclick=”window.open(this.href);return false;)

      bedankt!

      #18126177
      joop1970
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 September 2010

        Die rubberen ringen zijn je stofhoezen, die trekken totaal niet aan je zuigers. Waarschijnlijk zijn je zuigers flink gepit en vies. Beste is om deze uit je klauwen te halen (remvloeistof stroomt er dan ook uit) en netjes schoon te schuren met waterproof schuurpapier (korrel 800 oid). Zou dan gelijk het revisie setje van winparts erin zetten. Vergeet bij de montage geen remmenvet van ate te gebruiken, ander vet kan niet tegen remvloeistof

        #18126178
        Luuk123
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 January 2012

          Oke.

          Ik heb de zuiger aan de buitenzijde al eruit en schoongemaakt, hier zat inderdaad wat troep aan.
          Ik kon deze alleen niet terug krijgen in de klauw, heb je hier ook tips voor?

          #18126179
          joop1970
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 September 2010

            Als hij netjes schoon is en ingesmeerd met remmenvet zou die er zo in moeten schuiven. Beetje draaien kan helpen. Kan zijn dat het met oude dichtingen wat lastig gaat maar ik heb destijds ook alles laten zitten bij mn 2 liter kadett remmen, zuigers alleen netjes opgeschuurd.

            #18126180
            Luuk123
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 January 2012

              tnx, ga het proberen!

              Maar dan weet ik nog steeds niet hoe het kan dat die cilinder niet volledig terug komt in de klauw waardoor t blokje aan blijft lopen, iemand een idee wat dit kan veroorzaken?

              #18126182
              manta2
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2004

                Als je de remklauwen al hebt geresiveerd, en de remmen blijven dan nog aanlopen/hangen zou ik de remslangen vernieuwen. Die slippen na verloop van tijd dicht.

                #18126183
                joop1970
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 September 2010

                  Dat zou kunnen komen door de zooi op de zuiger. Of zoals manta 2 zegt, (op corsa’s nooit gezien maar die zijn nog niet zo oud ;) )

                  #18126184
                  manta2
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    Dat de remslangen dichtslippen komt heel vaak voor, meestal door ouderdom of verkeerde remvloeistof. Bij oudere auto’s alleen DOT 3 of 4 gebruiken. DOT 5 vraagd om problemen.

                    #18126181
                    Luuk123
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 January 2012

                      Dank voor alle reacties!
                      Voordat ik de boel weer ga monteren dan maar eens de slangen doorspuiten dan.

                      Bedankt!

                      #18126185
                      manta2
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        Remslangen doorspuiten help niet. De remslangen lossen zich na verloop van tijd van binnenuit op. Koop gewoon een paar nieuwe remslangen, zo duur zijn ze ook weer niet, en je kunt 15-20 jaar weer probleem remmen.

                        #18126186
                        Maartuh
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 August 2004

                          Tip: Koop meteen gevlochten leidingen, als je ze voor en achter vervangen hebt door gevlochten leidingen merk je een wereld van verschil in hoe je pedaal aanvoelt!

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.