Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › remlijding
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 september 2010 om 10:38 #17225882
Goede dag allemaal, ik was voor de voor keuring geweest,
en daar was mij verteld dat mij achter rem leiding vervangen dient te worden, nu is mijn vraag kan dat met een auto uit 1998,
opel vectra b 1.6en zo ja kan je dat kant en klaar halen, of moet je die zelf maken
en is het moelijk,en wat kost het anders bij een garage??
alvast bedankt allemaal 0/
13 september 2010 om 11:25 #17728143Ligt er aan welk deel van de remleiding.
Als het het flexibele deel is dan is het een paar tientjes voor de leiding en qua kosten van de garage ligt het er aan bij welke garage je gaat !13 september 2010 om 11:32 #17728144als het het metalen gedeelte van de remleiding betreft is dat wel erg snel ja.
Volgens mij is die bij opel zelfs van aluminium ipv koper.
weet het niet zeker…maar in geen geval mag dat in 10 jaar weg zijn.
Maar precies zoals peter zegt, zal het zich wel handelen om de rubberen of teflon remslangen. dat kan het inderdaad wel.
Die zijn aan nogal wat krachten onderhevig. Om de 10 jaar nieuwe remslangen is zeker geen overbodige luxe. Dat is bij iedere auto zo.:thumbup13 september 2010 om 17:09 #17728145geef eerst is duidelijk aan om welk stuk leiding het gaat.
enn remleiding vervangen is niet zo erg spannend je kan er redelijk goed bij als het om det metalen deel gaat .
je kan zelfs bij een goede automateriaal zaak remleiding laten maken..je haalt de oude er af en neemt dat stuk mee men maakt de aan sluitingen er voor je aan en kan hem zelf op z.n plaats buigen /
en zo,n flexiebel stukje zit er zo tussen prijs ongeveer €25 voor zo,n slang .
bert
13 september 2010 om 18:50 #17728146origineel gepost door afterburner27
als het het metalen gedeelte van de remleiding betreft is dat wel erg snel ja.
Volgens mij is die bij opel zelfs van aluminium ipv koper.
weet het niet zeker…maar in geen geval mag dat in 10 jaar weg zijn.
Maar precies zoals peter zegt, zal het zich wel handelen om de rubberen of teflon remslangen. dat kan het inderdaad wel.
Die zijn aan nogal wat krachten onderhevig. Om de 10 jaar nieuwe remslangen is zeker geen overbodige luxe. Dat is bij iedere auto zo.:thumbupDan heb jij nog nooit onder een zafira A gelopen.
Daar rotten ze vaak door.14 september 2010 om 09:54 #17728147he hallo,
het gaat dus om de remlijding die achter over de breedte loopt,
bij de garage zijden ze dat deze niet door de keuring heen kwam,
(het kan natuurlijk ook oplichting zijn)nou las ik ook dat je ze kan in smeren met tectileer.
maar nu zij afterburner27 dat ze van aluminim zijn dan kan dat
inderdaad bijna niet roesten.hoe gan ik zeker zijn door zelf te kijken of ik ze moet vervangen?
alvast bedankt dennis
14 september 2010 om 19:09 #17728148Ik kan niet anders zeggen dat na 200.000km en ruim 14jaar mijn remleidingen en slangen nog in uitstekende conditie verkeren.
de leidingen zouden inderdaad niet zomaar slecht mogen worden in 10 jaar.
Willem
14 september 2010 om 19:13 #17728149Ik weet niet of ze van Aluminium zijn , maar over het algemeen spuiten ze er tectyl over en kan ie wel door de keuring !
14 september 2010 om 19:22 #17728150origineel gepost door dondevo
he hallo,het gaat dus om de remlijding die achter over de breedte loopt,
bij de garage zijden ze dat deze niet door de keuring heen kwam,
(het kan natuurlijk ook oplichting zijn)nou las ik ook dat je ze kan in smeren met tectileer.
maar nu zij afterburner27 dat ze van aluminim zijn dan kan dat
inderdaad bijna niet roesten.hoe gan ik zeker zijn door zelf te kijken of ik ze moet vervangen?
alvast bedankt dennis
Aluminium roest ook, en niet een klein beetje.
Als je een ander metaal dicht in contact is met aluminium en komt er pekel water en zuurstof bij.probeer maar eens een alumunium velg van de auto te halen, Die er twee jaar op zit. (bmw, vag)
Even een schuur papiertje er overheen en lekker in de tectyl zetten.
14 september 2010 om 19:45 #17728151aluminium roest niet, en koper ook niet die corroderen…dat is heel iets anders…
Veelal zijn aluminium remleidingen gecoat ook wel eloxeren genaamd. Of ze zijn omtrokken met teflon slang.
Koper kun je inderdaad bijna bij iedere auto onderdelen handel voor een prikje laten maken.groeten Nico
14 september 2010 om 19:59 #17728152origineel gepost door afterburner27
aluminium roest niet, en koper ook niet die corroderen…dat is heel iets anders…
Veelal zijn aluminium remleidingen gecoat ook wel eloxeren genaamd. Of ze zijn omtrokken met teflon slang.
Koper kun je inderdaad bijna bij iedere auto onderdelen handel voor een prikje laten maken.groeten Nico
oke
corrosie dan. ;)Mij heeft nog niemand kunnen vertellen wat nu echt het verschil is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.