remlicht RA blijft branden Signum

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen remlicht RA blijft branden Signum

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    signum cosmo 2005

hallo,

ik ben nieuw op het opel forum, alhoewel ik wél regelmatig de afgelopen weken probeer wat informatie te vinden over verlichting van de opel signum. zelf dus in het bezit van deze bolide waar ik overigens érg blij mee ben!

sinds enige weken heb ik een probleem met de verlichting van de signum, rechtsachter welteverstaan. het remlicht lampje blijft continue branden, óók als ik de sleutel uit het contact haal en de auto op slot doe. heb het lampje inmiddels verwijderd maar deze lamp heeft een tweede functie, hij dient ook als normaal achterlicht, tezamen met de lamp erboven (samen zijn het de bovenste twee).
      heb inmiddels alle lampen aan beide zijden vervangen, óók de knipperlicht lampjes….géén resultaat.

was vanavond weer contacten aan het opschuren en testen, met de verlichting aan/uit en toen was mn accu zelfs leeg, niet meer te starten….niets!!

ben vorige week een uur bij de opel dealer geweest, kunnen niets vinden.
      zit geen trekhaak onder de auto

iemand enig idee wat dit kan zijn?
      ben het ondertussen beu en kan de afspraak bij de opeldealer niet meer afwachten, duurt mij te lang.

hoor graag of iemand mij hiermee op weg kan helpen?!

gr Niels

Haasje17
      Moderator

Welke kant is bij jou rechtsachter?

Staat niet gewoon parkeer licht aan. Maar dat is linksachter.

EDIT: parkeerlicht kan zowel links als rechts.

Als je de auto de richting naar links zet en vervolgens af zet gaat dan aan de nadere kant hetzelfde lampje branden?

omegast
        Deelnemer

misschien de relais naar de knoppen? heb dit ooit eens gehad met knipperlicht rechts..bleef ook constant branden.

wim-v6
          Deelnemer

Heeft geen relais.
            Gaat via regeleenheden welke meer of minder spanning op het lampje zetten (pulsen eigenlijk.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

signum cosmo 2005

Hallo….
              parkeerlicht is het niet. Heeft geen relais, het is een canbus geloof ik. Ik heb me nogmaals het schompes gezocht vanavond, lampjes verwisseld en contactpunten schoongemaakt etc….helemaal niets.
              Wellicht nog andere suggesties.??

Iedereen iig dsnk voor de reactie(tot zover)

Grt Niels

Haasje17
              Moderator

Ik zou eens met de tech 2 kijken of dat de ecu ergens niet gewoon denkt dat het parkeerlicht aan staat of remschakelaar ergens stuk of niet goed schakelt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.